Iemand porde Maanpoot in de rug.. Maanpoot schoot overeind. Het mos vaan haar bed kleefde aan haar vacht. De maan scheen vel door de mosslingers voor de leerlingen hol. Buiten hoorde ze bladeren ritselen door de wind.'hoor jij dat ook buiten?' Het was takpoot, die zo zat te beven en met ogen zo groot als een uilenoog naar buiten keek. 'Het is de wind maar, als ik jouw was zou ik maar gaan slapen'. Siste Maanpoot. Takpoot knikte en piepte even. Ineens kreeg Maanpoot een steek van schuldgevoel, ze was vergeten dat takpoot nog maar net leerling was en had gezien hoe zijn zusje door een das werd meegenomen midden in de nach. Het lukte Maanpoot om hem in slaap te krijgen en later viel zij zelf ook in slaap.

Toen ze die ochtend ging jagen met haar mentor: goudstaart was ze best moe. Maar ze had nog wel wat energie. 'Maanpoot, zit er soms bijen in je oren? Ik vroeg je net wat' bromde goudstaart 'ik zei, wat ruik je'. Maanbloem stak haar snuit in de lucht en deed haar kaken open om de lucht te proeven.' en vos, de geur is al oud.' mompelde ze. Goudstaart snorde' heel goed. En wat hoor je?' Maanpoot bewoog haar oren.' En muis en een eekhoorn die knaagt op een noot' murmelde ze. 'mag ik gaan jagen?' Ze keek haar mentor aan. Goudstaart gaf een knikje 'als de maan opkomt kom je weer terug'.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen