Foto bij Onderzoeken

Hermelien POV

Ik besluit om mijn boek te gaan lezen en op onderzoek gaan over dat gebeurtenis met Ron en Draco. Als ik in de bibliotheek ben pak ik het boek en begin te lezen. Alles valt op rolletjes ik pak het boek en stop het in mijn tas en pak mijn huiswerk. Als ik een tijdje bezig ben komen er meer mensen naar binnen toe om ook huiswerk te maken. Tot mijn verbazing komt Harry binnen hij heeft mij gellukig gezien en komt naar me toe. Ik pak het boek en laat het zien over dat toveren hij kijkt en pakt dan mijn hand wat is hij toch lief.' Ik heb je hulp nodig met die draak'. 'We kunnen een spreuk oefenen waar jij spullen naar je toe kan krijgen zoals je bezem'. Harry en ik begonnen te oefenen in een leeg lokaal. Na een tijdje oefenen lukt het Harry om spullen die zelfs in de leerlingen kamer liggen naar zich toe te treken. Na even lang oefenen ik tover wat voedsel voor ons en we en eten het op. Lachend lopen we naar de leerlingen kamer morgen is de de eerste opdracht ik ben net zo zenuwachtig als Harry maar ik denk Harry meer. Samen met Harry zitten we naar het haardvuur te kijken ik moet Ron spreken. Ik sta op maar Harry wilt met me mee.' Je weet niet wat hij gaat doen, hij is zichzelf niet'. Samen lopen we naar de kerkers toe ik vind het best spannend. We komen een paar zwaderaars tegen die ons sluw aan kijken we lopen gewoon door. Bij het protret aangekomen moeten we het wachtwoord weten. Ik loop op een paar zwaderaars af en vraag het wachtwoord maar hun zeggen niks.' Misschien heeft Draco of Ron iets gezwicht over het meisje met de vuurbal nou ik was dat meisje. En als jij mij niet dat wachtwoord geeft dan zorg ik dat je het geeft'. De jongens kijken geschokt en liepen met ons naar het portret en zeggen het wachtwoord. Ik was er nog nooit geweest maar Harry wel ik kijk me ogen uit overal was het wel groen. We zochten naar Ron en Draco maar die waren in de jongenslaapzaal ik kon gelukkig binnen komen en daar zaten ze samen op bed. Ik loop met grote passen naar Ron pak hem bij zijn mantel en neem hem mee Draco wilt hem helpen maar ik hou mij hand dat het lijkt dat ik een vuurbal naar hem wil gooien, hij schrikt en gaat weer zitten. Ik neem Ron de gang op hij blijft zich verzeten en scheld met modderbloedje maar dat doet me niks meer.

Reageer (1)

  • StarTrekkie

    You go, 'Mione!

    Snel verder!

    8 jaar geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen