Foto bij Hoofdstuk 2

(Jazz pov)

Verbaasd knipper ik met mijn ogen. Dit kan toch geen waanbeeld zijn, ofwel? De hond veranderd terug in een meisje.
"Je hebt ook een animagus. Dat is een mens die in een dier veranderd. Ik ben het omgekeerde. Ik ben een hond maar ik verander in een mens." Ze zegt het allemaal met een glimlach.
Hoe kan ze zo vriendelijk blijven? Ik haat haar nu al.
"Oké. Wat laat jou geloven dat ik naar je stomme school wil komen?" Zeg ik puur om haar te irriteren.
Natuurlijk ging ik met haar mee naar die school.
"Omdat je daar van alles leert over magie. Er is ook speciaal een klein huisje voor weerwolven waar ze naar toe kunnen bij volle maan. Natuurlijk is er nog maar één weerwolf geweest op Hogwarts, maar er zijn vele mogelijkheden voor je." De trut blijft glimlachen.
Binnenkort verzin ik wel iets om haar een toontje lager te laten zingen. Na een tijd krijg ik iedereen aan het huilen. Vroeger deden ze het ook bij mij, dus waarom zou ik het nu niet met een ander doen? Een gemene grijns spreidt zich over mijn lippen. Ashling ziet het als een vriendelijke glimlach.
"Ik neem aan dat je je bedacht hebt en mee gaat?" Vraagt ze nog steeds vriendelijk.
Natuurlijk laat ik haar in de waan en knik ik met mijn hoofd.
"Laten we dan maar naar de weg is weg gaan. Dan kunnen we je al je spullen kopen en over een week is het zover." Zegt ze over-enthousiast.
Met veel moeite onderdruk ik een verveelde zucht.
"Kan niet wachten." Antwoord ik.
Ze neemt me mee naar het raam.
"Zie je ze?" Vraagt ze nieuwsgierig.
Ik tuur uit het raam maar ik zie helemaal niets.
"Wat zou ik moeten zien?" Vraag ik haar ongeduldig.
"Het zijn thestrals. Je kan ze enkel zien wanneer je iemand hebt zien sterven." Fluistert ze stil.
"Gezellige dieren." Kuch ik stil zodat ze het niet kan horen.
Plots springt ze uit het raam en zweeft ze in het niets. Mijn mond hangt open van verbazing. Ashling steekt haar hand naar me uit maar die negeer ik. Voorzichtig ga ik in het rijmkozijn zitten en voel ik voor me. Tot mijn verbazing raakt mijn hand een harige substantie. Heel langzaam ga ik vooruit tot ook ik zit in het niets.
"Hou je goed vast. Daar gaan we dan." Lacht Ashling.
Boos kijk ik haar aan, hoe kan ze me uitlachen?


Melding: Ik heb je gewaarschuwd. Jazz is echt een bitch. (:

Reageer (2)

  • BadDreams_

    Yeaahh!!!
    Sneaky is backk!!!!
    (hoera)

    8 jaar geleden
  • Moonwarrior7

    Ze lacht je niet uit muts!!!!!!
    Ehm meis ik denk alleen dat er iets niet helemaal klopt..... Dit hoofdstuk her 3, maar er is nooit een hoofdstuk 2 geweest.......
    Als nog Snel verder!!!!!!!!

    9 jaar geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen