Foto bij home sweet home

POV: Jazz
Hey het laatste stukje van het 1e deel maar geen zorgen, we gaan verder met een deel 2 (H)

'Wat is er met Nyx gebeurt? Ik bedoel ik zag allemaal gouden Ichor.' Vraag ik verward. Er verschijnt een jonge frisse man voor, wat nogal ironisch is in tartarus te midden van ons met bloed bedekte ledematen en gescheurde kleding, maar dat ter zijde. 'Wij hebben Nyx voor altijd verbannen naar tartarus.' Zegt hij met een zangerige stem. 'Apollo?' Abby haar stem klinkt vragend. De man glimlacht. 'De enige echte, jullie kunnen naar huis.' Lyra, Argus, Abby en Jeremy huilen van opluchting maar ik knipper ze weg en grijns naar Casper. Even kijkt hij boos maar dan begint ook hij te grijnzen en hij geeft me een knuffel. Dan komt Cecile aangelopen en Casper slaat een arm om haar heen en ik zie zelfs dat Jeremy hand in hand loopt met Abby. Ik grijns nog breder. Opeens hoor ik poten op de grond en ik herken ze uit duizenden. 'Jackie! Buddy!' De 2 honden rennen dolenthousiast op me af en ik omhels ze en begraaf mijn gezicht in hun vacht. En het word nog beter want we horen geruis van vleugels. 'Midnight!' Hoor ik Lyra dol blij roepen en ik kan mijn vreugde niet op als ik mijn vertrouwde Skyfall zie. We kunnen eindelijk naar huis.

De geur van het gras en de planten van kamp halfbloed verwelkomt ons en ik adem diep in. Home sweet home. Jackie heeft zijn speel kameraadje wel gevonden en samen met Buddy rent hij naar mevrouw O'leary en beginnen ze te stoeien. De vermoeide pegasussen staan op stal en onze wonden zijn verzorgt. Wat voelt het goed weer schone kleding aan te hebben en gewoon normale lucht in te ademen. Bij het avondeten worden we met veel kabaal onthaald en iedereen is blij. Het is een soort bonte avond en iedereen doet een act. Argus en Lyra laten dingen in de fik vliegen en exploderen, Cecile en Casper...tsjaa die zijn nergens te bekennen. Jeremy is met andere Ares kampers de wapens aan het checken en Abby en ik? We vormen een zang duo terwijl ik piano speel. Wat heb ik dit gemist, het knetteren van het kampvuur, het gelach van de kampers gewoon alles. Die avond worden ook de stenen kralen uitgedeeld. Dit jaar staat er een duistere maan op met daaronder 7 personen die lijken te stralen, zelfs Buddy, Jackie en de pegasussen zijn erin verbeeld. Ik hang hem om mijn veter, het is nu al mijn 4e kraal, en ik hoop dat er nog heel veel volgen.

Reageer (1)

  • horselover0505

    Oh suprise nog een hoofdstukje..
    Ik vind jullie echt geweldig en jullie hebben nu al een abo voor jullie nieuwe verhaal

    9 jaar geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen