(Jazz pov)
Op de trein zit ik in een coupé met Andy en Ashling. Ook zit er het zusje van Fred en George. Ze lijkt me ook een leuke meid. Luna en Neville zijn er ook, maar de eerste is te dromerig en te tweede is te dom. Buiten Andy en Luna zitten ze allemaal in Gryffindor. Luna zit bij Ravenclaw en Andy zit in Slytherin. Hopelijk zou ik bij Andy in Slytherin komen.

*********************************************

Eerste jaars, deze kant op." Roept een lelijke grote man.
"Ik denk dat jij met hem mee moet gaan, Jazz." Zegt Andy plots.
"Dit kun je niet menen." Zucht ik geïrriteerd.
"Geen zorgen, Hagrid is leuk." Zegt Ashling lachend.
Zonder nog te antwoorden, stamp ik tussen de eerstejaartjes naar Hagrid toe. Met die kleintjes moet ik in een bootje zitten en het meer over varen. Het is echt gênant om al jongvolwassene tussen al deze kleine kinderen te zitten. Ze kibbelen en giechelen als baby's. Wanneer we eindelijk kunnen uitstappen, slaak ik een diepe zucht. Al de eerste jaars en ik moeten wachten in een grote gang. Voor ons zien we gesloten deuren waardoor we zo dadelijk naar binnen moeten gaan om gesorteerd te worden. Rustig kijk ik naar de hal. Alleen hieraan kan je zien hoe prachtig het kasteel is.
"Kom maar mee, de ceremonie begint." Zegt plots een vrouwenstem.
Ik schrik ervan, zo gefascineerd ben ik door het gebouw. De vrouw die zonet gesproken heeft ziet er oud en streng uit. Ze begeleidt ons naar de Great Hall. Mijn mond valt meteen open van verbazing. Er vliegen kaarsen door de lucht die een prachtig licht verspreiden. Het plafond is doorzichtig waardoor je kan kijken naar de sterrenhemel. Het enige wat mijn geweldige moment verstoord is die verdomde starende blikken van nieuwsgierige leerlingen. Al zeker omdat ik nogal opval tussen de kleine eerstejaartjes. Meteen beginnen ze namen af te roepen en ik moet me volledig concentreren. Stel je voor dat ik mijn naam niet hoor en ze hem nog eens moeten roepen. Dat zou echt nog gênanter zijn dan het nu allemaal al was.
"Jazz Hawthorne." Wordt er al snel geroepen.
Snel ga ik op het krukje zitten en de hoed wordt op mijn hoofd geplaatst.
"Hallo, jij bent een vijfde jaar. Vorig jaar had ik er ook twee." Zegt de hoed vrolijk in mijn oor.
"Ja dat kan." Zeg ik verveeld.
"Hopelijk vind je jezelf dit schooljaar. Ik ga je indelen bij..."
"Ik wil bij Slytherin." Onderbreek ik hem snel.
"Helaas kan ik dat niet doen, daar hoor je helemaal niet thuis. Jij hoort bij..."


Melding: Wat denken jullie? (:
Dankje voor de reacties hé ^^
Ben ik altijd heeeeeeel blij mee ^^

Reageer (6)

  • BadDreams_

    Je houd er echt van om ons te pesten met je open eindes xD

    8 jaar geleden
  • HONDJExLIEF

    OMG...Als het HUFFLEPUFF IS......

    8 jaar geleden
  • _SuRvIvOr_

    Omg!
    Ik denk Gryffindor, misschien Ravenclaw, ik ga zo hard lachen als het Hufflepuff is XD

    8 jaar geleden
  • Aimante

    hmmm.... helemaaaal niet bij slytherin. Nou dan zal het wel het tegenovergestelde worden, maar wat is het tegenovergestelde van slytherin? Misschien Griffindor?
    Snel verder!!!!

    8 jaar geleden
  • Moonwarrior7

    :@
    GEMEEN!!!!
    DIT IS ZOO GEMEEN!!!!
    Snel verder!!!!

    8 jaar geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen