Eerste hoofdstuk!!!

'Dag lieverd! Veel plezier op je nieuwe school.' Zei mam.
Waar moet ik heen? op mijn ticket stond: Perron 9 3\4'
'Vraag het anders even aan dat jongetje.'
Ik liep op het jongetje af en tikte op zijn schouder. Hij draaide zich om en glimlachte even naar mij.
'Hoi.' Zei hij vriendelijk. Het was een jongetje met een schattig brilletje die mij wel aardig leek.
'Hoe heet je?' Vroeg hij nieuwsgierig. Ik ben in heel verlegen als ik bijt andere mensen ben.
'Eh.. ik heet Jadelynn, maar iedereen noemt me gewoon Jady.' Antwoordde ik.
'Ik heet Harry, Harry Potter. Weet jij waar we heen moeten?'
Blijkbaar had Harry zelf ook geen idee waar we heen moesten. 'Ik weet het zelf ook niet, daarom kwam ik bij jou.'
Op dat moment kwam er een roodharige jongen naar ons toe lopen.
'Hallo, ik heet Ron, hoe heten jullie?' Vroeg hij. 'Harry.'
'Jady.' Zei ik op mijn beurt.
'Leuke naam Jady.' Zei hij enthousiast. Ik bloosde maar keek daarna naar Harry.
Hij trok éen wenkbrauw op.
'Ehh.. Harry is natuurlijk ook een leuke naam.' Zei hij verlegen en krabde zich achter zijn oren.
'We moeten trouwens door de muur heen.'
'Wat?' Zei ik verbaasd. Ik had geen tovernaarsfamilie en wist nergens niks van.
'Door de muur, tussen perron 9 en perron 10. Gewoon eropaf rennen, geen probleem.'
'Ga jij dan maar eerst, wij volgen je wel, Ron.' Zei Harry, die er ook geen ervaring mee had.
Toen Ron erdoor heen was, zwaaide ik naar mama en volgde ik Ron, door de muur.'

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen