Foto bij Season 6 Chapter 3

Bij deze het tweede deel van het verhaal over The Frozen Princess.
Nogmaals sorry dat ik zo weinig upload, ik heb t druk met school.
Enjoy!

Amira

‘Jaren gingen voorbij en het leek erop alsof mijn missie alsnog ging falen.
De oorlog tussen ijs en vuur was hevig bezig toen Cornelius besloot om Cornelius’ City te sluiten voor alle elementstrijders.
Mijn kans om mijn broer te zoeken leek voorbij te gaan en ik deed honderden hopeloze pogingen om de stad in te komen.
De oorlog was inmiddels voorbij en de vuurkoning zat gevangen in ons paleis.
Ik verwachtte dat Cornelius de deuren weer zou openen voor bezoek van de elementen, maar helaas was dat niet zo.
Mijn missie had gefaald en ik moest ermee leren leven dat ik mijn broer nooit zou vinden.
Heel af en toe kwam de gedachte in me op om mijn moeder gewoon te vermoorden, maar als ik dat had gedaan, had ik mezelf verlaagd tot haar niveau.
In plaats daarvan leerde ik leven met het idee dat er nooit wraak zou komen op mijn moeder.

Jaren gingen voorbij en mijn hoop kwam in één klap terug toen Fabian niet Hugo vermoordde, maar mijn moeder.
Ik vond het stiekem heerlijk om haar dode lichaam als een zoutzak naar beneden te zien storten.
Natuurlijk moest ik net doen alsof ik verdrietig was, maar de ster had één ding terug in mijn leven gebracht en dat was hoop.
Mijn broer werd de nieuwe ijskoning en het was eng gewoon hoeveel hij leek op onze moeder.
Op het moment dat hij mij begon te slaan als ik dingen fout deed, was het genoeg.
Ik liep weg en verzon een smoes zodat ik alsnog Cornelius’ City in kon sluipen.
Eenmaal aangekomen bij Cornelius’ City, zag ik plotseling een paar element-loze mannen verdwijnen in een van de bergen die rondom de stad lagen.
Ik ging kijken en vond een geheime doorgang de stad in die mij door de kelders van Cornelius’ City leidde.
Ik vermomde mezelf als een inwoner van Cornelius’ City en ging verder met mijn zoektocht naar mijn oudste broer.
Op een bepaalde dag vond ik hem, zijn blik ontmoette de mijne en ik wist het zeker, hij was mijn broer.
Ik vertelde hem zijn verhaal wat hij in eerste instantie moeilijk te geloven vond.
In Cornelius’ City was sinds kort mogelijk om een test te doen om te kijken of je van dezelfde familie was, en de uitslag was zoals verwacht positief.
Samen met Ferdinand verzon ik een plan om ervoor te zorgen dat hij zich zou aansluiten bij de ster, om zo de oorlog te winnen en om op het cruciale punt Christopher zou vermoorden.
Ik werd The Frozen Princess en maakte het goed met Christopher, om zo mijn plan verder uit te werken.
Ik was degene die hem aanraadde om Cornelius’ City aan te vallen.
Ik was degene die Fabian daarover in had gelicht, waardoor hij de stad zou bezichtigen en Ferdinand samen met hem naar de vuurdistricten kon gaan.
Ik was degene die Fabian steeds meer begon te helpen zodat de oorlog sowieso tot een goed einde zou komen.
Ik was The Frozen Princess en uiteindelijk werd mijn doel bereikt’.

Fabian

Iedereen bleef muisstil en liet het hele verhaal op zich inwerken.
‘Waarom heb jij mij 14 jaar lang met vragen en twijfels laten zitten?’ vroeg ik als eerste.
Amira keek naar Tanja, die vervolgens diep zuchtte.
‘Dat komt door mij’ zei ze. ‘Ik durfde niet hierheen te komen om mijn familie onder ogen te zien’.
Ze staarde naar haar zussen en nichtje die nog steeds kwaad haar richting op keken.
‘Al die jaren dat ik al op deze planeet ben’ zei Nivada. ‘Heb ik helemaal niets maar dan ook echt niets meegekregen van dit’.
‘En hoe weten wij nu dat jij toch niet stiekem de plannen van je broer doorzet en alsnog een oorlog tegen ons begint?’ vroeg Sandra.
Ik keek woest naar Sandra en stond op.
‘Dankzij Amira leven jullie nog!’ riep ik hard.
Sandra en Sarah keken mij met grote ogen aan en schudden verward hun hoofd.
‘Christopher wilde in één klap de koninklijke vuurfamilie uitmoorden’ zei Amira.
‘Ik schreef Fabian dat hij jullie in de gaten moest houden en dat hij geen spijt moest hebben van zijn daden achteraf. Als ik hem had geschreven dat dat het leven van Maltras had gekost, was het plan mislukt en had Christopher jullie op een ander moment laten vermoorden. Jullie hadden dat niet tegen kunnen houden’.
Sandra staarde met grote ogen naar Amira en een traan rolde over haar wang.
‘Sandra’ zei ik. ‘Christopher was tot alles in staat. Ik wist ook niet dat hij jullie alle drie zou laten vermoorden. Achteraf had ik ontzettend veel spijt dat ik ook hem niet bij me had gehouden tijdens dat gevecht, maar ik was ook blij dat ik jullie in ieder geval wel had kunnen redden’.
Sandra keek mij aan en knikte toen.
‘Ik weet het’ zei ze. ‘Maar op dit moment kan ik dat niet op me in laten werken’.
‘Ik denk dat het sowieso wel genoeg geweest is voor vandaag’ zei Ferdinand. ‘Amira, Sabrina en ik hebben jou graag aan onze zijden als ijsprinses’.
Amira begon te stralen en omhelsde haar broer.
‘En dat geldt ook voor jou Tanja’ zei hij.
‘Dank je’ zei Tanja. ‘Maar ik wil niets liever dat bij mijn familie zijn’.
‘Te laat’ siste Vera. ‘Ik zie JOU als verantwoordelijk voor de dood van mijn broer’.
Vera stond op en rende de zaal uit, gevolgd door Lilly en Melodie.
‘Je kunt bij Nivada, Sebastian en mij blijven, hier in de verenigde elementen’ zei ik.
‘Dank je’ zei Tanja tussen haar tranen door.
Sandra en Sarah vertrokken weer, gevolgd door hun vuurstrijders.
‘Wij vertrekken ook weer naar Faldatror’ zei Ferdinand.
‘Tanja, weet je zeker dat je hier wilt blijven?’ vroeg Amira.
‘Ja’ zei ze. ‘Bedankt voor de afgelopen 14 jaren. Maar het wordt hoog tijd dat ik afscheid neem van het ijsrijk. De verenigde elementen is het rijk waar ik thuis hoor’.
Amira knikte en omhelsde Tanja.
‘Tot snel’ zei ijskoningin Sabrina tegen mij.
‘Tot snel’ zei ik.
De koninklijke ijsfamilie verliet de zaal en mijn wachters deden de deuren dicht.
Op dat moment barstte Tanja in huilen uit.

Reageer (2)

  • katl1

    Snel verder please!!!

    9 jaar geleden
  • Vega

    Ik weet echt niet of ik medelijden met haar moet hebben of niet

    9 jaar geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen