Ik rende de heuvel op, achter Patty aan. Ik pakte haar schouder vast en ze draaide zich om.
'Wat?' Vroeg ze spottend. Draco was er intussen ook al bij gaan staan en ik gebaarde met mijn hand dat hij ons even alleen moest laten. Hij liep weg.
Ik beet op mijn lip. 'Ik wilde gewoon even zeggen dat ik je nooit heb mogen slaan, en...'
Ze keek nog steeds niet aardig. 'Ja, en wat?'
'En ook niet mogen schoppen.' Als ik eraan terugdenk krijg ik weer tranen in mijn ogen.
Ze kuchte. 'Nee, dat had je ook niet mogen doen.' Zei ze. Ik schudde met mijn hoofd.
'Wel goed dat je sorry zegt. Had ik niet verwacht van jou.' Zei ze minder gemeen.
'Dankje.' Zei ik en ik keek haar nu wel aan. Ze knikte.
'Ik wist niet dat je met Draco verkering had.' Zei ze met een schorre stem.
'Heb ik ook niet.' Zei ik.
'Wat?' Vroeg Patty verbaasd met opgetrokken wenkbrauwen.
'We zijn wel verliefd en zo, maar we hebben nog niet écht verkering.'
'Oh.' Zei Patty.
'Vind je Draco leuk?' Vroeg ik. Ze haalde haar schouders op. 'Niet heel erg, maar ik wil gewoon populair zijn. Denk ik.' Zei ze en ze keek de andere kant op.
'Is Draco populair dan?' Vroeg ik.
'Soort van. Als je weet wat ik bedoel.' Zei ze met een grijns.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen