Foto bij Season 5 Chapter 14

Bij deze, speciaal voor mijn verjaardag, een spannend hoofdstukje!
Enjoy!

Fabian

Terwijl Sandra en ik over district 1 vlogen, werden we van onderaf verschillende keren aangevallen.
‘Daar is het!’ riep Sandra ineens blij.
Ik keek voor me en zag daar het prachtige koninklijke paleis van district 1.
Ik was er ooit één keer eerder geweest net toen ik erachter kwam wat het ijsvolk allemaal deed bij de vuurstrijders.
Ik vloog er zo snel mogelijk heen en kwam neer tussen een cirkel van ijswachters die het paleis bewaakten.
Sandra en ik vielen beide tegelijkertijd aan en binnen een paar seconde lagen de ijswachters bewusteloos of dood op de grond.
Overal kwamen mensen hun huizen uit en keken ons met grote ogen aan.
‘Wat is er aan de hand?’ hoorde we verschillende mensen zeggen.
‘Mijn lieve inwoners van district 1. Jullie koningin, is teruggekeerd’.
Overal begonnen mensen van blijdschap te juichen of te schreeuwen en steeds meer deuren werden opengetrokken.
‘Vecht voor het koninklijke district! Het is een schande wat jullie hebben moeten doorstaan!’
Steeds meer vuurstrijders kwamen in actie tegen de ijswachters, maar we waren nog steeds in de minderheid.
Sandra kwam plotseling in beweging en rende naar een vrouw toe die achter het raam verscholen stond.
Ik rende Sandra achterna en samen liepen we het huis naar binnen.

De vrouw was niet alleen, maar was omringd met drie kleine kinderen.
‘Mijn koningin’ zei ze direct toen Sandra binnen kwam en ze maakte een buiging.
‘Buig voor jullie koningin’ zei ze tegen haar kinderen.
Het jongetje en de twee meisjes maakte een kleine buiging voor Sandra en Sandra aaide over hun hoofden.
‘Dat is niet nodig’ zei Sandra. ‘Je kunt me wel een groot plezier doen door te vertellen waar het koninklijke leger is’.
‘Ze zitten in de kelders onder uw paleis’ zei de vrouw. ‘We hebben ze al maanden niet meer gezien’.
‘Dank u wel’ zei Sandra en ze trok mij mee naar buiten.
‘Koninklijke leger?’ vroeg ik aan Sandra.
‘Oh Fabian’ zei Sandra. ‘Mijn leger is ongeveer drie keer zo groot als het leger van alle districten bij elkaar’.

Onderweg naar het paleis werden we hier en daar nog aangevallen door wat ijswachters, maar die werden snel genoeg tegen de grond gedrukt.
In mijn ooghoek zag ik dat de eerste van ons leger het hart van het district bereikt hadden, onder leiding van Vera, Liam, Sergio, Tyler en Nivada.
Sandra en ik stormden het paleis binnen en vochten tegen de ijswachters die voor ons klaar stonden.
‘Gaan jullie maar!’ riep Sergio achter ons. ‘Tyler en ik houden ze wel bezig!’
Ik knikte en rende vervolgens achter Sandra aan, richting de kelders.
Achter mij zag ik dat de wolven van Sergio het paleis binnen stormde en Tyler viel aan met zijn waaiers met vuur.
‘Hier de trap af’ riep Sandra die plotseling naar rechts rende.
Ik vloog de trap af en botste tegen Sandra op die ineens stil stond.
‘Sandra, wat is er?’ vroeg ik maar toen zag ik Margriet, Amira en Juliette voor twee enorme deuren staan.
‘Daar zijn ze dan’ zei Margriet. ‘Vechtend voor het laatste district. En kijk is wat ik hier heb’.
Margriet hield een schilderij van Maltras, Sandra en een onbekende vrouw omhoog.
‘Nee’ fluisterde Sandra.
Margriet liet het schilderij vallen en schoot er een ijsspeer dwars doorheen.
‘Kapot, net zoals jouw familie’ zei ze.
Plotseling schoot er een enorme vuurstraal achter ons vandaan die Margriet recht in haar gezicht raakte, waarna ze het uit schreeuwde.
‘Sandra’s familie kapot zeg je?’ vroeg Sarah die naast ons kwam staan.
‘Er is maar één familie waarvan geen enkel lid het zal overleven en dat is die van jou!’.
Juliette en Amira bundelde hun ijskrachten en samen lieten ze het ijspegels regenen.
Ik hief mijn armen en een rond schild vormde zich boven ons hoofd waarin de ijspegels smolten tot water.
Sandra en Sarah vielen de ijsprinsessen aan en ik ramde met alle kracht die ik in me had door de grote deuren.
Beide deuren schoten uit de scharnieren en een ontelbaar paar ogen staarde mij aan.
De kelder was reusachtig en overal lagen of zaten mensen met hun handen geboeid.
‘De gevallen ster’ riep iemand.
‘Dat klopt’ zei ik. ‘Samen met jullie koningin ben ik hier om dit district over te nemen’.
Ik rende op de eerste paar vuurstrijders af en brandde de handboeien door.
Iedereen hielp elkaar met los te maken en binnen een paar minuten was meer dan de helft vrij.
‘Volg mij!’ riep ik. ‘Een aantal moeten hier blijven om iedereen te bevrijden. We hebben het hele leger nodig’.
Ik sprong over de in elkaar gezakte deuren heen en zag dat Sandra en Sarah ook begonnen te rennen.
Amira en Juliette keken achter zich en probeerde zo snel mogelijk te ontkomen aan het reusachtige leger wat achter mij rende.

Eenmaal buiten aangekomen zag ik dat Tanja samen met Cheddar, Chelsy en Rogier het opnam tegen bijna alle leiders van de districten.
Boven het paleis vloog Christopher in zijn uilenvorm en ik zag dat hij transformeerde helemaal op het puntje van het paleis.
Zijn ogen werden groot toen het reusachtige leger uit het paleis stormde.
‘TERUGTREKKEN!’ schreeuwde Christopher zo hard als hij kon.
Alle ijswachters reageerden meteen en vormde een schild rondom Margriet, Chelsy, Cheddar, Tanja, Amira en Juliette.
Als een grote groep rende de ijswachters zo snel mogelijk richting de ijsgang van het district.
Slechts enkele lukte het nog om zich bij de groep aan te sluiten, andere werden genadeloos vermoord door de woeste vuurstrijders.
Rogier probeerde zijn ijsleger nog bij elkaar te krijgen, maar faalde hierin.
Vera spande een pijl strak en schoot hem in de onderrug van Rogier waarna een enorme explosie van vuur te zien was.
Toen alle rook verdwenen was, was slechts alleen een verbrand lichaam van Rogier te zien.
Ik zag dat Christopher weer terug transformeerde en zo snel mogelijk weg vloog.
De laatste ijswachters in het district werden onthoofd of verbrand en vervolgens opgegeten door de wolven van Sergio.
Na alle opwinding van het winnen, zag ik nu pas dat ook aan onze kant erg veel verlies was.
Ik zag tientallen wolven overal liggen, samen met honderden vuurstrijders.
Sandra kwam tevoorschijn op haar balkon en iedereen werd stil.
’50 lange jaren hebben wij verstrooid geleefd als een gebroken natie. Maar vandaag zijn de vuurdistricten officieel weer herenigd. WE HEBBEN ALLE VUURDISTRICTEN TERUG IN HANDEN!’
Iedereen schreeuwden en juichten van blijdschap en steeds meer vuurstrijders kwamen tevoorschijn vanuit de kelders van het paleis.
Een ding was in ieder geval zeker, we waren klaar voor het ultieme gevecht met het ijsrijk.

Vuurdistrict 1 is toegevoegd aan de Visuals.
Speciaal omdat het mijn verjaardag is, heb ik een mededeling.
Het einde van Supernova, is in zicht.
Met Seizoen 6 maak ik een einde aan deze story.
En geloof me, ik heb leuke plannen voor het laatste seizoen.
Nog ongeveer 6-8 hoofdstukken en dan is Seizoen 5 afgelopen, daarna volgt het finale Seizoen!

Reageer (3)

  • QueenOfEmerald

    Als eerst: Happy Birthday!

    Eindelijk zijn alle vuurdistricten heroverd!
    Ik ben nog altijd benieuwd wie de Frozen Princess is. En wat nu eigenlijk gemuteerde sterren zijn. Ik ben nog steeds een beetje ongerust van de waarschuwing van Margeary: pas op voor het rood. (Of zoiets). Ergens heb ik het gevoel dat die laatste twee dingen samenhangen.
    Schrijf gewoon verder, dan weet ik het. :P

    9 jaar geleden
  • Vega

    HAPPY BIRTHDAY
    Als cadeautje een langeeeeeee reactie!

    Yeeeeeeey de vuurdristucten zijn heroverd.
    Boeeeee het einde van het verhaal is in zicht :((

    Sandra kwam tevoorschijn op haar balkon
    Waaro op een balkon en niet gewoon op een plein. O wacht dat doet een konining toch altijd, op het balkon verschijnen?

    Je hebt nog steeds niet verteld wat gemuteerde sterren zijn en dat wil ik nog steeds weten.

    TERUGTREKKEN!’ schreeuwde Christopher zo hard als hij kon.
    Dat is een heel goed plan, en le je dat nou an het begin had gedaan hadden nog veel meer ijsmensen zich terug kunnen trekken.

    ‘Er is maar één familie waarvan geen enkel lid het zal overleven en dat is die van jou!’.
    Maar dan gaat Tanja ook dood..... (huil)

    Als ik twintig keer verder schrijf, ga je dan verder?
    Verder! Verder! Verder! Verder! Verder! Verder! Verder! Verder!verder! Verder! Verder! Verder! Verder! Verder! Verder! Verder! Verder! Verder! Verder ! Verder!Verder! Verder! Verder! Verder! Verder! Verder! Verder! verder! Verder! Verder! Verder! Verder! Verder! Verder! Verder! Verder! Verder! Verder! Verder! Verder! Verder! Verder! Verder! Verder! Verder! Verder! Verder! Verder!
    Verder! Verder!

    Iets meer dan twintig, vijftig zonder te kopieren

    9 jaar geleden
  • katl1

    HAPPY BIRTHDAY
    En nu wil ik als de bliksem een hoofdstukje waarin je zegt wie The Frozen Princess is (en ni Elsa zeggen ;)) en waarom ze Fabian helpt

    9 jaar geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen