Uitleg over soorten van genetica.

Moeder natuur heeft allerlei soorten gêne ontwikkeld door middel van magie. Ze heeft zwart haar en bruine ogen als eerst gemaakt. Dat zijn de mensen met veel pigment. Ook in hun huid zit veel pigment want die is zwart. In donker pigment zit melanine. Er zijn twee soorten stoffen Melanine en lipochroom. Heb je een donkere huid zwart of bruin dan heb je veel melanine. Heb je een blanke of bleke huid dan heb je weinig melanine. Melanine zorgt voor bescherming tegen de zon. Als je in een koud land woont heb je dat niet zo erg nodig. Zo werkt dat ook in haar en oogkleuren. Voor Oogkleuren Bruin veel melanine blauw weinig melanine. Voor haarkleuren zwart veel melanine blond weinig. Dan heb je de stof lipochroom. Deze stof is perongeluk gemaakt door moeder natuur. Deze stof zorgt voor rood haar en ook voor groene ogen. In de huid heeft het minder effect. Vaak hebben degene met rood haar een blanke tot bleke huid en vaak ook sproeten. Natuurlijk heb je nog meer varianten van haarkleur, oogkleur en huidskleur. Oogkleur grijs komt door de dikte van je iris. Deze iris is iets dikker dan die van blauwe irissen. Het lijkt daardoor grijs maar het is blauw. Ook heb je nog amber kleurige ogen dat komt voor als je iris een en al lipochroom is. Hij lijkt daardoor goud geel van kleur. Bij haarkleur werkt het ongeveer hetzelfde. Zwart veel melanine, bruin gemiddeld melanine,blond weinig melanine, oranje gemiddeld lipochroom en rood héél veel lipochroom. Je haar wordt wit of grijs als je oud wordt sterft je haarkleur af. Huid zwart heel veel melanine, bruin veel melanine, getint gemiddeld melanine, blank weinig melanine en bleek heel weinig melanine.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen