Foto bij Zwerkbal

Hermelien POV

Ik word vroeg wakker stap me bed uit en loop naar beneden ik zie Harry bij het haardvuur zitten. Hij ziet mij niet dus ik loop naar hem toe. 'Zenuwachtig voor de zwerkbal wedstrijd?''Ja' is een kort antwoord van hem. Ik weet dat hij Ron mist en bang is dat hij verliest van Zwaderich. Ik besluit hem op te vrolijke en neem hem mee naar buiten, maar moet me eerst even aankleden. Harry pakt zijn vuur flits en we gaan opweg naar het zwerkbal veld. Er is bijna niemand wakker dus niemand kan ons aanstaren. Bij het zwerkbal veld wil ik naar de tribune lopen maar Harry houdt me tegen en ik moet hem volgen naar het veld ik ben hier tot nu toe maar één keer geweest in mijn tweede jaar. Harry geeft zijn bezem aan mij ik kijk op en zeg:'ik heb nog nooit gevolgen'. 'Weet ik, ik ga het je leren'. Ik twijfel even maar ik pak dan zijn bezem. Harry begint het uit te legen en ik luister super goed anders val ik. Als Harry klaar is begin ik af te zetten aan de grond en vlieg omhoog opeens vliegt een beuker langs mijn oor ik kijk naar beneden. Harry heeft blijkbaar de kist gepakt en heeft de beukers los gelaten. Harry stapt op een andere bezem en komt naast me vliegen hij heeft de slurk vast en we besluiten een potje te spelen met z'n tweeën na een halfuurtje zijn we uitgespeeld Harry heeft de snaai gevangen en hij heeft gewonnen. We lopen lachent naar de grote zaal, waar nu iedereen is. Als wij binnen komen kijkt bijna iedereen ons aan, of het komt omdat we onder het modder zitten of het komt door gisteren wat ik dee ik denk de tweede. Ik loop naar een leeg plekje Harry gaat tegenover mij zitten ik heb expres het plekje gekozen waar ik naar Zwaderich kijk zodat Harry daar niet naar kijkt. Na het ontbijt loopt Harry samen met het Team weg, Ginny ko,t naar me toe en vraagt:'en klopt het zijn jullie samen?' Ik knik met en ik ga gelijk blozen. Ginny lacht en we lopen samen naar het veld, daar aangekomen kijk ik of ik Harry nog zie maar die zie ik niet. Ik ga naast Loena zitten en naast meer Griffioendors en het spel begint. Mij ogen zoeken Harry net als dat Harry de Snaai zoekt. Ik zie dat Ron mij Zwadderich de wachter is, Draco zit erg achter Harry aan hij denkt dat hij de snaai heeft sukkel. Ik zie namelijk de snaai hij vliegt boven mij, Harry ziet dat en hij vliegt naar mij toe maar Draco gaat de andere kant op omdat hij denkt dat het nep is maar dan'GRIFFIOEDOR WINT'. Ik zie Draco opkijken en hij ziet Harry met de snaai ik buig voorover naar Harry en geef hem en kus iedereen mag het zien dat ik met Harry heb. In de leerlingen kamer is het een groot feest iedereen praat over hoe Draco dacht dat Harry naar mij ging. Ik ziet naast Harry op de bank we praten tot iedereen weg is en besluiten maar om naar boven te gaan. Hopelijk vergeet iedereen dat ik vuur naar Ron en Draco gegooid heb ik denk er over na en val snel in slaap.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen