Als ik het paleis binnen kom loop ik meteen door naar de privé vleugel. Gister avond had ik met Thor en Frigga afgesproken om met z'n drieën avond te eten. Met nog steeds een glimlach op mijn gezicht stap ik een van de kamers binnen waar Frigga en Thor al klaar zitten om te eten. Als Thor mij ziet kijkt hij me vragend aan, zodra Frigga dit in de gaten krijgt geeft ze Thor een duwtje waardoor hij zijn aandacht niet meer op mij vestigt. Ik ga bij ze aan tafel zitten en waar ik meteen een bord voorgeschoteld krijg. Helaas heb ik niet heel veel honger. Ik heb het gevoel alsof ik geen hap door mijn keel kan krijgen. Ik kan mijn glimlach niet verbergen en krijg niets van het gesprek tussen Thor en Frigga mee omdat mijn gedachtes de hele tijd blijven afdwalen naar Adelbarn.

Dan, uit het niets, word ik ruw uit mijn eigen gedachtes getrokken door een oorverdovend gepiep. Verward kijk ik rond.
"is dat een wekker?" Vraag ik ongelovig.
"nee!" Thor springt op en snelt naar een kast. Daar haalt hij een vierkant doosje uit waaruit het geluid komt. Het doosje knippert rood en op de voorkant staat Stark. Vragend kijk ik Thor aan die het doosje uit probeert te krijgen. Ik sta op, neem het doosje over en onderzoek het even. Uiteindelijk vind ik op de onderkant een klein knopje die het vreemde doosje uitzet.
"wat is dit? en waarom deed hij dat?" vraag ik hem zodra het weer stil is en Frigga de wachters die binnen waren gestormd weer heeft weg gestuurd.
"Nadat Loki de aarde had bedreigd vijf jaar geleden. Kreeg ik van de ijzeren man dit ding. Als er iets ernstigs zou zijn zou dit ding dat aangeven. Zodat ik zou weten wanneer ze me nodig hebben."
"oke, en nu?"
"ik kan niet gaan! Er is hier zo veel te doen."
"ja, maar ze hebben je nodig."
"lieverd… weet je wie ik denk dat dit aankan." Mengt Frigga zich in het gesprek. Thor en ik kijken haar vragend aan.
"Freda, ik weet hoe gespannen je bent voor volgende week, maar ik weet dat je het aan kan. Misschien is dit wel goed voor je, zo zie je zelf ook dat je er klaar voor bent." Vervolgd ze.
"WAT? NEE! Dit kan ik niet aan! Echt niet."
"Ik denk dat je het aan kan meisje, plus de rest is er voor je te beschermen. En je kan als alles weer goed is kan je nog even op aarde blijven en wat tijd spenderen met Jane voor je weer terugkomt…." Probeert Thor me over te halen waardoor ik begin te twijfelen.
"Denken jullie echt dat ik het aankan?" Vraag ik nu twijfelend.
"natuurlijk liefie." Zegt Thor die een kus op mijn kruin plant.
"echt, zeker weten?"
"natuurlijk, je bent zo veel gegroeid, als ik enige twijfel zou hebben zou ik je nooit laten gaan."
"oke, ik doe het!"

Daarna snel ik naar mijn kamer, het jurkje verwisselen met mijn strijdkostuum.



Ik pak mijn dolk en ga naar Heimdal waar ik met Frigga en Thor heb afgesproken.
"oke, ben je er klaar voor?" Vraagt Thor me terwijl hij me vast houd.
"uhu, het komt goed, toch?"
"dat weet ik zeker lieverd!"
"ik hou van je papa."
"ik ook van jou poppetje van me!"

Daarna neem ik ook nog even afscheid van Frigga en ga ik klaar staan terwijl Heimdall de Bifrost opent.

Reageer (2)

  • Laleah

    Omg ik ga dat pak stelen!!!
    (sorry voor de late reactie xD ik was geiten aan het melken :') .. en nee ik ben geen boerin.. fie geiten hebben wij gewoon op school xD )

    9 jaar geleden
  • Moonwarrior7

    OMG!!! wat een gaaf pak! (H) wil ik ook! (H)
    snel verder! wil weten wat er aan de hand is!!!

    9 jaar geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen