Foto bij Hoofdstuk 8

(Jazz)
"Wakker worden slaapkop!" Roept het schattige blonde meisje van gisteren giechelend.
Met een gil van schrik val ik uit mijn bed.
"Waarom deed je dat nou weer?" Vraag ik haar boos.
"Jij bent snel van je stuk gebracht. We moeten gaan eten, je weet wel, voor we naar de les gaan." Zegt ze met een enorme glimlach.
"En dan moet je me zo hard wakker maken? Ik dacht dat jullie Hufflepuffs zachtaardig waren." Mompel ik terwijl ik van de grond opsta.
"Of je het nu wilt of niet, wolfje, jij bent ook een Hufflepuff." Zegt ze met een knipoog.
"Waarom noem je me wolfje?" Vraag ik verschrikt.
Zou ze weten dat ik een weerwolf ben?
"In Hufflepuff krijgen alle leerlingen een totem het tweede jaar dat ze op Hogwarts zitten en ik weet de jouwe gewoon al. Ik ben zelf namelijk een Coyote die staat voor wijsheid, intelligentie, grapjas, speels, enthousiasme, aanpassingsvermogen, vindingrijk, samenwerken." Zegt ze zo snel achter elkaar dat ze daarna diep moet inademen.
Bijna moet ik lachen, bijna.
"Ga al maar naar de Great Hall. Ik moet me nog aankleden." Zeg ik snel, zodat ik alleen zou kunnen zijn.
"Wil je mijn naam niet weten?" Vraagt ze beteuterd.
"Wat is je naam?" Vraag ik haar zuchtend.
"Mijn naam is Ace." Zegt ze met terug een brede grijns op haar gezicht.
"Afschuwelijk!" Het is mijn mond uit voor ik het weet.
Tot mijn verbazing begint ze keihard te lachen.
"Ja hé? Dat vind ik ook. Daarom noemt iedereen me gewoon bij mijn totemnaam Coyote. En nu hup hup, je aankleden wolfje." Zegt ze met een grijns.
Ik neem een bundeltje kleren en begeef me naar de badkamer. Wanneer ik terug buiten kom, hoor ik Coyote naar adem happen.
"Durf jij dat aan doen? Je moet je gewaad aandoen hoor, wolfje." Zegt Coyote verschrikt.
Een grijns verschijnt om mijn lippen. Met een elegante buiging neem ik mijn zwart-gele das van mijn bed en hang hem om.
"Voilla." Zeg ik nog steeds met een grijns.
Coyote's ogen fonkelen.
"Je ziet er mooi uit, maar ik denk dat je nog mooier zou zijn in iets minder bloot." Zegt ze.
Eerst ben ik verbaasd dat ze me een compliment geeft maar dan dringt de rest van de zin tot me door.
"Ik ben wie ik ben en als dat je niet aanstaat, dan heb je pech." Snauw ik haar boos toe voor ik langs haar loop en naar de Great Hall storm.
Nu zal iedereen wel zien dat ik verkeerd ben ingedeeld.


Melding: oef, dit hoofdstuk duurde best lang, eerst en vooral wat over totem's opzoeken en nog een nieuwe rare naam opzoeken (ik ben zooooo slecht met namen :( ) en nu ik Hufflepuff als huis heb ga ik nog veeeeel namen mogen verzinnen. ZUCHT
Wens me succes ^^
Bedankt voor de reacties trouwens!!! ^^
Ben ik heel blij mee!!!

Reageer (4)

  • BOOKWURM

    Nounou nu al de rebel. Kan niet wachten tot ze omber, sneep of anderling ontmoet...
    Oeh ze zou het vast wel kunnen vinden met Hagrid toch? Alsjeblieft laat haar vriendjes worden met Hagrid ik hou van die knuffelbeer :)

    8 jaar geleden
  • _SuRvIvOr_

    Wolfje!
    Die totums doen me denken aan Brother Bear..xD

    8 jaar geleden
  • Moonwarrior7

    Hihihi jazz past daar wel vind ik!
    Snel verder;

    8 jaar geleden
  • Assietje

    Ik vind die bijnaam leuk! Wolfje! Vooral als je bedenkt dat het voorlopig niet echt bij haar gedrag enzo past...
    Ben benieuwd hoe de Huffelpuffjes haar gedrag gaan veranderen...

    8 jaar geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen