Foto bij Season 6 Chapter 1

Bij deze hoofdstukje 1 van seizoen 6!
Ik kom een beetje moeizaam op gang, maar dat komt ook door school etc.
Ik probeer zoveel mogelijk te schrijven :)
Enjoy!

Tanja

‘Mijn naam is Tanja. Ik heb een zoon genaamd Steven en hij ligt veilig naast mij te slapen. Amira is bij me en samen zijn we gevlucht van de oorlog tussen ijs en vuur. Ik heb twee zussen en een nichtje en mijn neef is dood. Liam is dood en ik heb ze verraden. Liam is dood en ik heb ze verraden. Liam is dood en ik heb ze verraden. Liam is dood en ik heb ze verraden. Liam is dood en ik heb ze verraden'.
‘Tanja!’ hoorde ik ineens een stem harder zeggen.
Ik schrok wakker en staarde in de ogen van Amira.
Mijn blik schoot direct opzij naar een plek een eindje verderop waar mijn zoon lag te slapen.
‘Tanja dit begint uit de hand te lopen’ zei Amira. ‘Dit is nou alweer de 20e keer deze week dat ik wakker wordt van je panische gedachtes en dat zo al 14 jaar lang!’
‘Ik heb ze verraden’ fluisterde ik. ‘Liam is dood’.
Schuldgevoelens hebben we 14 jaar lang achtervolgd, elke seconde van de dag. Zelfs wanneer ik sliep droomde ik over pogingen om het goed te maken met mijn familie, maar elke droom liep uit tot een nachtmerrie waarin ik alleen overbleef.
‘Het is tijd’ zei Amira. ‘Ik ben het vluchten en leven als een zwerver zat.
‘We gaan naar de verenigde elementen om Fabian het hele verhaal te vertellen’.
‘NEE!’ riep ik hard. ‘Als jij Fabian vertelt dat jij The Frozen Princess bent, moet ik Lilly, Melodie en Vera onder ogen zien. Daar ben ik nog niet klaar voor’.
‘Tanja, je hebt 14 jaar lang de tijd gehad om jezelf voor te bereiden daarop’ zei Amira.
‘Amira, dat is zíjn zoon’ zei ik terwijl ik naar Steven knikte.
‘Ja? En ik ben zijn zus. Wij hebben beide als enige van de hele ijsfamilie niemand vermoord’ zei Amira.
‘Pak je spullen, maak je zoon wakker, want over een uur vertrekken we’.
Een lichte paniekaanval kroop mijn lichaam binnen.

Fabian

Het was alsof ik slechts 1 keer met mijn ogen geknipperd had, zo snel waren de afgelopen 14 jaren gegaan.
Het eerste jaar na de oorlog waren er veel belangrijke gebeurtenissen geweest.
Er was een verklaring van vrede getekend door IJskoning Ferdinand en Vuurkoning Sandra en Ferdinand werd erkend als de ware ijskoning door de ijsstrijders.
We hadden een natie opgericht waar de elementen ijs en vuur in vrede konden samen leven, genaamd de Verenigde Elementen, waar Nivada en ik de leiding zouden hebben.
Lilly was samen met Vera en alle inwoners van Cornelius’ City, naar Cornelius’ City gegaan en hadden de muren laten instorten.
Lilly werd officieel gekroond tot koningin der element-loze dorpen en Cornelius’ City veranderde in de hoofdstad van het element-loze gebied wat toegankelijk werd voor iedereen. De naam veranderde in Lilly’s City en Vera werd de rechterhand van Lilly.
Melodie beviel van een prachtige zoon genaamd Tristan en trouwde niet veel later met Jersey, om hun liefde voor eeuwig te bezegelen.
Liam werd in het hart van Lilly’s City begraven, zodat hij toch nog dicht bij Vera was.
En The Frozen Princess? Daar had ik tot op de dag van vandaag nog steeds niets van gehoord. 14 jaar lang liep ik al rond met twee vragen, wie was ze? En waarom hielp ze me?

Ik stond op mijn balkon en keek uit over de 11 vuurdistricten.
Het paleis van de verenigde elementen had de hoogste toren van heel Adrastea, waardoor ik een prachtig uitzicht had.
14 jaar geleden waren hier grote oorlogen gevoerd, maar gelukkig waren die voorbij.
Vanuit de as afkomstig van de vernielde steden en dorpen, was een gloednieuwe Adrastea ontstaan.
Ik voelde me altijd fijn hier boven op het balkon.
Ik kon uitkijken over alles en iedereen én ik was een klein stukje dichterbij mijn broeders en zusters in de lucht.
‘Ik dacht al dat ik je hier zou vinden’ zei Nivada plotseling achter me.
Ik draaide me om en zag dat ze gehuild had.
‘Was jij deze keer aan de beurt?’ vroeg ik.
‘Ja, ik lag net heerlijk een middagdutje te doen, toen ik wederom de nachtmerrie had’ zei Nivada. ‘Fabian, al 14 jaar worden wij om beurten getreiterd door vreselijke nachtmerries, komt er dan nooit een einde aan?’
‘Ik heb geen idee Nivada’ zei ik.
‘Sorry dat ik stoor’ hoorde ik ineens een stem achter ons zeggen.
Sebastian stond in de deuropening van het balkon en lachte vriendelijk naar ons.
‘Koningin Lilly en Vera zijn gearriveerd samen met Jersey, Melodie en Tristan’.
‘Ik ben altijd dol op onverwachts bezoek’ zei ik lachend en liep terug naar binnen.

In de centrale hal stonden ze inderdaad al glimlachend te wachten op mij.
‘Fabian!’ riep Vera blij.
Ze kwam op me af gerend en omhelsde me stevig.
‘Jou heb ik al veel te lang niet meer gezien’ zei ze.
‘Sorry’ bood ik mijn excuses aan. ‘Ik heb het nogal druk gehad met het oprichten van dit nieuwe rijk. Hoe is het allemaal in Lilly’s City?’
‘Alles gaat prima’ zei Lilly. ‘We hebben er geweldig aan gedaan om het toegankelijk te maken voor alle inwoners’.
‘En kijk hier dan toch is!’ zei ik lachend toen ik Tristan naar mij zag staren.
‘Jij groeit ook met de dag! Hoe is het allemaal met mijn favoriete vuurstrijdertje’.
‘Goed’ zei Tristan met een bigsmile.
‘Hij begint steeds meet op zijn vader te lijken’ zei Melodie.
‘Goh, dat betekent dus dat het een ongelofelijk lekker ding gaat worden’ zei Jersey grijnzend.
Iedereen moest lachen, totdat er een aantal van mijn wachters naar binnen kwamen gerend.
‘Heer, de ijskoning en ijskoningin komen vanuit oostelijke richting aan’ zei de voorste wachter.
‘Wauw, had iedereen soms het plan om mij onverwachts te bezoeken?’ zei ik lachend.
‘Het lijkt niet op zomaar een bezoek’ zei de wachter. ‘Ze hebben twee dames en een kleine jongen bij’.
Ik fronste mijn wenkbrauwen en nieuwsgierig liep ik samen met de andere achter de wachters aan.

Toen we bij de hoofdpoorten aankwamen van de verenigde naties, zag ik Ferdinand en zijn vrouw Sabrina al direct aankomen.
Achter hen liepen duidelijk twee ijsvrouwen die mij bekent voor kwamen.
‘Onmogelijk’ hoorde ik Lilly ineens achter mij zuchten.
Ik kneep mijn ogen samen en plotseling herkende ik de twee vrouwen.
‘Tanja’ siste Melodie.
‘Samen met Amira?’ zei Nivada vragend. ‘Wat zien ze er slecht uit!’
Het kleine groepje omringd door ijswachters naderde en ik liep op hen af.
‘Waaraan heb ik dit bezoek te danken?’ vroeg ik direct toen ze voor mijn neus stil stonden.
‘Deze twee dames en de jongeman stonden vanochtend onaangekondigd aan de poorten van Faldatror’ zei Ferdinand.
‘Wat doen jullie in godsnaam hier!’ riep Melodie kwaad.
‘Melodie’ fluisterde Tanja zachtjes en ik zag dat er tranen over haar wangen rolde.
Tanja zag er erg mager uit en ze had donkere kringen rondom haar ogen. Haar zoon keek met grote ogen naar ons terwijl hij de hand van Tanja stevig vast hield.
‘Het spijt me, maar jullie zijn hier niet welkom’ zei ik tegen Amira en Tanja
’14 jaar heeft het ons geduurd om deze stap te zetten!’ riep Amira.
‘En nog lijkt het mij niet verstandig’ zei ik om Vera, Lilly en Melodie te beschermen.
Tanja wilde zich al omdraaiden maar op dat moment hield Amira haar tegen en deed ze een stap naar voren.
‘Dus Fabian, dit is hoe je mij bedankt na al die jaren?’ vroeg ze ineens.
‘Zo bedankt jij mij voor het verraden van mijn eigen familie!’
Ik keek haar vragend aan en schudde verwarrend mijn hoofd.
‘Ja Fabian’ zei Amira. ‘Ik ben The Frozen Princess en ik kom je graag vertellen waarom’.
Op dat moment viel mijn mond open.

Sabrina is toegevoegd aan Character Bios 2

Reageer (3)

  • katl1

    VERDER!!!!!!!!!!!!!!!!!

    9 jaar geleden
  • QueenOfEmerald

    14 jaar met die vragen zitten en dan pas het antwoord te weten komen, ik kan me dat niet voorstellen.
    eigenlijk hebben Amira en Tanja allebei hun familie verraden

    9 jaar geleden
  • Vega

    ‘Het spijt me, maar jullie zijn hier niet welkom’ zei ik tegen Amira en Juliette.
    Dat moet zeker Tanja zijn? Het maakte mij echt heel erg in de war, drie keer na gelezen

    9 jaar geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen