Een paar dagen zijn voorbij gegaan, Niklaus had nog niks voor elkaar met de heks en Elijah is nog steeds de irritante betweter. Ik wil naar buiten! Ik vind het zo eenzaam hier, iedereen is elke dag weg en ik ben hier maar alleen. ‘Danisha, heb je ook trek in onbijt?,’klinkt een stem aan de andere kant van mijn slaapkamer deur. De laatste dagen is Niklaus wel heel lief voor me geweest, hij heeft elke dag tijdschriften voor me meegenomen. Hij heeft me zelfs een laptop gegeven, zodat ik wat door de tijd heen kom. Even twijfel ik, van af gister heb ik nergens meer zin in. Geen eten of drinken, geen zin om te praten. Ik ben de hele dag maar wat op mijn kamer, schrijven in mijn boek, research doen over magie op mijn laptop of ik lig wat te dromen in mijn bed. ‘Danisha, je moet je niet de hele tijd verstoppen op je kamer. Daar word je echt niet beter van, kom alsjeblieft even wat eten?,’vraagt Niklaus. Ik draai mijn hoofd naar de deur, de bezorgdheid in de stem van hem doet me iets. Hij maakt zich echt zorgen om mij, zou hij zoveel om me geven? Met hem heb ik altijd het idee gehad, dat hij nergens iets om geeft. Niet om Elijah, niet om Hayley en al helemaal niet om de mensen, heksen en weerwolven van New Orleans. Zou hij dan wel om mij geven? Nee, dat denk ik niet. Zou hij goed kunnen acteren? Hij heeft wel duizend jaar aan tijd gehad om te oefenen. ‘Danisha? Alsjeblieft? Ik hoor je daar ademen, bijna nadenken zelfs,’zegt hij, even kan ik me niet in houden en moet ik grinniken. ‘Nou, nu je de humor weer kan zien. Kun je misschien je honger ook weer vinden, kom op Danisha,’zegt hij. Met een zucht stap ik op uit bed en loop ik naar de deur. ‘Ok, maar daarna ga ik weer terug,’zeg ik, de deur gaat open en Niklaus staat me met een brede lach op zijn gezicht aan te kijken. ‘Daar heb je de tijd niet voor, daarna breng ik je naar Devina. Zij gaat je leren om je magie onder controle te krijgen,’zegt hij, meteen ben ik hyper. ‘Echt! Dan kan ik daarna gewoon weer over straat?,’vraag ik, hij kijkt me pijnzend aan. ‘Ik ben bang dat het nog niet zover zal zijn. Eerst moeten we de heksen zien te verslaan,’zegt hij, mijn blik gaat meteen weer terug in verdriet. ‘Kop op, je gaat sowieso plezier hebben in het leren van magie,’zegt hij, nog steeds staat er een lach op zijn gezicht. ‘Waarom denk je dat?,’vraag ik,’Omdat ik heb gezien hoeveel plezier je kan hebben in magie,’antwoord hij. Zou het? Ik ben benieuwd.

Na het ontbijt waren Niklaus en ik in de auto gestapt. Hij vertelde me dat we naar het bos gaan, Devina dacht dat het een goed idee was om daar heen te gaan. Zij is degene die een spreuk over mij heeft uitgesproken, zodat de heksen mij niet zouden kunnen vinden. Dat vertelde Elijah mij. Ondertussen zijn we aangekomen in het bos en stappen we uit. Iets verderop staat een jong meisje met bruin haar op ons te wachten. Ze kijkt met een kwade blik naar Niklaus, dat begrijp ik ook wel een beetje. Niklaus komt tegenover mij aardig over, maar tegen andere mensen is hij een monster. ‘Dit is waar ik je achterlaat. Ik wens je veel plezier en over drie uurtjes kom ik je weer ophalen,’zegt Niklaus. Hij stapt in de auto, start hem en rijd dan weg. Langzaam loop ik naar het meisje en steek mijn hand naar haar uit. Ze neemt hem aan en ik stel me voor als Danisha. ‘Devina,’antwoord ze me en ik knik. ‘Eerst zal ik je een beetje uitleggen hoe ik het heb geleerd. Voor iedereen is er een punt waardoor zijn of haar magie niet onder controle is. Je word kwaad of verdrietig, daardoor ga je dingen doen die je niet zag aankomen met je magie. Je moet een punt hebben waar jij je controle in kan vinden. Dat kan iemand zijn waar je van houd of iets wat heel leuk vind om te doen. Dit zijn dingen waar je aan moet denken als je boos word of verdrietig. Op een gegeven moment gaat het gewoon vanzelf en heb je het niet meer nodig,’zegt ze, na dit hele verhaal denk ik even na. Is er iemand waar ik van hou? Ik heb geen idee, er is bijna niemand die ik ken. ‘Dat word moeilijk,’zeg ik, het meisje knikt begrijpend. Ze zal mijn situatie wel weten, Elijah of Cammie kan het haar verteld hebben.

Reageer (1)

  • Zandpoot

    Heel leuk verhaal!
    Het is Davina en Cami btw

    8 jaar geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen