Foto bij Hoofdstuk 13

(Jazz pov)

Met veel tegenzin loop ik naar Ashling toe die aan de tafel zit met Andy.
"Ashling, kan ik met je praten? Alleen?" Vraag ik haar snel, voordat ik me kan bedenken.
Ze kijkt me verbaasd aan maar volgt me toch de Great Hall uit.
"Wil je misschien iets voor me doen? Ik weet dat ik niet altijd de aardigste ben maar ik probeer er iets aan te doen." Ratel ik allemaal achter elkaar.
"Rustig jij!" Lacht ze. "Vraag maar wat je wilt." Gaat ze dan verder.
Bijna wil ik opgelucht adem halen maar gelukkig kan ik me net op tijd inhouden.
"Zou je me vanavond willen helpen met een aantal toverspreuken? Morgen heb ik namelijk professor Flitwick die bezweringen geeft en ik wil al een beetje basis kennis hebben voordat ik daar aan begin." Vraag ik haar weer veel te snel.
"Ja, natuurlijk. Graag zelfs." Antwoordt ze enthousiast.
"Is 5 uur goed? Dan is je les toch ook gedaan hé?" Vraag ik haar met een zoete glimlach.
"Ja, dat klopt. Dan zien we elkaar in de bib. Welke les heb je subiet trouwens?" Vraagt ze dan.
"Ik heb Transfiguration. Maar ik vraag wel hulp aan iemand." Zeg ik schouderophalend.
"Heb je er nog eens over nagedacht om je uniform aan te doen?" Vraagt ze me hoopvol.
"Not a chance, Ashling." Zeg ik en ik moet moeite doen om vriendelijk te blijven. Niemand moet zeggen wat ik wel of niet kan aan doen. Ze slaakt een diepe zucht.
"Je gaat strafstudie krijgen van professor Mcgonagall. Ze is echt immens streng." Legt Ashling uit.
"Dat zijn dan zorgen voor straks, of niet soms?" Vraag ik met een grijns.
Gelukkig heeft zij wel door dat ik en retorische vraag stel en gaat ze niet zoals Draco daarstraks antwoorden. Nu komt het ergste van het plan.
"Echt heel erg bedankt, Ashling!" Roep ik enthousiast en ik omhels haar.
Ik voel dat haar lichaam even verstijft onder mijn aanraking, maar al snel slaat ze haar armen om me heen.
"Jij hebt precies wel heel veel last van emotionele wisselingen he, Jazz." Lacht ze.
Snel laat ik haar weer los.
"Doei." Zeg ik voordat ik snel van haar weg wandel.
"Tot aan het avond eten. Hopelijk kom je eens bij ons zitten." Roept ze me na.
"Ik denk dat ik eerst bij mijn afdeling moet gaan zitten. Anders maak ik geen vrienden." Lieg ik.
Vanavond zou ik helemaal niet in de Great Hall zitten, ik zou het Andy betaald aan het zetten zijn. Een brede grijns siert mijn mond. Ik heb het kunnen pakken van Ashling en ze had helemaal niets gemerkt.


Melding: Ik zit in een schrijf bui vandaag (;

Reageer (5)

  • BOOKWURM

    Ze heeft iets van Ashling gepakt... Hmmm...

    8 jaar geleden
  • _SuRvIvOr_

    Wat is dat plan??????

    8 jaar geleden
  • Assietje

    Euhmmmm wat?
    Dit is niet eens een beetje duidelijk. Ik snap het niet meer!!! (Niet dat t aan jouw schrijfstijl ligt, hoor. Dat nooit, maar het is zo vaag, omdat ik nu echt geen idee heb wat het plan is...)

    Ik wil het plannetje weten!!

    8 jaar geleden
  • xxJennyxx

    Wat heeftze gaan en wat heeft ze gepakt? Wat is ze uberhaupt van plan?

    8 jaar geleden
  • Moonwarrior7

    What have you done jazz?!
    Oh nee! Wacht het is een haar zeker!?
    Snel verder! Ben benieuwd!

    8 jaar geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen