Foto bij Season 5 Chapter 9

En hier is hoofdstukje 9!
Enjoy!

Tanja

‘Christopher, hoe is dit mogelijk’ fluisterde Margriet terwijl we naar het bevroren schouwspel staarden.
‘Dat de ster jou verslaat, is al een wonder, maar hoe is het mogelijk dat een leger van 250 ijswachters compleet bevroren is’.
‘Dit had ik niet zien aankomen’ zuchtte Johno.
Amira en Juliette liepen tussen de standbeelden door en voelden hier en daar aan het ijs.
‘Majesteit’ riep Johno ineens een stukje verderop. ‘Ik denk dat u dit wel wilt zien’.
We liepen op Johno af en zagen dat er drie woorden van ijs gevormd waren.
‘The Frozen Princess?’ zei ik vragend. ‘Dat is dezelfde naam als wat er onder de tekst stond in de koninklijke zaal’.
‘Stel dit zou een grap zijn van de vuurstrijders’ zei Margriet. ‘Dan zou het nog niet dit bevroren leger verklaren’.
‘Misschien moeten we er toch rekening mee houden dat The Frozen Princess wel degelijk bestaat’ zei Johno.
Christopher keek kwaad op naar Johno en deed een paar stappen zijn kant op.
‘Dus jij gelooft dat er iemand anders op de planeet rond loopt die recht heeft op de troon?’ vroeg hij.
‘Dat zeg ik niet majesteit, maar ik zou deze gebeurtenissen niet anders kunnen verklaren’.
Op dat moment kwamen Chelsy en Cheddar met een handje vol ijswachters op ons afgelopen.
‘Ik had jullie niet terug verwacht’ zei Margriet ernstig toen ze haar kinderen zag aankomen.
‘Het spijt ons’ zei Chelsy. ‘We hebben de vuurstrijders niet tegen kunnen houden, ze waren met teveel. Ze hebben een leger van wolven bij zich en met de strategie van district 2 waren ze niet te stoppen. Ze hebben district 3 en 4 terug’.
Mijn blik schoot van Christopher, naar Amira, naar Juliette en Margriet.
‘Dat betekent’ zei ik.
‘Dat betekent dat ze klaar zijn om district 1 over te nemen’ zuchtte Christopher.
‘Dat is niet waar’ zei Margriet. ‘Het gevecht onder leiding van Rogier in district 5 is nog steeds niet voorbij en zolang daar nog drie districten aan het vechten zijn, kunnen ze nog niet naar 1 trekken’.
‘Margriet, hun leger groeit met de dag, net zoals hun krachten’ zei Christopher. ‘Ze sturen gewoon een paar districten naar 5 en dan is het gevecht snel genoeg over’.
‘Mag ik als uw raadgever iets zeggen?’ vroeg Johno.
Christopher keek op en knikte.
‘Als ik u was zou ik Rogier weghalen uit district 5 en naar district 1 sturen. We krijgen toch geen grip op dat district en als ze eenmaal district 1 overgenomen hebben’. Johno stopte zijn zin en keek Christopher en mij even aan.
‘Ik hoef denk ik niet te vertellen wat er dan gebeurd’.
Een lange stilte viel en Amira en Juliette kwamen tussen de standbeelden uit.
‘Ik ben het met Johno eens’ zei Amira. ‘Ze mogen district 1 niet in handen krijgen’.
‘Goed dan’ zei Christopher. ‘Zendt een bericht uit naar Rogier en laat hem naar district 1 gaan. Ze mogen het koninklijke district niet in handen krijgen’.

Fabian

We waren al uren onderweg en Sebastian was er slecht aan toe.
Ik had zijn been afgebonden zodat hij niet meer zou bloeden, maar bij elke beweging die ik maakte, kreunde hij van de pijn.
‘Zo meteen verschijnt district 4 aan de horizon’ zei Ingrid. ‘We mogen van geluk spreken als mijn district al in de handen is van onze vuurkoningin’.
‘Hou vol Sebastian’ zei ik. ‘We zijn er bijna’.
Zoals Ingrid al had gezegd, kwam district 4 in zicht en ik zag geen enkele ijswachter.
‘Niet te geloven’ zei Ingrid. ‘De ijswachters zijn allemaal verdwenen. Ik heb mijn district terug’.
Zo snel als ik kon vloog ik naar het district en zag vanaf de lucht dat het bestond uit verschillende grasvelden met kleurrijke bloemen erin.
Overal stonden kleine gekleurde hutjes waar mensen rondliepen in lange gekleurde kleding.
Ik kwam neer op de grond, gevolgd door de drie leiders die het op een lopen hadden gezet.
‘Fabian!’ hoorde ik achter me en ik zag dat Sandra samen met Vera en Nivada op mij af kwam gerend.
‘Het is Sebastian’ zei ik. ‘Hij is ernstig gewond’.
Nivada kwam district naast mij zitten en voelde aan zijn voorhoofd.
‘Hij heeft koorts’ zei ze.
‘Ingrid!’ riepen verschillende mensen blij en ik zag hoe de vuurstrijders van 4 in de armen sprongen van hun leider.
Hetzelfde gebeurde bij het leger van 3, waar Kay lachend naar toe rende.
‘Wij zullen je vriend onderzoeken’ hoorde ik ineens achter me en ik zag verschillende vrouwen in gekleurde kleding staan. Ze droegen hun haren allemaal anders, sommige in vlechten en andere in lange staarten.
Ik deed een stapje opzij en liet Sebastian over aan de goede zorgen van district 4.
‘Waar is mijn leger?’ vroeg Eveline.
‘Naar district 5’ zei Sandra. ‘Ze zijn daar hard nodig’.
‘Dan ga ik daar nu heen en ik maak een einde aan dat gevecht’ zei Eveline.
En met die woorden verdween ze.
‘Fabian, heb vertrouwen in Sebastian’ zei Vera. ‘Hij is sterk’.
Ik omhelsde Vera en verschillende tranen stroomde over mijn wangen.

District 3 en 4 zijn toegevoegd aan de Visuals

Reageer (3)

  • QueenOfEmerald

    Is er een speciale reden waarom de vuurstrijders district 1 niet in handen mogen krijgen?
    Hopelijk komt het goed met Sebastian.

    9 jaar geleden
  • katl1

    Snel verder please!!!!

    9 jaar geleden
  • Itsuki

    Nahw
    Het is zo spannend, ontroerend en zo geweldig.

    9 jaar geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen