Ron knikte verlegen.
'Dat is duidelijk te zien aan je rode haar.' zei Draco op een gemeen toontje.
'He, hou op!' Zei ik tegen Draco.
Draco snoof achterlijk.
'Potter, jij verdiend het niet om met schorem als de Wemels om te gaan, ik help je wel om met de 'goede' mensen om te gaan.' Draco stak zijn hand uit naar Harry.
Maar Hrry pakte die niet aan.
'Ik weet zelf wel, wie de goede en slecte mensen zijn.' zei hij koel.
Draco keek hem arrogant aan.
'Best.' zei Draco.
De mevrouw was er weer en gebaarde dat we haar moesten volgen.
'Kom.' Zei ik en ik pakte Draco's hand. Het leek even of Draco om zich heen keek om te checken of niemand het had gezien. Niemand hat gezien dat ik zijn hand pakte. Gelukkig. Draco glimlachte en weer kreeg ik dat rare gevoel.
'Ik kom al.' zei Draco lachend. En samen liepen we naar de zaal. Er keken honderden kinderen ons aan.
'Als ik je naam noem, kom je op de kruk zitten om ingedeeld te worden.' Zei de mevrouw.
'Griffel, Hermelien.' Het meisje dat ik alleen van gezicht kende kwam naar voren, en werd in Griffoendor ingedeeld. De linkse tafel juichte en Hermelien ging zitten.
'Adams, Jadelynn.' Ik schrok op, en liet Draco's hand los. ik keek hem nog even aan, en hij lachte. Ik ging op de kruk zitten, en de hoed zakte over mijn ogen.
'Zo, Jadelynn. jij bet dapper, maar ook slim. Ik denk dat je in Griffoendor ingedeeld kan worden, zou je dat willen?' Vroeg de hoed. In mijn hoofd zei ik ja.
'GRIFFOENDOR!' Ik lacte en zwaaide naar Draco. Hij zwaaide terug en ik ging naast Hermelien zitten.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen