Foto bij Les: bezweringen

Volg hier de lessen van het vak bezweringen

Les 1.
Professor Banning:
"Goedemiddag allemaal. Vandaag wil ik jullie paar toverspreuken leren. Ik heb voor jullie allemaal een voorwerp en een glas voor je neer gelegd. Jullie hebben ook je veer nodig".

"De 3 spreuken die ik jullie ga leren zijn :1. Engorgio (vergroot de grootte van dingen), jullie mogen het voorwerp die ik jullie geef vergroten.
2. Wingardium Leviosa (laat voorwerpen zwegen), de veer dus.
3. Aqua Eructo (zorgt voor een waterstraal uit de toverstok), de waterstraal in het glas voor jullie.

"Heel veel succes en denk aan de afdelingspunten (als het lukt= +2 punten)

(Wat je moet doen: in de comments zeg je hoe je het doet en of het goed gaat. (Het mag ook een keer fout gaan) je moet de les maken op zondag en maandag 26/27 april. Succes!!)


Les 2.
Professor Banning:
"Hallo allemaal. Vandaag ga ik jullie weer 3 toverspreuken leren, sommige zijn wat lastiger en sommige weer makkelijker".

"De 3 spreuken zijn: 1. Accio ook wel sommeerspreuk genoemd: je sommeert een voorwerp om naar je toe te komen.
2. Avis is een leuke maar wel een moeilijke spreuk. Als je avis zegt komen er vogeltjes uit je toverstok vliegen.
3. Glacius is de laatste. Deze spreuk is een bevriesbezwering die word gebruikt om branden te blussen. Deze bezwering kan ook ijsblokken
creëren.

(Wat je moet doen: in de comments zet je hoe het ging, hoe het ging, enz.) (maken op 28 of 29 april dinsdag en woensdag).

"Dames en heren jullie moet ook weten (in de comments zetten) wat de spreuk is om vuur te maken, succes".


Les 3.
Professor Banning":
"Hallo lieve kinderen. Vandaag ga ik jullie 1 spreuk leren in plaats van 3 spreuken. De spreuk "orchidea" ga ik jullie vandaag leren."

Lola: Wat kun je doen met deze spreuk?
Prof. Banning: "Dat is heel simpel, met deze spreuk kun je een bos bloemen uit je toverstok toveren. Dit mag natuurlijk niet bij het bijzijn van dreuzels, maar het kan bijvoorbeeld op een verjaardag. Natuurlijk niet bij dreuzels.

"Ik ga jullie nu laten zien hoe je deze spreuk moet uitvoeren.
1. Als eerst wijs je met je toverstok in de lucht.
2.Als tweede: Haal een gelukkige gedachte voor je geesteoog. Hoe gelukkiger je gedachte is, hoe mooier de bloemen worden.
3. Als derde: Maak dan met je toverstok een klein rondje en zeg "orchidea" luid en duidelijk.
4. Als vierde: Vang de bloemen op.

"Heel veel succes, je kunt de stappen ook in je boek vinden pagine 27".
"OJah, dit is nog wel even belangrijk: als je je toverstokbeweging niet goed uitvoert dan verdwijnt je bos bloemen na 5 minuten. En als je gedachte niet gelukkig genoeg is dan kunnen de bloemen er ook mislukt uitzien. BELANGRIJK: geef deze bloemen nooit aan dreuzels. Dat is bij de Wet verboden. Als het Ministerie erachter komt dat je de bos toch aan een Dreuzel geeft, kun je een boete verwachten tussen de 50 en 70 galjoenen. En dat is veel geld!"

"Huiswerk: bendenk 3 gelegenheden waar je deze spreuk kan gebruiken!"


(Zet in de comments hoe het ging en wat er fout ging!!)


Les 4

Ik ga jullie vandaag 3 spreuken leren:

Periculum
Een teken van gevaar in de vorm van rode vonken

Glucio
Een permanente plakbezwering

Partis Temporus
Spreuk die een tijdelijk gat in een andere spreuk creëert om te kunnen ontsnappen.



Ik wil dat jullie eerst rode vonken schieten. Dit controleer ik zelf ik loop langs.

Daarna mogen jullie een poster van mijn bureau pakken en die op de kartonnen platen plakken die ook op mijn bureau liggen. Het karton moet bij mij ingeleverd worden.

Als laatste wil ik dat jullie (in de reacties) paren vormen. Een van jullie vuurt een vijandige spreuk af en de andere probeert er een gat in te blazen. Gebruik geen gevaarlijke spreuken want het kan misgaan!!!!!!!!

(zet in de reacties hoe alles ging en vorm paren enzo. Jullie hebben tot 10 juli de tijd)

Reageer (33)

  • PotterHead4ever

    Partis Temporus!!!!!! Yes! Het lukte!
    (gaat dora liedje "het lukte" zingen)

    8 jaar geleden
  • Gunderson

    thanks! Oke ehm: Expelliarmus!

    8 jaar geleden
  • PotterHead4ever

    Oh en hier: 52 galjoenen. Zoveel kost een stok ongeveer. Het is mijn schuld :$

    EN NEEM HET AAN ANDERS VERVLOEK IK JE!!

    8 jaar geleden
  • PotterHead4ever

    Oké nu ik

    8 jaar geleden
  • Gunderson

    oh.. Nou ja, ik haal binnenkort wel een eigen nieuwe bij Olivander..
    Partis Temporus!
    Hihii niet geraakt :P

    8 jaar geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen