Foto bij || 4

Jade Elizabeth Martin


Lachend lig ik met Louise naar filmpjes te kijken op youtube, terwijl we ons gezichtsmaskertje laten intrekken.
We hebben een gezellige meidendag, die we straks gaan afsluiten met een echte meidenfilm.
“Vertel nog iets over die jongen, Dylan?” Ik lach en schud zacht mijn hoofd.
“Hij is echt knap, heeft kort bruin haar en groene ogen. En zijn humor is net als die van Luke..” Ik zucht en een kleine glimlach verschijnt op mijn gezicht.
“Het perfecte vriendje?” Hopend kijkt Louise me aan.
“Ik heb geen nood aan een vriendje Lou, hij is meer iets als een nieuwe beste vriend. Maar dat zal de tijd allemaal wel uitwijzen.” Begrijpend knikt Louise.
Ineens springt ze enthousiast op.
“Het is tijd, gezichten afwassen en dan film!”
Louise is nog haar gezicht aan het afwassen als ineens mijn gsm een melding geeft.

*Eén nieuw bericht*
>> Hey, heb je zin om vanavond mee iets te gaan drinken?
<< Nee sorry, ik heb een meidendagje, met mijn beste vriendin.
>> Jammer, maar later dan!
“Wie is het?” Vraagt Louise nieuwsgierig, terwijl ze probeert mee te lezen.
“Dylan.” Lach ik.
“Oohh, wat vraagt hij?” Ik zie direct haar nieuwsgierige kant op komen en moet een lach onderdrukken.
“Of we iets gingen drinken samen, maar dat kan niet. Want ik heb een super avondje met mijn beste vriendinnetje!” Lach ik, waarna ik in haar rug spring.
“Maar Jadee, vraag hem dan om mee een filmpje te komen zien? Dat hij na Pitch Perfect mee komt kijken naar een film, een horror of zo iets?” Ik kijk haar met grote ogen aan.
Stelt mijn beste vriendin nu echt een horror film voor?
“Zeker?” Enthousiast begint ze te knikken.
“Vraag jij dan Jack ook maar. Heb je tenminste iemand die je beschermt als je bang bent.” Jack is het vriendje van Louise.
Ze zijn nu al een halfjaar samen en sindsdien probeert Louise mij ook aan iedereen te koppelen.
“Ooh echt?” Haar glimlach wordt nog groter en belt direct Jack op.

<< Anders moet je een filmpje mee komen zien? Wees niet bang, je zal niet de enigste jongen zijn, tussen allemaal giechelende vrouwen. Louise haar vriendje komt ook.
>> Tegen wanneer moet ik er zijn?

Ik zie dat het nu net 19 uur is en reken er dus zeker nog een drie uur bij voor Pitch Perfect.
<< Tegen 22 uur? Je kan hier wel blijven slapen op de bank als je ’s nachts niet meer naar huis wilt? Louise en Jack slapen al in de logeerkamer, sorry!
>> De bank is perfect. Ik ben er om 22 uur stipt. Met chips en ijs.
<< Mijn adres weet je nog?
>> Ik heb je gisteren thuis af gezet, natuurlijk weet ik het nog (;

Een lach komt op mijn gezicht en even was ik bang of ik niet te snel ging.
Een vreemde jongen in mijn huis laten slapen?
Nee Jade, begin niet zo slecht te denken.
Dylan zag er echt een goede jongen uit en ik kon hem moeilijk ’s nachts nog alleen naar huis laten gaan.
“Jack komt!” Ik zie Louise blij lachen en toch nieuwsgierig naar mij kijken.
“Dylan komt ook en slaapt op de bank. Dus jij en Jack kunnen in de logeerkamer.”
Louise haar geluk kan niet op en en weer word ik in een knuffel getrokken door mijn beste vriendin.
“Nu Pitch Perfect!” Ik steek snel de dvd in de speler, waarna we ons comfy in de zetel zetten.
“Weet je nog de eerste keer dat we deze zagen?” Enthousiast begint Louise te knikken.
“Dat was op internaat! Met alle meisjes hadden we voor Pitch Perfect gestemd en Luke was de enigste die akkoord was van de jongens, niet?” Ik knik bij de herinnering.
”Ja, Luke was de enigste die zo een meidenfilm wou zien. Maar ook enkel omdat de film over zingen gaat hoor.” Louise knikt waarna we beide terug beginnen te lachen.
We hadden samen een super tijd gehad op internaat.
En wat was ik blij dat Louise nog steeds mijn beste vriendinnetje was.

Het was bijna 20 uur en op woensdag was het filmavond.
Deze week was het aan de meiden om een film te kiezen. Eens geen horror of sciencefiction film, gezellig!
“Zullen we The Notebook kijken” vraagt Tiffany, een meisje van een jaar jonger.
“Nee die hebben we twee weken geleden gezien!” Riepen een paar jongens in koor.
“Dat is waar.” Zucht ze.
Iedereen wist al dat The Notebook haar lievelingsfilm was.
“Ik heb een nieuwe dvd mee, Pitch Perfect.” Zei ik zo stil mogelijk, soms had ik een grote mond, maar vaak was ik echt verlegen.
“Ohja, laten we die kijken!” zeiden enkele van de meiden, waarna ik glimlachte en snel mijn dvd ging halen.
“Over wat gaat die, Jade?” Enkele jongens keken mij achterdochtig maar toch benieuwd aan, waarschijnlijk schrik dat het echt zo een weenfilm zou zijn.
“Het gaat over een meisje die nieuw op een school komt en ze gaat in het acapella zangclubje, waarmee ze proberen een wedstrijd te winnen.” Ik zag de jongens bedenkelijk kijken, behalve Luke had een big smile op zijn gezicht.
“Een film over zingen, super!” Lachte Luke wanneer hij zag dat ik hem niet-begrijpend aan keek.
Ik schoot ook in de lach, waarna we ons snel in de zetels lieten vallen, voor deze bezet waren.
Ik legde mijn hoofd op Luke zijn schoot en mijn benen over Louise’s waardoor ze beiden begonnen te lachen.
“Lig je goed?” Louise keek me met opgetrokken wenkbrauwen, maar wel lachend aan. Ik knikte van ja en beide schoten ze nog harder in de lach.
Ik zag Luke lachend met zijn hoofd schudden, maar toch liet hij me liggen.
“Jij zingt toch beter hoor.” Hoorde ik Luke fluisteren in mijn oor.
Zijn warme adem die zacht kietelde tegen mijn oor en nek gaf me even een rilling en een glimlach kwam op mijn gezicht, waarna ik hem aankeek.
Luke had een brede glimlach op zijn gezicht en knipoogde snel, waarna hij zicht terug concentreerde op de film.
Even slikte ik en besloot me dan toch ook maar terug te concentreren op de film, waarna ik een paar vingers zacht door mijn haar voel gaan.
Zijn vingers die ritmisch door mijn haar wreven en af en toe een lok vastnamen, maakten me rustig. Zacht was ik in slaap aan het vallen, op de benen van mijn twee beste vrienden.

Reageer (2)

  • Archenemy

    OMG CUTIES :') Snel verder c: x

    9 jaar geleden
  • Hemmotionz

    CUTENESS OVERLOAD! Snel verder? Xxx

    9 jaar geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen