Foto bij Chapter 12

Vrijdag 6 Juni

A friend may be waiting behind a stranger's face.

"Maya Angelou ~ Letter to my Daughter"

Lotte Thoren

Mijn hoofd rust op de blote borst van Jasper. Vallery springt vrolijk rond in het zwembad met de andere jongens. Mijn blik volgt de stoeiende jongens, terwijl ik een gesprek voer met Jasper.
"Die twee passen echt goed bij elkaar," vervolgt hij ons praatje over Val en Daley.
"Ja, hè?!"
"En jij? Heb jij je oog al op iemand laten vallen?" zijn hand strijkt mijn haar uit mijn gezicht.
Hij heeft een vriendin. En wij zijn gewoon vrienden. Hoe iemand in een korte tijd al veel voor je kan betekenen. We weten bijna alles van elkaar. Alleen dat ik Stefan misschien wel leuk vind, dat weet hij niet. Waarschijnlijk heeft hij het wel al door aangezien hij steeds vraagt naar mijn vlinders.
"Nah," onopvallend schud ik mijn hoofd, terwijl ik een vaag antwoord probeer te geven. Ik ben niet zo goed in liegen. En Vallery en Jasper zullen het ook meteen doorhebben als ik lieg.
"Ja, ja."
Zie je wel dat hij me al door heeft. Langzaam hef ik mijn hoofd een beetje op en kijk hem door mijn wimpers aan. Veelbetekenend wiebel ik met mijn wenkbrauwen.
Een glimlachje verschijnt om zijn lippen.
Het moment wordt verstoord door Vallery, die vol enthousiasme op ons af komt rennen. "Jongens! Er ligt hier blijkbaar een superleuke club om de hoek. Daar kunnen we wel even heen na jullie training toch?! Jullie hebben morgen vrij!" Vallery zet haar grootste glimlach op en kijkt ons met grote ogen aan.
"Ja, ik vind het prima!" Jasper komt langzaam overeind.
Ik ga ook maar rechtop zitten, aangezien hij dat niet kan als ik op hem blijf liggen. "Ja, leuk!"
De jongens klimmen uit het zwembad. Waarschijnlijk gaan ze zich voorbereiden op de training.
"Ik ga me maar eens omkleden." Jasper verdwijnt, na een glimlach, richting de hotelkamers.
Vallery komt naast me zitten. "Ben je zenuwachtig voor de training?" vraagt ze.
"Mhaw, beetje. Ik moet waarschijnlijk in het begin nog even mijn draai vinden, daar ben ik een beetje zenuwachtig voor. Jij?"
"Niet echt. De jongens weten ook wel dat het onze eerste training is, dus die houden daar wel rekening mee hoor!" geruststellend kijkt ze me aan.
"Ja, dat is waar," zeg ik, terwijl ik opsta. "Laten wij ons ook maar eens om gaan kleden."

Snel bind ik mijn haar in een hoge staart. "Vallery, ik ga alvast. Ik ga eerst nog even zelf sporten."
"Okay, prima!" roept Vallery vanaf haar bed.
Ik trek de deur op en loop het hotel uit. Op mijn nike's loop ik richting de taxi. Het trainingsstadion is te ver weg om te lopen. Daarnaast zal ik waarschijnlijk verdwalen hier. Door de drukke straten brengt de taxichauffeur me veilig naar het terrein van Flamengo. Ik betaal hem en loop richting de bewakers bij de ingang.
Na het checken van mijn pasje laten de brede Brazilianen me door lopen. Ik heb nog een halfuurtje om te sporten, dus snel begin ik aan mijn rondjes om het grote veld heen.

Na mijn buikspieroefeningen plof ik op de spelersbank neer. Ik neem net mijn eerste slok water als de spelers en coaches al binnenlopen.
Vallery komt naast me zitten en klopt op mijn schouder. "Hoe ging het?"
"Ja, wel goed volgens mij," ik glimlach naar haar. "Ben ik erg rood?"
"Nee, het begint al weg te trekken geloof ik."
We staan op en gaan in de kring, die de spelers net aan het vormen zijn, staan.
"Oké jongens, training 1 in Brazilië. We gaan vandaag voor het eerst in groepen werken. Vallery en Lotte hebben op basis van de thuistrainingen andere groepen gevormd. We beginnen met die groepen. Straks sluiten we af met de normale groepen: keepers, verdedigers, midden en spits. Dan geef ik nu het woord aan Vallery en Lotte."
Iedereen kijkt ons verwachtingsvol aan. Ik loop terug naar de bank, waar ik ook mijn sporttas had neergezet. Ik haal er onze schrijfblokken uit. Ik geef die van Vallery aan haar en sla de mijne open op de pagina met de groepsindeling. Snel verdelen we de jongens in 4 groepen.

Eindelijk staat iedere groep bij een onderdeel. Bij Vallery moeten ze in tweetallen stretchen, bij Louis in tweetallen rennen met een elastiek om hun middel, bij Danny spelen ze een potje voetbal tegen de staff en bij mij doen ze korte vertrouwensspellen. Na een kwartier draaien de groepen door naar het volgende onderdeel.

"Nou dames, dat hebben jullie goed gedaan. Dat was een goed begin van de training. Toch, jongens?!" Louis kijkt ons trots aan.
De jongens knikken en mompelen instemmend.
Opgelucht haal ik adem. Onze eerste training hebben we overleefd.

Het tweede deel van de training zitten we weer vanaf de bank te kijken. Gelukkig is het niet vervelend om te kijken naar jongens die buikspieroefeningen liggen te doen.
Na de training stappen we snel in de bus terug naar het hotel. Louis van Gaal stapt in de taxi om een persconferentie bij te wonen.

Een uurtje later klinkt er een bescheiden klopje op onze hoteldeur.
"Doe jij even open?" roep ik naar Vallery, terwijl ik het kwastje van de mascara over mijn wimpers strijk.
Het kraken van de deur en de 'hoi' zijn mijn antwoord.
Snel stop ik mijn mascara weg, maar voor ik de kamer in kan lopen staat Jasper al in de deuropening. "Hoi,' zeg ik.
"Hoi," antwoordt hij, terwijl hij verder de badkamer inloopt. "Je bent mooi."
Ik begin te lachen. "Dankje!"
"We komen hier indrinken, als je dat niet erg vindt?!"
"Hier, in de badkamer?" ik knipoog naar hem. Gelukkig lacht hij mee om mijn grapje.
Samen lopen we de kamer in. Er zitten meer jongens dan ik verwacht had. Misschien wel alle spelers.
"Hey," roep ik opgewekt.
Een canon van 'hoi's' is mijn antwoord.
Ik plof ergens in de kring neer. De jongens hebben een fles rosé en 2 kratten bier meegenomen.
"Op de eerste avond en een super wk!"

Reageer (1)

  • Veerleo

    Wáááááááárom zie ik dit nu pas I LIKE IT

    8 jaar geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen