'Oh shit!' Dacht ik hardop. Ik moest nog nablijven bij professor Sneep. Chagerijnig beende ik de gangen door tot ik bij zijn kamer aankwam.
Hij keek me aan zonder wat te zeggen en wees me een plek aan.
'Zo, juffrouw Adams, dat komt er nou van, als je loopt te klooien met andere leerlingen.' Zei hij kil.
Ik wierp hem een geirriteerde blik toe en zakte onderuit.
'Recht op!' Riep hij. Ik zuchtte en rechtte mijn rug.
Ik keek even weg, maar hoorde toen een klap op tafel. Sneep smeet een stuk perkament op mijn tafel.
'Strafregels.' Zei hij. Ik wilde nog vragen hoeveel, maar hij was al weg. Waarschijnlijk weer straf uitdelen aan leerlingen ofzo.
Ik zuchtte diep en leunde op mijn ellebogen.
'Ik ga deze zooi echt niet doen hoor.' Zei ik hardop.
Ik stond op, gooide dat stomme perkament plus de ganzenveer op de grond. Ik sloop stiekem door de gangen, waar ik tegen iemand aan liep. Ik dacht dat het Sneep was, maar het was Draco.
'Waar kom jij vandaag?' Vroeg hij.
'Ssst!' Siste ik en ik legde een vinger op zijn lippen.
'Hij is weg, kom!' Zei ik en ik trok hem mee.
'Wat is er nou?' Vroeg hij.
'Ik kom van Sneep, ik moest strafregels schrijven. Echt bagger man.'
'Ben je weggeslopen?' Vroeg hij verbaasd.
Ik knikte.
'Goed zo!' Zei hij en knikte goedkeurend, waardoor ik een wenkbrauw optrok.
'Ach laat maar.' Zei Draco en we liepen samen weg.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen