Het een naar laatste hoofdstukje alweer van Season 5!
Helaas zullen jullie nog even geduld moeten hebben.
Morgenavond of zondag komt hoofdstukje 20 en daarin staat de identiteit van The Frozen Princess.....
Enjoy!!

Fabian.

Voor mijn gevoel had ik net mijn ogen dicht toen ik ineens wakker schrok van een fel licht wat in mijn ogen scheen.
Ik stond op en keek om me heen, maar het enige wat ik zag was wit licht.
Plotseling begon het licht steeds donkerder te worden en langzaam werd de gehele omgeving rood.
Een witte wolk doemde voor mij op, wat zich ontwikkelde tot een vrouw.
De vrouw hield haar handen door haar haar en schudde met haar hoofd.
‘Nee!’ riep de vrouw.
Ik deed een stap naar voren maar werd tegengehouden door iets.
De vrouw draaide zich om en plotseling zag ik dat het de opperster was.
‘FABIAN HELP!’ riep ze.

Met een gil schrok ik wakker en keek ik verbaasd om me heen.
De zon kwam langzaam op en ik zag dat we nog steeds met z’n allen in het bos zaten.
Ingrid was wakker samen met district 4 en ze kwam direct op me afgerend.
‘Fabian, wat is er met je aan de hand?’ vroeg ze op een zingende toon.
‘Gewoon een nachtmerrie’ zei ik.
Plotseling schoot Nivada naast mij omhoog en gaf ze een harde gil.
Ik keek haar met grote ogen aan en ze staarde terug.
‘Gaat het Nivada?’ vroeg Ingrid.
‘Ik had een nachtmerrie’ zei ze. ‘Het gaat wel’.
Ingrid knikte en draaide zich om.
‘Het is tijd dat ik Sandra wek. We gaan weer vertrekken’.
Ze liep weg en maakte voorzichtig Sandra wakker.
Ik keek weer naar Nivada en zweet parelde over haar voorhoofd.
‘Ik zag de opperster in rood licht staan’ zei Nivada.
‘Ik ook’ zei ik. ‘Dit is foute boel’.
Op dat moment blies Sandra op haar vingers en langzaam werd iedereen wakker.
‘Iedereen wakker worden, over vijf minuten vertrekken we naar Faldatror!’ riep ze.
We stonden op en sloten ons bij Sandra aan, zonder nog maar een woord te zeggen over de droom.

Toen iedereen wakker was en zich verzameld had bij het juiste district, sprak Sandra het leger toe.
‘Wanneer we het koninklijke ijspaleis naderen, gaan alle leiders inclusief Vera, Liam, Lilly, Sergio en Ferdinand naar het ijspaleis toe om het op te nemen tegen de koninklijke ijsfamilie’.
Iedereen stemde in en langzaam kwam ons leger weer in beweging.
De hoeveelheid bomen om ons heen begon langzaam af te nemen en aan de horizon verscheen Faldatror.
De alarmen bij de poorten sloegen aan en een massief leger van ijswachters stond op en rondom de poorten in de gevechtshouding.
In de lucht vlogen grote luchtschepen onze kant op.
Onderaan de luchtschepen gingen luiken open en plotseling begon het ijspegels te regenen met vlijmscherpe punten.
‘KIJK UIT!’ schreeuwde Sandra en alle vuurstrijders stuurde hun vuur de lucht in.
Nivada en ik vuurde lichtstralen op de luchtschepen af waarvan sommige raak waren.
De ijswachters kwamen in beweging en vielen ons direct met ijsstralen aan.
Het leger van Cornelius’ City spande hun bogen aan en lieten hun pijlen vliegen.
Even was het stil, maar toen de pijlen hun doelen hadden bereikt, klonken er honderden explosies tegelijkertijd.
Het eerste luchtschip stortte neer en een groot gedeelte van ons leger stormde op de ijswachters af.
Nivada en ik vlogen de lucht in om de andere twee luchtschepen naar beneden te halen, terwijl onder ons de poorten van Faldatror naar beneden werden gehaald.
Nivada schoot een lichtschild af waardoor het voorste luchtschip tegen het achterste luchtschip aanbotste.
Een luidde explosie was te horen en de luchtschepen explodeerde tegelijkertijd uit elkaar.
Verschillende onderdelen vlogen naar beneden die terecht kwamen op verschillende ijswachters, maar helaas ook op verschillende vuurstrijders.
Ik keek toe hoe Kay het opnam tegen tientallen ijswachters en terwijl niet goed oplette.
Een stuk motor vloog met hoge snelheid naar beneden, richting Kay.
‘KIJK UIT!’ schreeuwde Sandra nog, maar het was te laat.
Kay merkte het onderdeel te laat op en met een harde dreun sloeg het op Kay’s lichaam in.
Verschillende vuurstrijders uit district 3 gilde het uit en werden vervolgens gespietst aan ijspegels afkomstig van ijswachters.
De eerste slachtoffers waren gevallen en ik keek naar Nivada.
‘We moeten doorgaan Fabian’ zei ze. ‘Hoe moeilijk dat ook zou zijn’.
Onder ons waren de eerste vuurstrijders Faldatror al binnen gestormd en Nivada en ik vlogen naar beneden.

We naderden als eerste een hoofdplein van Faldatror waar verschillende ijsmannen en vrouwen gezellig aan het winkelen waren.
De klederdracht van de mensen was ronduit afschuwelijk.
Iedereen droeg grote opvallende kleren, die allemaal blauwtinten bevatten.
De vrouwen en zelfs sommige mannen hadden opvallende make-up op en ze begonnen hysterisch te schreeuwen toen district 1 het hoofdplein binnenstormden.
De vuurstrijders vielen aan en de eerste inwoners van Faldatror werden vermoord.

Tanja

We zaten met z’n allen in de hoofdzaal waar verschillende ijswachters in paniek naar binnen gerend kwamen.
Christopher luisterde naar hen en stuurde ze vervolgens weer terug.
Hij kwam naar ons toegelopen en glimlachte met een schuin glimlachje.
‘We moeten even gaan kijken op het balkon waar ze zijn’ zei hij.
Hij draaide zich om en met z’n allen liepen we hem achterna, richting het balkon.

Toen we buiten op het balkon aankwamen, kon ik in de verte de mensen horen schreeuwen en om de seconde klonken er luide explosies.
‘Ze zijn hier’ zei Christopher en hij draaide zich om.
‘Het wordt tijd dat we ons gaan klaar maken voor de finale’.

Reageer (3)

  • Vega

    Er is eist met die gemuteerde sterren en ik wil weten wat!!!!!!!! :@ :@. :@

    9 jaar geleden
  • QueenOfEmerald

    Opperster en rood licht, rode sterren zijn gemuteerde sterren, oppassen voor het rood. Ik zie precies een verband.
    De opperster is toch niet aan her muteren? :O

    9 jaar geleden
  • katl1

    SNEL VERDER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    En het wordt niet alleen hoog tijd dat we weten wie de Frozen Princess is, en waarom, maar ook dat Tanja weer bij haar verstand komt

    9 jaar geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen