Foto bij || 5

Jade Elizabeth Martin

“Dag lieve Jade.” Ik glimlach terwijl ik de deur open doe en in Dylan zijn lachend gezicht kijk.
“Dag Dylan, kom binnen.” Ik hou de deur verder open, waarna Dylan naar binnen stapt.
Louise komt direct lachend naar ons toegelopen en kijkt mij vragend aan, wachtend tot ik haar voorstel.
“Dylan, dit is Louise, mijn beste vriendin. Lou dit is Dylan.” Dylan en Louise schudden de hand, waarna we met ons drie naar de woonkamer stappen.
“Dat daar is mijn vriendje.” Lacht Louise, waarna ze naar Jack wijst die net binnen komt.
“Hey, Dylan is het zeker?” Dylan knikt, waarna er even een kleine stilte valt.
“Ah juist, hier Jade. Voor in de vriezer.” Dylan geeft me een zakje waar ik snel in kijk. Ben&Jerry’s.
“Je meende dit of wat?” Ik kijk Dylan verbaasd aan en schudt zacht mijn hoofd.
“Natuurlijk meende ik het. Als ik iets zeg, meen ik het ook. Wen daar maar aan.” Lacht hij, waarna hij even zacht door mijn haar woelt.
Ik steek de ijsjes in de vriezer en wanneer ik terug ben, liggen Louise en Jack al neer in mijn twee zit, waardoor ik en Dylan nog de drie zit hebben, waar Dylan al in zit. Even was ik toch jaloers op Louise, niet omdat ze een vriendje had. Maar omdat ik het mis om bij iemand in de armen te liggen en een film te kijken, een vriendje of gewoon een beste vriend.

“Welke film gaan we kijken?” vraag ik nieuwsgierig.
“Lou zei een horror.” Jack kijkt me opgewekt aan. Jongens en horror, wat was dat toch met die combinatie?
“Oh, je hebt toch Sinister.” Ik kijk naar Jack en knik. Waarom had ik zo een films? Ik haat ze.
“Laten we Sinister kijken dan.” Zegt Dylan, waarna ik hem ook licht boos aan kijk. Dylan ziet het en een brede grijns verschijnt op zijn gezicht. Al bij het eerste enge stuk, probeer ik mijn gezicht te verstoppen in mijn handen. Dylan schiet naast me in de lach en boos kijk ik hem aan.
“Oh, kom hier.” Lacht hij, waarna hij zijn armen open houdt.
Dankbaar kruip ik in zijn armen en al bij het volgende enge stuk kruip ik dicht tegen hem aan.
Tegen het einde van de film, lig ik al volledig verstopt met mijn gezicht in Dylan zijn shirt.

Na deze film keken we nog twee horrors en ik lach al helemaal verstopt in Dylan zijn schoot.
“Ik wil niet meer jongens. Drie was genoeg!” Zucht Louise en ik knik instemmend.
“Zullen we gaan slapen?” Jack kijkt haar vragend aan en samen stellen ze hun recht.
“Tot morgen.” Louise geeft mij en Dylan nog snel een kus, waarna ze samen naar de logeerkamer gaan.
Ik stel me ook recht en begin enkele dingen op te ruimen, Dylan stelt zich ook recht en helpt me.
“Wacht, ik ga even een deken halen.” Hij glimlacht en zet zich in de zetel, wachtend op zijn deken en een kussen.
“Alstublieft.”
“Dankje Jade, Slaapwel.” Hij stelt zich recht en geeft me nog een zachte kus op mijn wang.
Ik doe een slaapkleedje aan en kruip in mijn bed.
Na al een uur te woelen en steeds de enge beelden voor mij te zien, kruip ik toch uit mijn bed.
Op mijn tenen loop ik naar de woonkamer, waar ik Dylan op de bank zie liggen. Het past maar net en een kleine giechel verlaat mij mond, waardoor Dylan wakker schiet en me recht aankijkt.
“Alles oke, Jade?” Ik slik en kijk hem recht in zijn ogen aan.
“Euhm, ik ben bang en euh -."
“Wil je dat ik bij je kom liggen?” Grijnst hij, waardoor ik verlegen knik.
Dylan stelt zich recht, wow hij heeft enkel zijn boxer en een shirt aan.
Verlegen gaat hij in mijn bed liggen en houdt zijn armen open, waar ik snel in kruip.
“Enkel als vrienden he?” Vraag ik snel, ik wou niet dat hij dacht dat het meer was.
“Natuurlijk, enkel vrienden.” Ik kijk hem vragend aan en zacht begint hij te lachen.
“Niet dat ik jou niet zou zien zitten, lieve Jade. Maar ik heb nog maar een nare relatie achter de rug.” Ik knik begrijpelijk.
“Vrienden?” Vraag ik, waarna ik hem een kus op zijn wang geef.
“Vrienden.” Lacht hij, waarna hij nog even door mijn haar woelt.
“Slaapwel Jade.”
“Slaapwel Dylan.” Ik voel nog een zachte kus op mijn voorhoofd en na enkele minuten verslapt zijn greep, waardoor ik direct merk dat hij slaapt. Zacht sluit ik mijn ogen en begin ook te dromen.

“Jade, Jade?” Ik hoorde zacht geklop op mijn deur en slaperig stapte ik uit mijn bed.
“Luke wat doe jij hier?” Luke keek me droevig aan.
“Lukey, wat is er?” Ik werd bezorg en trok mijn beste vriend in een knuffel.
“Het is gedaan met Stephanie.” Zacht voelde ik een traan op mijn schouder vallen en ik trok mijn beste vriend in nog een diepere knuffel.
Zacht trek ik hem op mijn bed, waar ik hem nog steeds dicht bij me hou.
“Ze heeft iemand anders leren kennen en wilt niet meer tegen me liegen.” Zucht Luke, terwijl de tranen nog harder over zijn wangen stromen.
“Luke toch, ze is deze tranen niet waard en op een dag komt ze er achter dat ze de verkeerde beslissing heeft gemaakt.” Ik was een ramp in het troosten van vrienden.
“Jade, mag ik hier slapen?” Ik knik en laat hem zich neerleggen, waarna ik me naast hem leg en mijn armen terug om mijn beste vriend heen sla en zacht over zijn rug wrijf.
Nog enkele tranen stromen over Luke zijn wangen, maar na een tijdje wordt hij toch rustiger en kijkt mij met betraande ogen aan.
“Sorry Jade.” Hij bijt zacht op zijn lip en ik merk dat hij hem echt beschaamd voelt.
“Luke, ik ben je beste vriendin. Ik ben er altijd voor jou. Ga nu maar slapen.” Ik druk nog zacht even mijn lippen op zijn voorhoofd.
“Slaapwel lieve Jade.”
“Slaapwel Lukey.”


Sorry voor het niet posten gisteren, maar ik had een verjaardagsfeest van mijn beste vriendin :)

Reageer (3)

  • Hemmotionz

    AHWAHWHHHWWWWWAAAAHHXWWWW zooo schattig! Wanneer komt luke in het verhaal? Snel verder! Xx

    9 jaar geleden
  • Archenemy

    Awwhh c: (en ik kan ook zo niet tegen horror films, dan kijk ik gewoon echt n maand niet in spiegels enzo xd )

    9 jaar geleden
  • MeloveEmma

    Cutwe

    9 jaar geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen