HOOFDSTUK 3 Britt
‘Britt, hij vindt je leuk.’ ‘Waarom wilt hij dan nooit meer afspreken.’ ‘Misschien heeft hij het gewoon druk?’ ‘Ja vast.’ ‘Het zou toch kunnen?’ ‘NEE!’ ‘Ik probeer alleen maar te helpen.’ zegt Joyce. ‘Je hebt gelijk, sorry. Ik ben gewoon zo bang dat hij het uit maakt.’ ‘Dat gebeurt heus niet.’ ‘Ik hoop het niet.’ Joyce is mijn BFF, ze heeft blond golfend haar, dat aan de onderkant roze is geverfd. Mijn eigen haar is donker bruin. Opeens zie ik Austin deze kant op komen. Dus ik pak Joyce’s hand en loop snel weg. Maar het is al te laat, hij heeft me al gezien. ‘Britt kom hier ik wil praten!’. Ik bleef automatisch staan. ‘’Ik laat jullie wel even alleen zei Joyce en ging weg. ik wist niet wat ik moest doen. Austin kwam recht op me af. Ik wou weg rennen, maar het lukte niet. Ik bleef doodstil staan. ‘Britt!’ roept Austin. ‘Wat?’ vraag ik pissig. ‘Ik wil praten.’ ‘Ik niet.’ ‘Doe nou niet zo stom.’ ‘Ik doe ook niet stom!’ ‘Waarom ben je nou zo boos.’ Weet hij het nou echt niet? ‘Omdat je nooit meer wilt afspreken.’ Hoezo ik heb het druk.’ ‘Ja vast. bespaar de moeite maar en maak het nu gewoon uit.’ ‘Vind je me niet leuk meer?’ vroeg hij verdrietig. Toen besefte ik pas dat hij het beste vriendje ooit is. ‘Jawel’ zei ik zacht. ‘Waarom doe je dan zo’. ‘Sorry’ zei ik weer heel zacht. ‘Geeft niet. Maar je moet het wel uitleggen.’ Dus legde ik uit dat ik dacht dat hij me niet meer leuk vond. En raar genoeg begreep hij het. ‘ik kan volgende week maandag wel.’ ‘oke wat zullen we doen?’ Vroeg ik. ‘Naar de bios?’ ‘Oke.’ zij ik weer. En ik ging snel naar Joyce toe om haar het nieuws te vertellen. En ze was zo blij, nog blijer dan ik zelf. Daarom is ze nou mijn BFF ze snapt mij altijd zo goed.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen