Quido's team en Milana's team gaan ook al uit elkaar... hoe gaat het verder?

Yme en Milana hielden allebei een hand van Ewyn vast. In Yme's jaszak ging een triller. Yme pakte de mobiel en keek erop en las voor: 'let op, wij zien op ons scherm dat er een vijandelijke patrouille langs komt. Hij komt uit het zuid-oosten, en heeft 4 lasers en veel steekwapens. Ze hebben geen missie dus ze hebben jullie niet gezien, ga in stuikgewas zitten en duw allemaal op het knopje: ®~.' Milana dook met Yme en Ewyn in de stuiken en duwden op het knopje: hun pakken kregen de kleur van de grauwe bladeren. Mooie schutkleur', merkte Ewyn op. 'Sssst,' zei Yme, daar komen ze. Net op tijd!' De wachters kwamen stampend voorbij. Toen ze 150 meter voorbij waren, riep een wachter: 'HALT'. Milana schrok zich dood, maar het bleek een oud vrouwtje te zijn. Ze werd meteen doodgestoken, en de wachters liepen verder. Ewyn was zo geschrokken dat ze nog even bleven zitten, want Ewyn trok helemaal wit weg en hij draaide met zijn ogen. Dat Ewyn misselijk werd, was de redding van hun drieën, want nog net voor ze weg wouden gaan, begon een boom in de verte te bewegen. Uit een maisveldje langs de weg kropen een paar mannen. Hun gezichten waren zwart geschilderd en ze hadden raargekleurde kleding aan. Langzaam kropen ze vooruit, terwijl Milana, Yme en Ewyn doodstil en trillend van spanning in het struikgewas zaten. Even leek het of de kruipende mannen hun gezien hadden, maar toen ze flink ver voorbij waren zonder om te kijken durfden ze weer te ademen. Wat zou dit geweest zijn?' vroeg Milana zachtjes. Meteen trilde de mobiel weer en dit keer werd er gebeld: 'leven jullie nog? Ja, jullie leven nog! Oh het spijt ons zo, we hadden ze niet aan zien komen. 'He, wat?' vroeg Milana. Dit zijn sluipers. Ze komen je laptop in zonder dat je het weet, maar dan als ze erin zitten zijn ze net als virussen. Ze werken voor koning Vurius en vallen stiekem aan. Pas alsjeblieft op voor sluipers, want dit zal niet je enige ontmoeting zijn met sluipers. De helft van onze soldaten worden gepakt door sluipers, want niemand heeft het door als ze achter je aan zitten. Dat jullie zo makkelijk zijn ontkomen zal niet vaker gebeuren dus blijf op je hoede!' Met een zucht van verlichting, pakte Yme Ewyn's hand: 'kom mee jochie, door jou zijn we gered, maar we kunnen hier niet zo blijven zitten.' Dus ze met z'n drieën verder, om het Virus uit te schakelen.
Ondertussen was het team van Alida, Leah en Levi al ver gevorderd, maar ze waren nog langer niet bij het centrum. Jammer genoeg, want ze hadden nog niet door dat achter hen wel sluiper zaten, die de drie gezien hadden...

Reageer (1)

  • Duendes

    OH NEEEEEEE

    7 jaar geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen