Foto bij Hoofdstuk 21

(Jazz pov)

In de voormiddag hadden we één van mijn favoriete lessen gehad, toverdranken. Blijkbaar heb ik er echt wel aanleg voor en heb ik het van mijn ouders. Het is jammer dat ik deze niet ken. Nu is het mijn tweede les transfiguration. Vandaag heb ik braaf mijn gewaad aangetrokken en als ik de klas binnen wandel, ga ik meteen naar professor Mcgonagall.
"Professor, het spijt me dat ik je oud heb genoemd." Zeg ik stil.
"Geen probleem. Zorg gewoon dat het niet meer gebeurt." Zegt ze stijfjes.
Wanneer ik naar haar opkijk schenkt ze me een knipoog.
Cloé en Nina hebben me nu ook al een beetje aanvaard, al vertrouwen ze me nog niet helemaal.
"Kun jij dit kopje laten veranderen in een muis?" Vraagt Coyote aan me.
"Dat weet ik niet zeker. Ik zal het eens proberen." Antwoord ik met een glimlach.
Ik neem mijn toverstok en ik zwier er mee. Stilletjes mompel ik de geleerde spreuk. Het kopje veranderd volledig in een mutant muis, want het heeft alles buiten een hoofd...
"Ieuw! Wat ziet dat er vies uit!" Roept Nina.
Ook Cloé kijkt het aan met een vies gezicht.
"Goed zo, Jazz. Dat is iets waar veel leerlingen lang op moeten oefenen. De enige die het sneller kon dan jij wad Hermione Granger." Zegt professor Mcgonagall.
Verwonderd kijk ik haar aan. Hermione Granger was de meest slimme heks van deze school. Veel mensen heb ik al positieve dingen over haar horen zeggen.
"Meen je dit nu?" Vraag ik haar stomverbaasd.
"Ja, je bent heel erg slim, Jazz." Zegt ze met een trotse glimlach. "Jammer dat jij ook niet bij mij in Gryffindor zit." Voegt ze er nog aan toe.
Blozend kijk ik naar mijn muis zonder hoofd. Dit had ik niet verwacht te horen.


Melding: saai stuk, sorry!! Het volgende is met Draco'tje ^^

Reageer (3)

  • BOOKWURM

    MCGONAGAL RULES! Sorry het is duidelijk wie mijn twee favoriete leerkrachten op hogwarts zijn zeker ? ;) jaja je raad het vast al.
    HAGRID EN MCGONAGAL :D
    Those two are f*cking awesome

    8 jaar geleden
  • Moonwarrior7

    Hihihi trotse jazz!
    Goed zo!

    8 jaar geleden
  • xxJennyxx

    Hihi leuk nu wordt ze eindelijk wat liever

    8 jaar geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen