Ik keek om me heen en het enige wat ik zag was een enorme ravage. Mijn halve klas was versteend en elk moment kon dit mij ook overkomen. Ik dacht terug aan hoe dit kon gebeuren. We waren bij een doodgewone les Grieks van mevrouw Twijgers, niks bijzonders. Toe kwam er een vrouw binnen die zich voorstelde als Suzanne en vroeg ons naar de mythe van Medusa. Omdat ik die wist stak ik mijn vinger op en vertelde over medusa, de gorgo, die vervloekt was door de godin Athena. Wat me nog niet was opgevallen was dat de vrouw een hoofddoek droeg en een bril op Had. Maar het was al te laat. Ze deed de spullen af en meteen sloot ik mijn ogen. Ik hoorde gegil, en toen toen was het stil. Ik durfde mijn ogen niet te openen. De vrouw liep in het rond en nog meer kinderen versteenden.
De klas die ik altijd haatte was nu van steen. De vrouw kwam naar me toe en noemde me een wat? Een halfgod? Ja dat was het, een halfgod. Dochter van Apollo zij ze. Maar ze zij ook dat ik niet genoeg tijd meer te leven had om het uit te vinden. Wacht bedoelde ze de Apollo de Griekse God? Hoe kon dat nou? Ze was bij haar vader en moeder opgegroeid, in elk geval, dat dacht ze. Hoe moest ze hier wegkomen? Er moet toch gewoon iemand over de gang lopen en zien wat er aan de hand Was? Het enige wat ze nu nog kan doen, is haar aan de praat houden. Dus ik vroeg waarom ze hier was en ze antwoorde dat ze hier was omdat ik een halfgod was, wat een logische reden. Een middelbare school binnen stappen een klas verstenen voor een Leerling? Oké ze mocht haar klas dan niet echt, ze Had hier wel vrienden en die pestkoppen hadden dit ook niet verdiend. Maar piekeren heeft geen zin als je elk moment versteend kunt worden, of wel Soms? Plotseling hoorde ze een geluid. Een zoevend geluid. Dit moest wel een pijl en boog zijn, aangezien ze die zelf ook Had. Maar deze pijl klonk zo precies, zo nauwkeurig, dat hij alleen geschoten kon zijn Door iemand met jaren ervaring. Een Leraar? Nee, die zou meteen weggestuurd worden met zijn Boog. Maar wie Dan? Toen hoorde ze een meisje zeggen dat het veilig was en dat mijn ogen kon openen. Ik keek in het rond zag een tal van standbeelden en daartussen twee meisjes van haar leeftijd, een jaar of veertien. Kom, weg hier zij de oudste van de twee. Ik wist niet of ze het tegen mij Had en bleef staan. Maar ze gebaarde me mee te komen, en ik volgde haar. Het oudste meisje stelde zich voor als Laura, en de andere zich als Kim. Ik vroeg ze of het waar was was, datgene wat Medusa had gezegd, over dat ik een halfgod was, een dochter van Apollo. Ze konden het niet bevestigen, maar vertelde me over wel de Griekse goden. Dat die nog echt bestonden en dat er ook nog veel halfgoden waren. Die moesten ervoor zorgen dat de de goden niet vergeten werden en dat nieuwe halfgoden werden ontdekt en opgeleid. We waren net buiten toen ik me bedacht ik nog niet veilig was. Ik liep met twee wild vreemde meisjes die vertelden dat de griekse goden echt waren en dat er halfgoden bestonden, niet iets waar je je gerust over voelt. oké deze meisjes hadden dan wel net mijn leven gered, vertrouwen deed ik ze nog niet. Taadaa riep Laura, ik keek en zag ineens een kampement met een stuk of tien meisjes van mijn leeftijd.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen