Foto bij Season 5 Chapter 20 - Season Finale

En daar is....... DE SEIZOENSFINALE!!!!
Het lange wachten is voorbij, want na dit hoofdstukje weten jullie wie The Frozen Princess is!!!
Aan het eind van het hoofdstukje volgt nog enkele informatie over Seizoen 6!
Ik wens jullie veel plezier!

Fabian

In de verte konden we het koninklijke ijspaleis al zien liggen.
Steeds meer ijswachters kwamen onze kant opgestormd en er leek maar geen einde aan te komen.
‘Fabian, we moeten naar het paleis toe’ zei Sandra achter me. ‘Deze oorlog zal pas eindigen als de koninklijke familie is uitgeschakeld en tot dan zullen de ijswachters ons blijven aanvallen’.
Ik knikte en zuchtte diep.
‘Nivada, Vera, Liam!’ riep ik.
Ze reageerde alle drie direct en ze kamen naar mij toegerend.
‘Het is tijd’ zei ik.
Achter mij kwam Sergio aangerend samen met de wolven, Ferdinand, Lilly, Jersey en Melodie.
Sandra voegde zich bij ons samen met Sarah, Tyler, Gaby, Ingrid, Eveline en Marcus.
‘Daar gaan we dan’ zei Sandra. ‘Het ultieme laatste gevecht’.
We draaiden ons om en renden richting het koninklijk ijspaleis waar de gehele koninklijke ijsfamilie triomfantelijk stond te lachen vanaf het balkon.

Christopher veranderde in een sneeuwuil en vloog het balkon af.
Sandra begon harder te rennen en transformeerde plotseling in een vuuruil.
‘Ik heb haar dat nog nooit zien doen’ zei ik.
‘Ik ook niet’ zei Nivada.
De rest van de familie verdween van het balkon en kwam even later tevoorschijn vanuit de deuren van het paleis.
Behalve Margriet, die stond nog steeds op het balkon en ze staarde naar mij.
Ik zag hoe Vera, Liam en Melodie op Tanja afrende en hoe Amira, Juliette, Cheddar en Chelsy tegenover alle leiders gingen staan.
Ik staarde naar Margriet en haalde mijn boemerang tevoorschijn.
Plotseling sprong ze van het balkon af en kwam ze sierlijk tegenover mij neer doormiddel van ijssturen.
‘Daar sta je dan’ zei Margriet. ‘Waarschijnlijk op dezelfde plaats en dezelfde positie als toen je mijn zus vermoordde’.
‘Ach ja, dat is waar’ zei ik. ‘Alleen Madelief kwam niet zo soepel naar beneden als jij. Zeg maar gerust dat ze leek op een zak met zout. Poef’.
‘Ik zal je vermoorden’ zei Margriet. ‘Al is dat het laatste wat ik doe’.

Melodie

‘Ach kijk, als dat mijn lieve zusje niet is’ zei Tanja. ‘En mijn lieve nichtje en neefje ook nog is, goh het lijkt wel een familie reünie’.
Liam en Vera spande tegelijkertijd hun bogen aan en Tanja deed langzaam haar handen omhoog.
‘Jullie zouden toch nooit je eigen nichtje vermoorden’ zei Tanja.
‘Misschien hun niet’ zei Lilly achter mij. ‘Maar ik wel’.
Ik deed een stap opzij zodat Tanja Lilly zou zien.
De ogen van Tanja werden groot en langzaam liet ze haar handen zakken.
Lilly liep langzaam op Tanja af met haar boog gespannen.
‘Onmogelijk’ zuchtte Tanja.
‘Hoe durf je onze familie zo te verraden’ zei Lilly. ‘Hoe durf je jouw eigen zus de rug toe te keren! HOE DURF JE!’
Plotseling werden Liam en Vera vanaf de zijkant aangevallen door Cheddar en Chelsy.
‘Wat zeggen jullie ervan’ zei Chelsy. ‘Tweeling tegen tweeling?’
Op dat moment viel Tanja Lilly aan en werd Lilly naar achteren geschoten door haar ijswolk.
‘Hier krijg je spijt van!’ schreeuwde ik en ik vuurde een grote vlammenzee op Tanja af.
Tanja blokkeerde mijn aanval door middel van een ijsschild die ze vervolgens op mij afschoot.
Ik sprong opzij en zag dat Lilly vast zat met haar voet onder het ijs.
‘Kom op zus’ zei Tanja. ‘Vuur tegen ijs’.
Ik schreeuwde het uit en viel Tanja aan.

Sandra


Een tijdje cirkelde Christopher en ik om elkaar heen als uilen en vervolgens vlogen we richting de grond en transformeerde terug in mensen.
‘Majesteit’ zei hij overdreven netjes. ‘Wat een eer om de vuurkoningin te mogen verwelkomen in Faldatror’.
‘Deze oorlog zal snel over zijn Christopher’ zei ik. ‘Dat kan ik je garanderen!’
Christopher spanden al zijn spieren aan en ijspegels popte op vanuit de grond richting mij.
Ik maakte een zwaai met mijn arm en een vuurgolf schoot richting Christopher.
Hij sprong opzij en vuurde tientallen ijsstralen in een keer op mij af.
Ik ontweek ze allemaal en vuurde een grote vuurstraal af die tegen de laatste ijsstraal van Christopher opbotsten.

Fabian

Margriet gilde het uit en een grote ijswolk schoot op mij af.
Ik liet mijn lichaam oplichten en vormde een lichtschild om mij heen en stond midden in de sneeuwstorm van Margriet.
Ik vormde mijn schild tot een lichtstraal die recht op Margriet afstormde.
Margriet werd volop geraakt en schoot naar achteren.
Ik vloog de lucht in en begon haar vanaf boven aan te vallen.
Ze rolde op haar zij en vuurde twee ijsstralen op mij af waarvan er eentje mij in mijn gezicht raakte.
Ik viel naar beneden en kwam pijnlijk neer.
Margriet stond op en liep op mij af.
Ik vuurde verschillende lichtstralen af maar jammer genoeg waren ze allemaal mis.
Margriet boog over mij heen en haalde een zakje sterrenstof uit haar zak.
‘Vaarwel Fabian’ zei ze.
Ze pakte wat sterrenstof en net op het moment toen ze het op de plek waar mijn hart zat wilde strooien, sprong ik omhoog en stak mijn boemerang recht in haar hart.
‘Vaarwel Margriet’ zei ik. ‘Doe de groeten aan Madelief’.
Margriets ogen werden groot en draaide vervolgens naar achteren.
Haar lichaam werd slap en viel als een betonnen blok op de grond.

De momenten die daarna volgde, zal ik nooit, maar dan ook echt nooit meer vergeten.
Plotseling hoorde ik achter mij iemand gillen en zag dat Chelsy op Vera lag.
Terwijl lag Liam op de grond met een doorbloedend been.
Cheddar bewoog zich als een speer richting Liam met twee ijspegels in zijn handen.
Nivada sprong op en vloog achter Cheddar aan, maar het was te laat.
Cheddar stak de twee ijspegels recht in Liam’s lichaam, terwijl Nivada Cheddars nek omdraaide.
Cheddar viel dood neer naast Liam die naar lucht aan het happen was.
‘NEEEEEEEEEEEE!’ schreeuwde Vera en ze gaf Chelsy een kopstoot.
Terwijl zag ik dat Tanja door haar knieën zakte en naar haar buikgreep.
Melodie en Lilly doken direct op Liam af terwijl Amira zich over Tanja ontfermde.
Alles gebeurde zo snel dat ik het niet meer kon bevatten.
Twee wolven van Sergio doken op Chelsy af waarvan vervolgens de keel werd doorgebeten.
Vera, Melodie en Lilly zakte huilend op hun knieën naast het lichaam van Liam.
Ik draaide me om en keek naar de plek waar Amira en Tanja daarnet nog hadden gestaan, maar zij waren plotseling verdwenen.
Het werd langzaam wazig voor mijn ogen en ik zakte door mijn knieën.
Liam, degene die mij had opgevangen toen ik op deze planeet aankwam, was zojuist vermoord recht voor mijn ogen en ik had niets kunnen doen.
Ik voelde een hand op mijn schouder en zag dat Nivada naast mij stond.
‘Fabian, het gevecht is nog niet over’.
‘Maar Liam’ snikte ik.
‘Is bij zijn familie’ zei Nivada.
Ze hielp mij overeind en samen liepen we op Juliette af, die omsingeld stond door alle leiders.
‘AMIRA, TANJA, CHRISTOPHER!’ schreeuwde ze.
Juliette krijste het uit en tientallen ijspegels schoten van haar af.
Alle leiders doken op de grond, behalve Gaby, die was net te laat met ontwijken en werd achterover geschoten en gespietst aan een ijspegel.
De sneeuw om haar heen kleurde direct rood en zachtjes ademde ze haar laatste adem uit.
Alle leiders vielen tegelijkertijd aan en Juliette was omhuld door vlammen.
Nivada en ik deelde de laatste klap uit en Juliettes lichaam ging op in vuur en vlam.
Met z’n allen gingen we achter Sandra staan en angstig keek Christopher om zich heen.
‘Het is over Christopher’ zei Sandra. ‘Geef je over!’
‘IK ZAL ME NOOIT OVERGEVEN’ schreeuwde hij. ‘IK BEN DE IJSKONING!’
‘DAT IS NIET WAAR!’ schreeuwde Ferdinand ineens achter Christopher.
‘Ik ben de rechtelijke eigenaar van de ijstroon!’
Iedereen staarde Ferdinand verbaasd aan en Christopher draaide zich langzaam om.
Ferdinand gooide zijn zwaard met een ongelofelijke snelheid richting Christopher, omhuld door ijs wat uit zijn vuisten kwam.
Christopher was te laat met reageren en het zwaard schoot dwars door zijn lichaam heen.
Bloed droop uit zijn mond en hij viel stijl achterover.
Ferdinand liep richting Christopher en boog over hem heen.
‘Ja broertje, ik ben de oudste zoon van Madelief. Ik heb 50 jaar lang ondergedoken gezeten in Cornelius’ City. Weggestopt door onze moeder omdat ik een bastaardzoon van haar was!’
Christopher zei niets en staarde naar Ferdinand.
‘Ik ben de ijskoning’ zei Ferdinand.
Christophers ogen werden voor de laatste keer groot en daarna staarde hij in het niets.
Ferdinand stond op en keek ons aan.
‘Als ijskoning van het ijsrijk, verklaar ik hierbij dat de oorlog tussen ijs en vuur over is!’
Sandra rende naar Ferdinand toe en omhelsde hem.
Iedereen juichte hard en alle ijswachters keken verbaasd om zich heen en moesten de situatie op zich in laten werken.
Sommige ijswachters gooiden de handdoek in de ring, andere negeerde hun nieuwe ijskoning en gingen door met vechten, maar aangezien ze nu in de minderheid waren, hielden ze het niet vol.
Iedereen was in euforie, behalve ik.
Ik staarde naar het lichaam van Liam, waarover een ontroostbare Vera, Lilly en Melodie gebogen lagen.
Ik liep naar hen toe en zakte naast hun op de grond.
En toen schreeuwde ik het uit.

Tanja

Ik was laf, ik weet het, maar toen Liam recht voor mijn ogen vermoord werd, had ik hevige steken gekregen in mijn buik.
Hoe had ik in godsnaam ooit mijn familie kunnen verraden? Als ik dat niet had gedaan, had ik nog veel tijd met Liam kunnen doorbrengen, maar nu was dat te laat.
‘Gaat alles nog goed met de baby?’ vroeg Amira.
‘De steken zijn weer gezakt’ zei ik.
‘Ga je bevallen?’ vroeg ze.
‘Nee, het kwam denk ik door alle stress’ zei ik. ‘En toen ik ook nog is mijn neef vermoord zag worden, deed dat toch wat met me’.
‘Natuurlijk’ zei Amira. ‘Het is jouw familie’.
Ik keek haar verbaasd aan en snapte niet waarom ze ineens zo begaan met me was.
'Het was één grote fout om de ijskoningin te worden' zei ik zachtjes.
Amira keek geschrokken op en knikte toen langzaam.
'We hebben allemaal fouten gemaakt Tanja' zei ze. 'En alleen de toekomst weet of het ooit allemaal nog goed komt'.
Op dat moment kwamen we een groep ijswachters tegen.
‘Waarom zijn jullie niet aan het vechten voor het ijsrijk?’ vroeg de voorste ijswachter.
‘Dat gaat jullie niets aan!’ snauwde Amira.
‘Het lijkt me verstandig als jullie toch weer terug gaan vechten’ zei de ijswachter.
‘Tanja, waarom loop jij niet alvast eventjes vooruit’ zei Amira.
Ik knikte en liep vervolgens weg van de groep ijswachters.

Amira

‘Nou moet jij eens heel goed luisteren. Wat ik doe of wat ik niet doe, gaat jullie geen ene bal aan. Eer dat jullie bij dat gevecht aankomen, is het toch allang voorbij. Het was hopeloos’.
‘Maar u bent een ijsprinses, u moet altijd hoop en moed houden’.
Op dat moment viel ik de ijswachters aan en binnen een paar tellen lagen ze allemaal doorbloed op de grond.
De ijswachter die mij had aangesproken keek mij met grote ogen aan.
‘Ik ben GEEN ijsprinses meer’ zei ik en ik draaide me om en liep vervolgens weg van de doorbloedde ijswachters terwijl ik de volgende woorden tegen mezelf zei.

‘Ik ben The Frozen Princess’.

Ja neem eventjes je tijd op het te laten bezinken..... haha
Seizoen 6 zal het einde zijn van deze story.
Ik wilde in eerste instantie deze story op 31 december laten eindigen, maar ik denk niet dat ik dat zal gaan halen.
Ik moet eerst even alle 5 de seizoenen snel doorlezen voordat ik het laatste hoofdstuk kan gaan schrijven, want alles moet natuurlijk wel gaan kloppen :P
Mocht je nou nog dringende vragen beantwoord willen hebben in het volgende seizoen, die ik bijvoorbeeld ben vergeten te beantwoorden, dan kun je mij een privéberichtje sturen.
Veel van jullie vragen zullen waarschijnlijk sowieso wel beantwoord gaan worden in seizoen 6, want dit seizoen wordt AWESOME :D
Graag tot snel!!

Reageer (6)

  • Themis

    Yes! Ik wist het!! Geweldig geschreven!

    9 jaar geleden
  • Basim

    Nooooh, Liam!
    Ik ben serieus kwijt wie Ferdinand ook alweer was.... :/ Behalve dan dat hij nu een bastaard blijkt te zijn.
    En ja, jij moet heel gauw verder gaan! :'P

    9 jaar geleden
  • QueenOfEmerald

    Spijtig, Margaery is niet de Frozen Princess, maar nu is de vraag Waarom doet Amira dat?
    Ik had totaal niet verwacht dat Ferdinand eigenlijk de Ijskoning is, kan het gedeeltelijk door hem komen dat er ijsstrijders waren in Cornelius' City?
    Waarom moest Liam dood?
    Iin ieder geval, begin maar snel aan seizoen 6!

    9 jaar geleden
  • Itsuki

    Wauw , ik hou van deze storie.

    9 jaar geleden
  • katl1

    Wow... *sprakeloos*
    Dat was even heftig! Ik vermoedde pas dat Amira "The Frozen Princess" was toen ze zich over Tanja ontfermde. Goed dat die ook weer bij haar positieven is gekomen :)
    En de verdoken bastaardzoon had ik ook echt niet verwacht. Heel even dacht ik, dit klopt niet, het was een Frozen Princess en geen Prince, maar dat werd al snel duidelijk
    Anyway, ik heb het zeker al duizend en één keer gezegd, maar ik wil weten waarom Amira dat allemaal heeft gedaan. En ik wil natuurlijk ook weten wat het probleem is met de hoofdster, of hoe ik dat ook moet zeggen.

    Dus, alles samengevat:
    ALS DE BLIKSEM BEGINNEN MET SEIZOEN 6 JIJ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    9 jaar geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen