Foto bij W79

De week erop, de laatste week dat de Winx samen met de jongens op Red Fountain zaten, moesten ze met z’n allen op een missie. Vrolijk vertrokken ze, nadat ze samen met de derdejaarsstudenten de uitleg gekregen hadden.
“Dus, hoe gaan we dit aanpakken?”, vroeg Bloom.
“Simpel, jij verslaat even alle monsters en wij doen de rest”, grijnsde Riven.
“Mij goed”, kaatste Bloom terug. “Dan doe jij de afwas maar.”
“Hè, bah!”, gromde Riven. Iedereen schoot in de lach.
“Instappen allemaal!”, riep Sky vanuit het luchtschip. Iedereen liep naar binnen.
“Ik vond Codatorta’s uitleg niet bepaald duidelijk, moet ik zeggen”, zei Stella.
“Dat is typisch hij, bij oefenmissies moeten we het zelf maar uitzoeken”, zei Bradon. “We kennen hem intussen. Zodra we er zijn, zullen we het wel weten.”
“Ik voer de coördinaten even in die hij ons gegeven heeft”, zei Timmy. “We kunnen zo vertrekken.”
“Ik ben benieuwd”, zei Flora met een glimlach. “Maar het zal ons wel lukken, dit is tenslotte een missie voor niet afgestudeerde derdejaarsspecialisten.”
“Inderdaad”, zei Helia met een glimlach.
“Makkie”, grijnsde Riven. Het schip steeg op en iedereen begon opgewonden te babbelen over wat Codatorta bedoeld zou hebben met ‘de problemen oplossen’.
“Misschien zijn er helemaal geen monsters”, zei Musa. “Misschien moeten we gewoon, ik weet het niet, ergens bemiddelen ofzo? Of iets helpen opbouwen?”
“Zou kunnen”, zei Bloom.
“Of misschien weer natuur en vrede brengen”, zei Flora. “Weet je wel, zoals in onze simulatortesten altijd.”
“Het is een opdracht van Red Fountain”, merkte Brandon op. “Dan zal het eerder iets opbouwen zijn dan natuur te brengen.”
“Het is in ieder geval een dorp”, zei Tecna, die de coördinaten op haar computer had ingetikt en zo de locatie had opgezocht.
“Ik ben benieuwd”, zei Stella. “Hopelijk kunnen we er gaan shoppen.”
“Denk jij ooit aan iets anders dan kleren?”, vroeg Nabu geamuseerd.
“Ja hoor, aan lekker bruinen op het strand bijvoorbeeld”, zei Stella prompt. “En…” Ze zweeg toen ze een videogesprek binnen kregen van Red Fountain. Sky klikte het aan. Het was Codatorta.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen