Foto bij Season 6 Chapter 8

Bij deze hoofdstukje 8!
Enjoy

Fabian

De vlammen laaide hoog boven de puinstukken, afkomstig van mijn paleis uit.
De meeste vuurstrijders en ijswachters waren bezig om de levende mensen uit de verwoeste verenigde elementen te halen.
Ik staarde voor me uit en Sandra was samen met Ferdinand druk in overleg.
‘Wat moeten we nu doen?’ vroeg Nivada nogmaals aan mij. ‘Er zijn twee nieuwe rode sterren. Een is neergekomen in een van de vuurdistricten en de ander is neergekomen in het ijsrijk’.
‘We kunnen ze niet tegenhouden’ zei ik. ‘Niet zonder de hulp van onze sterren. Ik kan me niet voorstellen dat het nog lang duurt voordat we hulp krijgen, in ieder geval, dat hoop ik’.
‘We kunnen niet zomaar afwachten Fabian’ zei Sandra. ‘Mijn volk is waarschijnlijk doodsbang en de kans is groot dat ze het nu aan het vechten zijn tegen de rode ster. Moet je kijken hoeveel schade de rode ster hier heeft aangebracht en wij waren hier met de sterkste strijders van de planeet’.
Het bleven even stil en ik dacht diep na
‘We hebben nieuwe wapens nodig’ zei Amira ineens achter ons.
‘Denk er maar is over na. Hoe bestreden wij jou toen de koninklijke familie nog op jou joeg?’
‘Sterrenstof’ fluisterde ik.
‘Precies’ zei Amira. ‘Tot nu toe zijn Nivada en jij de enige die de rode sterren kunnen bevechten. Ons ijs en het vuur van de vuurstrijders hinderen de rode sterren, maar het zal ze niet voorgoed tegenhouden’.
‘Als je nieuwe wapens nodig hebt kan ik daar wel voor zorgen’ zei Marcus.
‘Kun jij sterrenstof verwerken in jouw wapens?’ vroeg Sandra.
‘Dat moet wel lukken’ antwoordde Marcus.
‘Uuhm, daar mag wel een beetje tempo in komen’ zei Eveline. ‘Want daar komt de derde rode ster’.
We keken naar boven en zagen dat er zich zojuist een nieuwe Supernova ontwikkelt had, waarna roodtinten door de lucht waren verspreid.
Een rode ster schoot naar beneden en kwam wederom neer in een van de vuurdistricten.
‘Nee!’ riep Sandra.
‘Oké, hier is het plan’ zei Nivada toen iedereen langzaam in paniek raakte.
‘Ik ga samen met Marcus en een paar andere sterke vuurstrijders naar district 6 om naar de wapens te maken. In de tussentijd gaat de rest naar een veilige plek’.
‘De planeet moet gewaarschuwd worden’ zei ik.
‘Daar kan ik voor zorgen vanuit mijn stad’ zei Lilly. ‘En daarbij heeft Lilly’s City een reusachtige bunker waar we veilig zullen zitten’.
‘Ik vlucht niet voor een oorlog!’ riep Ferdinand.
‘We vluchten er ook niet voor, maar we moeten dit slim aanpakken als we willen dat er überhaupt nog overlevenden zijn’ zei ik. ‘Deze oorlog kan namelijk het einde van deze planeet betekenen!’
‘We doen het op de manier zoals Fabian en Nivada het willen’ zei Vera. ‘We moeten hen vertrouwen’.
‘Een paar van ons moeten ook naar Faldatror’ zei Amira. ‘Want daar ligt het sterrenstof’.
‘Dan gaan wij eerst naar Faldatror voordat we naar district 6 gaan’ zei Nivada. ‘Dat moet binnen één dag te doen zijn.
‘Dan ga ik met jullie mee’ zei Amira.
‘Ik stel voor dat iedereen van de vuurdistricten mee gaat naar Faldatrot en district 6’ zei Sandra.
‘De rest gaat met mij mee’ zei ik.
Ik liep naar Nivada toe en omhelsde haar.
‘Kom veilig weer terug in Cornelius’ City’ fluisterde ik. ‘Ik kan dit niet zonder jou’.
‘Komt goed’ fluisterde Nivada en toen keek ik alle vuurstrijders nog een keer aan, want de kans was groot dat sommige van hen niet meer zouden terugkeren.
‘Ik zie jullie zo snel mogelijk bij Lilly’s City’ zei ik.
Iedereen knikte en keerde zich vervolgens op, op weg naar district 6 om daar aan de nieuwe wapens te werken.
Ook wij draaiden ons om en liepen richting de element-loze steden.
‘Ik ga met jullie mee’ zei Sebastian. ‘Ik ben en blijf jouw beschermer Fabian’.
Ik moest lachen en gaf Sebastian een duw.

We waren ongeveer een half uur aan het lopen, toen zich plotseling wederom een Supernova ontwikkelde in de lucht, waarna een rode ster naar beneden kwam.
‘Houd het dan nooit op’ zei ijskoningin Sabrina.
Deze keer veranderde de rode ster niet van richting en schoot het recht op ons af.
Hij kwam ongeveer een kilometer verder bij ons vandaan neer, maar precies in de buurt van waar wij heen moesten.
‘Hij blokkeert onze weg naar mijn stad’ zei Lilly.
‘Kunnen we het van hem winnen?’ vroeg Vera aan mij.
‘Nee’ zei ik wanhopig. ‘We zijn met te weinig’.
In de verte zag ik de rode ster al aankomen en het was duidelijk dat wij zijn focus waren.
‘Zet je schrap!’ riep ik.
De ijswachters van Ferdinand en de wachters van Lilly renden naar voren en gingen beschermend voor ons staan.
Op dat moment vormde zich er een nieuwe Supernova boven ons hoofd.
‘VERDOMME!’ schreeuwde Lilly.
Maar tot mijn grote verbazing waren het deze keer geen roodtinten die zich door de lucht verspreidden maar juist alle kleuren van de regenboog.
‘EEN WITTE STER!’ riep ik blij.
De witte ster schoot naar beneden en kwam neer tussen de rode ster en ons in.
De grond onder onze voeten trilde en mijn oren piepte nog na, maar het interesseerde mij niets, want voor mij stond mijn beste vriend toen ik nog in de sterrenhemel leefde.
‘Heb je soms wat hulp nodig, Fabian?’ vroeg mijn beste vriend lachend.
‘Robyn, je had op geen beter moment kunnen komen’ zei ik lachend.
Robyn vloog de lucht door en kwam neer voor mijn neus en omhelsde mij stevig.
‘Ik heb je gemist maat’ zei hij.
‘Ik jou ook’ zei ik.
‘Uuhm, er komt nog steeds een rode ster op ons af’ zei Tanja.
‘Let’s do this’ zei Robyn.
En met z’n tweeën sprongen we de lucht in en vlogen we recht op de rode ster af.

Robyn is toegevoegd aan Character Bios 1

Reageer (4)

  • Basim

    Oeh, nog een ster ^^

    9 jaar geleden
  • QueenOfEmerald

    " ‘Kom veilig weer terug in Cornelius’ City’ fluisterde ik " ik denk dat dit verkeerd is
    De hulp van nog een witte ster, jeeej, met vrienden lukt (bijna) alles beter:)

    9 jaar geleden
  • katl1

    Snel verder!!!!!!!!!!!

    9 jaar geleden
  • Vega

    Komen je vijanden, komen je vrienden.
    Waarom hebben ze eigenlijk alle drie een symbool op hun wang staan?

    9 jaar geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen