Foto bij Jursena - 10

“Natuurlijk, prinses.” De bediende ging hen voor. Rin keek nog een keer naar Jursena, maar besefte kennelijk dat ze op dit moment weinig kon doen en dat haar moeder haar meer nodig had.

Yle en Katara waren niet veel later terug. Yue keek op.
“Ga slapen, meisjes”, zei ze. “Jullie nemen het morgenochtend van ons over.”
“Wij?”, vroeg Yle aarzelend. “Ik bedoel, ik wil best helpen, maar…”
“We zijn geen ervaren genezers”, vulde Katara aan.
“Jullie zijn volleerd”, zei Diana rustig. “We vertellen morgen wel wat jullie precies moeten doen, maak jullie geen zorgen.”
“Goed dan”, zei Yle. Zij en Katara wensten hun moeders goede nacht en ook Sokka en Thomatio besloten te gaan slapen. Mijn vader liep met hen mee tot hun kamers.
“Jij moet ook gaan slapen, Keylina”, zei ik zacht.
“Nee, ik moet bij mama blijven”, protesteerde ze meteen.
“Keylina, je hebt je slaap nodig. Yue en Diana zijn er nu.”
“Nee, als, als mama wakker wordt…”
“Mag jij niet omvallen van de slaap”, zei ik haar. “Ga slapen, zusje. Ik blijf wel hier, ik laat het je meteen weten als er iets veranderd.”
“Be-beloofd?”, vroeg ze.
“Beloofd”, zei ik zacht. “Hé, we zijn toch zussen? Ik zou je toch nooit in de steek laten?”
“Nee”, zei ze zacht. “Maar, maar je was net weg toen mama slechter werd en…”
“Ik ben meteen gekomen, Keylina”, suste ik. “Met hulp. Ga slapen nu, ik blijf hier.”
“Goed dan”, fluisterde ze.
“Kom maar meisje”, zei mam. Ze legde haar arm om Keylina heen en bracht haar naar haar kamer. Ik bleef achter met Yue, Diana en Jursena. Met een zucht ging ik in een zetel in de kamer zitten. Een bediende bracht me tot mijn verrassing niet veel later wat eten, al bleek het bedoeld te zijn voor Keylina, aangezien die de laatste twee dagen hier was gebleven. Ik vroeg om nog wat meer te brengen, zodat Yue en Diana ook wat hadden, voor ik zelf begon te eten.

“Lizzie, kan je ons nog een kom water brengen?”, vroeg Yue.
“Natuurlijk”, zei ik. Ik stond op, liep naar Jursena’s badkamer en vulde daar nog een grote kom met water, die ik naar Yue en Diana bracht. Net toen ik Yue de kom gaf, kwamen mijn ouders terug binnen.

Reageer (1)

  • Altaria

    Arme Keylina

    9 jaar geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen