Foto bij Hoofdstuk 16

(Jazz pov)

Mijn ogen vliegen open van verbazing.
"Alex? Wat gebeurt er?" Vraag ik onzeker.
Er komt geen antwoord. Wel kan ik geluiden horen en hijgende ademhalingen. Ik kijk voor me op de grond waar Alex rolt met een andere jongen. Ze proberen elkaar te slaan. Met open mond kijk ik toe. Wie heeft Alex zo maar aangevallen? Met grote passen loop ik naar het tafereel toe.
"Wat gebeurt hier?" Roep ik hysterisch.
De jongen die niet Alex is kijkt naar me op. Tot mijn verbazing is het Malfoy. Doordat hij afgeleid is, krijgt hij een stomp op zijn neus van Alex. Hierdoor vliegt Draco van Alex af. De laatste staat op en kijkt met woeste ogen op hem neer. Ik zie dat hij nog een paar klappen wil uitdelen maar Draco ligt er weerloos bij nu hij een gebroken neus heeft.
"Alex. Laat hem." Zeg ik hem met een smekende ondertoon.
Hatelijk kijkt hij me aan. Kippenvel verspreidt zich over mijn armen, zo eng is hij nu.
"Als je liever met Malfoy bent, dan ga ik wel." Roept hij luid.
Met gebalde vuisten loopt hij in de richting van het kasteel. Ik wil helemaal niet dat hij weg gaat!
"Nee, Alex. Stop!" Roep ik luid.
Hij luistert niet en loopt gewoon door, alsof ik niet meer besta.
"Waarom deed je dat, Malfoy?" Vraag ik boos aan Draco.
"Omdat hij een klootzak is en je niet met hem moet omgaan!" Zegt ook hij boos.
Hij is wel moeilijk te verstaan met zijn gebroken neus. Malfoy lispelt eerder, waarschijnlijk door het bloed dat in zijn mond sijpelt.
Luister maar naar hem! Roept mijn brein.
"Waar moei jij je mee? Ik beslis nog altijd zelf wat ik doe. Jij hebt het recht niet om mij te verbieden met iemand om te gaan!" Mijn stem slaat over van woede.
"Hij gebruikt je alleen maar." Zegt hij nu stiller.
Zijn gezicht kijkt gekwetst naar zijn vrije hand. De andere hand heeft hij om zijn neus geslagen.
"Stik toch, Malfoy!" Roep ik hem toe.
Dan ren ik zo hard als ik kan bij hem weg.
"Loop zo hard je kan, Jazzie. Dit gesprek is nog niet over! Je kent die gast niet eens." Roept hij me na.
"Jou ook niet!" Is het laatste wat ik terug roep. 'En noem me niet Jazzie!' Denk ik nors bij mezelf.
Daarna loop ik zonder om te kijken naar mijn slaapkamer.


Melding: Heftig seg. Malfoy zal het rustiger aan moeten pakken. Jazz is geen meisje dat tegen bemoeials kan ;p

Btw! Dankje voor al die reacties, hoe meer ik er krijg, hoe meer zin ik heb om te schrijven ;p
Ook al moet ik eigenlijk studeren, oeps.

Reageer (5)

  • BOOKWURM

    Kudo voor beschermende Draco

    8 jaar geleden
  • _SuRvIvOr_

    Jazz, luister naar Draco!

    8 jaar geleden
  • Assietje

    Jazz, je kan niet denken altijd overal je eigen keuzes te kunnen maken. Zeker niet als je binnenste ookal zegt dat je naar Draco moet luisteren!! (Dat is namelijk áltijd een goed idee!!!!);)

    8 jaar geleden
  • Moonwarrior7

    En een links! En een rechts! Duik weg! Kom op Draco! Ik mag die alex niet....
    Snel verder! (na het studeren!)

    8 jaar geleden
  • xxJennyxx

    Hihi ga dan maar snel leren. En draco is nu echt lief bezig. Ik mag Alex nie, draco heeft gelijk die klootzak gebruikt haar

    8 jaar geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen