Foto bij || 8

Jade Elizabeth Martin

Met een fleece-dekentje, zit ik in de zetel met mijn benen opgetrokken en een zakje chips naast me, naar Titanic te kijken.
Tranen lopen over mijn wangen en zuchtend neem ik nog een zakdoek uit de doos, die al naast me in de zetel stond.
Nadat ze allemaal naar huis waren gegaan en ik even in slaap was gevallen, was ik zo depressief terug wakker geworden. Ik heb terug gedroomd over Luke, nee het was geen droom maar een herinnering.
Ik ben nu al heel de avond weenfilms aan het kijken en mijn doos zakdoekjes is al bijna op.
Ik weet echt niet wat er scheelt, maar de laatste tijd had ik echt vaker van die dagen. Gewoon dagen dat ik allemaal maar wou wenen, wenen en wenen.

>> Ik vond het heel gezellig gisteravond, hoop dat we dit nog is kunnen overdoen. Xx D

Ik krijg een kleine glimlach op mijn gezicht, bij het zien van Dylan zijn berichtje. Ik ken deze jongen nog maar net, maar toch kan hij mij op een moment als dit doen lachen?

<< Ik vond het ook heel gezellig, natuurlijk nog eens overdoen! Xx J
>> Wat doe je nu? xx
<< Weenfilms kijken. Xx
>> Scheelt er iets Jade? xx
<< Niet echt iets, soms heb ik gewoon nood aan wat weenfilms en een beetje wenen. Xx

Ik lach even met mijn eigen woorden en hou mijn gsm in mijn handen, wachtend op een snel antwoord van Dylan.

>> Leg de volgende maar al klaar, binnen een halfuurtje ben ik bij jou met ijs! xx
Weeral ijs, we hadden gisteren ook al samen de Ben&Jerry’s opgegeten die hij zo lief had meegenomen.

<< Er liggen er wel nog een stuk of 5 klaar. Xx
>> Tot straks! Xx

Ik kijk ‘Titanic’ nog af en na een 20 minuten is hij gedaan. Waardoor ik me toch nog even snel ga opfrissen voor Dylan hier is. Bij andere jongens zou ik me heel erg zorgen maken over mijn uiterlijk, maar bij Dylan voelde ik mij op mijn gemak, of ik nu in mijn trainingbroek zat of in een kleedje op uit te gaan. Make-up of niet.
Ik stak mijn haar opnieuw in een dot en waste mijn gezicht is van de uitgelopen make-up. Ik doe geen nieuwe meer op, omdat ik al aan voel dat ik sowieso nog zal wenen vanavond.
Net als ik mijn kamer uitloop, gaat de bel, waardoor ik snel naar mijn voordeur loop.
“Hey Dylan.” Hij kijkt me bezorgd aan en in plaats van te antwoorden, trekt hij me in een knuffel.
Hij laat me los en duwt mij naar de zetel, waarna hij zelf naar mijn diepvries loopt en de twee potten Ben&Jerry’s in mijn vriezer zet.
“En nu ga je mij eens zeggen, waarom je je ineens zo slecht voelt?” Ik kijk hem met grote ogen aan en slik.
“Ik weet het niet.” Mompel ik.
“Ja dat weet je wel, Jade. Wat is er gebeurd nadat wij weg waren?” Hij kruist zijn benen en blijft mij recht aankijken.
“Ik was even gaan rusten en kreeg herinneringen aan mijn beste vriend. Ex-beste vriend, jij doet mij zo aan hem denken soms.” Mompel ik, terwijl ik naar mijn handen kijk die op mijn schoot liggen.
“Wat is er tussen jullie dan gebeurt?” Vraagt hij vol met medeleven.
‘Gewoon uit elkaar gegroeid. We zaten samen op internaat en wonen nu ver uit elkaar.” Ik voel alweer een traan over mij wang lopen en zie dat Dylan het ook zag.
Hij stelt zich recht, steekt ‘P.S. I love you’ in de dvd-speler, waarna hij terug naast mij komt zitten en mij tegen zich aan trekt.
Ik leg mijn hoofd op zijn schoot en kijk naar de film, waarna hij rustig door mijn haren wrijft.
“Als je wilt wenen, ween maar.” Fluistert hij nog in mijn oor, waarna ik hem vertederd aan kijk.

Na nog enkele films kijk ik op de klok en zie dat het alweer 1u gepasseerd is.
“Blijf je slapen?” Ik kijk Dylan vragend aan, die verlegen glimlacht.
“Als jij dat niet erg vindt?” Ik trek mijn wenkbrauwen op en kijk hem verbaasd aan.
“Dylan, jij komt speciaal voor mij naar hier. Kijkt drie weenfilms met me en dan zou ik het erg vinden dat je hier blijft slapen.” Dylan wordt zacht rood en knikt.
“Oke je hebt gelijk, maar toch.” Even kijk ik bedenkelijk en kijk dan naar het uur.
“Het logeerbed is wel nog niet opgemaakt. Ik heb de lakens gewassen omdat Louise en Jack erin hebben geslapen, maar het is nog niet terug opgemaakt.”
“Dan doen we dat toch nog eerst?” Ik kijk hem even aan en denk of ik dit wel moet zeggen.
“Of je moet bij mij slapen?” Oke nu is het eruit.
“Niet dat ik, -. Euh ik bedoel, je hebt gisteren ook bij mij geslapen, dus ik dacht –“
“Het is goed, Jade. Als jij dat oke vindt, graag. Als vrienden.” Hij knipoogt naar me, waarna ik terug begin te blozen.
Dylan zet de tv af, waarna we samen naar mijn kamer lopen.

“Vind je het erg als ik in mijn boxer slaap? Ik heb niks anders bij.” Ik knik dat het niet erg is, waarna hij zich begint uit te kleden en zijn kleren opvouwt en op een stoel legt.
“Euh, ik ga mij even hiernaast omkleden.” Dylan knikt, waarna ik snel mijn badkamer in loop om mijn slaapkleedje aan te doen.
Als ik terug in mijn slaapkamer kom, brand er nog enkel een nachtlampje en ligt Dylan al in mijn bed, dezelfde kant als hij vorige nacht heeft geslapen.
“Ja, euh, ik dacht dat ik hier zou liggen, omdat ik hier gisteren ook sliep?” zegt hij verlegen, waardoor ik begin te lachen.
“Dat heb je goed gedacht.” Lach ik, waarna ik mij naast hem in mijn bed leg.
“Dankje om er zo voor mij te zijn Dylan, al ken je mij nog maar een week.”
“Ik weet niet hoe ik het je moet uit leggen, Jade. Maar je voelt zoals een zusje aan voor mij, alsof ik je altijd moet beschermen.” Hij drukt nog een kus in mijn haren, waardoor ik hem lachend aan kijk.
“Zo voel ik mij ook bij jou Dylan.”
“Ben ik blij om. Slaapwel zusje van me.” Lacht hij.
“Slaapwel broertje.” Lach ik terug, waarna ik mijn lampje uitknip en we beiden gaan slapen.

Ik hoop dat jullie het een beetje goed vinden? En niet te erg omdat Luke en Jade nog niet elkaar terug zien in het verhaal?
Als iemand van jullie eens een liedje of tekstje tegenkomt, waarvan je denkt dat het hier echt bij past, mag je het mij altijd sturen ;)

Ook vroeg ik me af of mijn lezertjes eigenlijk van België of Nederland zijn?
Ik ben zelf van België en daarom vroeg ik me af, of mijn taal soms niet verwarrend is voor mensen uit Nederland.

En wie gaat er naar het concert van 5SOS in Belgie of Nederland? En naar One Direction in Brussel?

Reageer (4)

  • X_justme

    Ik ben van NL en t vlaams is echt grappig haha; en ik ga naar 5sos in A'dam :)

    9 jaar geleden
  • Monks

    Ik ga naar 5SOS in NL! :-)

    9 jaar geleden
  • ChocolateMuffin

    ik ben van belgië en ik ga naar one direction in Brusseeeeel! :D

    9 jaar geleden
  • Archenemy

    Awwhhhhh c:
    en misschien past het niet echt helemaal maar van als ze dan zo Luke mist, 'Missing' van Evanescence, al is dat wel een beetje een ander iets maartoch het gaat over missen en en en. Tja.
    Maar snel verderr (: x

    9 jaar geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen