Foto bij Proloog

(niet waargebeurd)
(Herschreven op 16/06/2023)

Uit de krant van 19 augustus 1990
2e Band op de Titanic?!
Londen -
5 jaar geleden, in 1985 werd het wrak van de Titanic gevonden, 73 jaar na de noodlottige nacht van 14 april 1912 wanneer het schip botste met een ijsberg. Van de overlevenden zijn er nog maar enkelen over. Herinneringen komen weer boven over hun vaart, waaronder een interessant verhaal. Verschillende spreken over een tweede muziekband dat op de Titanic zou hebben gespeeld. Oud-leden en familieleden van mensen van de White Star line beweren dat ze nergens informatie terugvinden hierover. Dus vertellen de overlevenden een broodje aap verhaal om beroemdheid te halen, of zit er toch wat meer achter? Wallace H. Hartley en zijn band speelden in die tijd op twee verschillende plaatsen, bedoelden ze dat? Niemand zocht er verder op, tot er in Amerika een zekere Emily Spedden beweert dat ze in de band zat. Ze is 95 jaar op het moment van schrijven, wat zou betekenen dat ze 17 jaar moet zijn op de dag van vertrek. Ze staat gewoon in de 2e klas passagierslijst vermeld, niet als een crewlid. De kans is dus klein dat ze de waarheid spreekt. Niemand anders kan de namen herinneren van de bandleden, dus het spoor loopt dood. Wat is het ware verhaal achter de tweede band?

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen