Foto bij Het begin

Harry POV

Ik loop zachtjes achter Ron aan we willen niet dat Hermelien ons betrapt. Ron zegt dat Hermelien nog steeds haar tijddrijver heeft en we die gaan gebruiken om Draco goed te pakken te krijgen. Ik krijg een slecht gevoel maar Ron loopt gewoon vrolijk door alsof er niks aan de hand is. Als we de meisjesslaapzaal binnen komen doen we voor de zekerheid de onzichtbaarheid mantel om. Ron en ik schrikken ons een hoedje als we knikkebeen zien lopen en proberen zo stil mogelijk langs hem te gaan gelukkig heeft hij niks door. Als we bij Hermeliens koffer komen maken we hem zachtjes open, maar toen we voetstappen hoorde gingen we snel naast het bed staan Ginny kwam binnen en pakte haar boeken en liep weer weg. Ron en ik kwamen even op adem en ging veder zoeken we konden niks vinden alleen maar kleding, boeken, lijst van SVP mensen en nog meer boeken we wouden weer naar de jongensslaapzaal gaan toen we ons omdraaide stond Hermelien met de tijddrijver in haar hand en zei:'Harry Potter en Ronald Wemel wat doen jullie hier en zoeken in mijn koffer'. Ik had het gevoel dat de mantel toch te klein werd en onze voeten zichtbaar waren. We deden de mantel af en liepen naar Hermelien toe die graag een verklaring wilde. Ron zei snel:' ik zocht mijn rat ja heb je die gezien'. Ik dacht bij mezelf Ron hoe dom kan je zijn je rat is al twee jaar weg. Ik besloot de waarheid te zegen en zei:' we wouden Draco pakken met jouw tijddrijver maar je had hem al'. Opeens sprong Ron op de tijddrijver die Hermelien in haar hand had. Hermelien trok snel de ketting weg en Ron viel daardoor op de grond, ik pakte mijn kans en pakte de ketting van Hermelien en rende weg maar Hermelien was ons te slim af en toe ik probeerde te rennen stond ik stil ik was bevroren. Hermelien liep langs en pakte de ketting en zei:'bedankt Harry dat je hem aan me gaf'.

Reageer (1)

  • Amo_I_Libri

    Leuk hoofdstukje! *tijdverdrijver ;)

    8 jaar geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen