Foto bij 13. Pearle

Pearle

Ik open mijn ogen. Ik lig in een donker bos. Overal is mist en de bomen zijn kaal en zwart. Ik probeer op te staan maar als ik net sta, word ik van achter naar beneden getrokken door iets. Ik draai me niet om en hou mijn ogen stijf dicht. Toon wat respect voor me, kijk me aan. Voorzichtig open ik mijn ogen. Een reusachtige leeuw staat recht voor me. Hij heeft de donkerste manen die ik ooit heb gezien bij een leeuw. Ik kniel voor hem. Gek genoeg ben ik niet bang. Ik voel me zelfs verbonden met dit dier. Ik kom je waarschuwen. Je familie is in gevaar. Ik sta weer op en kijk in zijn grote bruine ogen. ‘Hoe veel is mijn familie in gevaar?’ De leeuw snuift. Als het niet zo veel was, zouden wij hier niet samen staan. Ik knik ten teken dat ik het heb begrepen. ‘Mag ik u iets vragen?’ De leeuw snuift ter bevestiging. ‘Bent u Raja, de held in de legendes?’ Ik weet dat het link is om te vragen, als hij het niet is, ben ik dood. Ja dat ben ik. Het zijn alleen geen legendes maar verhalen en ze zijn waarschijnlijk heldhaftiger gemaakt. Ik knik.

Na een tijdje normaal gepraat te hebben legt hij zijn grote poot op mijn borst. Het is bijna tijd om te gaan. Ik knik. Ik zal bij je blijven en hulp bieden als je dat nodig hebt. Ik knik weer. ‘Het was een eer om u te ontmoeten.’ De leeuw buigt even met zijn kop en kijkt me dan weer aan. Neem dit amulet. Hiermee kun je me oproepen maar doe dat alleen in uiterste nood. Ik knik. ‘Dank u.’ Het is nu tijd om te gaan. Breng je familie in veiligheid. Breng je soort in veiligheid. Het hangt nu van jou af. Het lot de wereld ligt in jouw handen.

Reageer (1)

  • FallingLeave

    oooeeh, prachtig!!!
    Die leeuw is zo graaf ^^

    9 jaar geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen