Foto bij #004

POV: Piper
Jeeey precies 1000 woorden (dance)

Nadat we Johny hebben gevonden bleek uit de lijkschouwing dat hij vergiftigd was en daardoor een hart stilstand had gekregen.
'Hij is waarschijnlijk op de dag van zijn arrestatie al vergiftigd. Hij mocht niets doorvertellen denk ik.' Zegt Jake terwijl hij het autopsie rapport neerlegt.
Ik zucht.
'Helaas voor ons weet diegene die de bom in mijn kamer had gelegd dat niet.'
Martha komt de kamer binnen en ze kijkt ons ernstig aan.
'Zorg ervoor dat jullie erachter komen hoe, wanneer en vooral door wie hij vergiftigd is.' En we lopen de kamer uit.

'Goed, Pipes jij gaat naar de beach club om de beelden op te vragen en dan gaan Gabriel en ik de snitch van Johny zoeken en achter dat bom ding aan.' Beveelt Jake.
Hij is de oudste en hij heeft de meeste ervaring dus heeft hij de leiding over ons team. Ik knik en pak mijn leren jasje van de stoel. Ik neem het bewijs van inbeslagname voor de video beelden mee. Snel controleer ik of ik mijn ID en mijn pistool heb en dan loop ik naar buiten. Mijn auto komt zacht zoemend tot leven en ik rij naar de beach club. Eenmaal daar komt er gelijk iemand aangelopen.
'Mademoiselle, kan ik uw sleutels aannemen en uw auto parkeren?' Vraagt hij beleefd.
Ik stap uit en laat mijn badge zien.
'Als je al je botten graag heel houd zou ik die auto precies laten staan waar hij staat.' Zeg ik dreigend.
Hij kijkt geschokt en slikt even hoorbaar.
'Natuurlijk mademoiselle, de klant is koning.' Stottert hij en dan maakt hij zich snel met knikkende knieën uit de voeten.
Ik heb best wel medelijden met hem, hij staat vast ergens om een hoekje te hyperventileren met een hartaanval. Ik schud mijn hoofd. Focus Piper. Focus. Ik haal een paar keer diep adem en loop dan vastberaden naar binnen.

'Goedemiddag, kan ik u helpen?' Vraagt een ober vriendelijk.
Ik knik.
'Ik zou graag de filmbeelden van de bewakings camera's willen hebben.' Zeg ik terwijl ik mijn badge weer laat zien.
Hij buigt.
'Ik zal even iemand halen.' Hij wil weg lopen maar er komt al een dikkere man aan.
'Wat is er Toby?' Blaft de dikke man.
'Deze mevrouw wil...' Stottert de man maar ik onderbreek hem.
'Dankje, je kan gaan.' Dat laat hij zich niet nog een keer zeggen.
De man kijkt me vriendelijk aan.
'Ik ben Agent Shay, ik wil graag de video beelden van deze club hebben.' Zeg ik terwijl ik hem het formulier geef.
De vriendelijkheid verdwijnt even en 1 seconde zie ik iets van angst. Dan glimlacht hij weer.
'Volgt u mij maar.' Argwanend volg ik hem.
We lopen de controle kamer in en hij loopt naar de balie. Hij drukt op een paar knoppen en ik staar ingespannen naar de beelden.
'Ik wil de beelden van 20 juli hebben.' Zeg ik zonder mijn blik af te wenden.
Opeens springen alle schermen op zwart.
'What the fuck?' Mompel ik verward.
Ik draai me om naar de man en ik kan nog net op tijd wegduiken voor een honkbalknuppel die op volle snelheid richting mijn hoofd zwaait. Ik reageer snel en stoot met mijn hand naar voren maar de man ontwijkt hem. Helaas voor hem was het een schijnbeweging en mijn knie raakt hem vol in zijn maag. Hij klapt dubbel van de pijn en hapt naar adem. Met mijn elleboog stoot ik hard tegen zijn slaap en hij valt bewusteloos neer. Hijgend pak ik mijn telefoon maar voor ik een nummer in kan typen voel ik een stomp voorwerp dat tegen mijn hoofd word geslagen. Ik grijp de balie vast om niet te vallen en mijn mond loopt vol met bloed. Ik spuug het uit op de grond. De arm zwaait opnieuw omhoog maar met mijn hoofd omlaag ren ik naar mijn belager toe en ik pak hem rond zijn middel. Hij valt op de grond en ik stomp op zijn luchtpijp. Hijgend en piepend blijft hij liggen terwijl ik mijn pistool op hem richt.
'Blijven liggen.' Sis ik.
Ik kijk de kamer rond. In de hoek ligt de bewusteloze man, zijn handen geboeid op zijn rug. Verder ligt mijn bloed op de grond en ik zit op een man met mijn pistool tegen zijn hoofd. Jongens, jongens, jongens wat was ik weer lekker bezig. Ik veeg met mijn hand langs mijn mond en ik type het nummer van Jake in.
'Hallo, met Jake Hoffman spreek maar iets in en ik zie wel of ik je terug bel. Ciao!' Schalt zijn vrolijke stem.
'Fuck.' Ik draai Gabriel zijn nummer.
Na 3 keer over gaan word er opgenomen.
'Hey Pipes, heb je de beelden?' Vraagt Gabriel, er ligt een geïrriteerde klank in zijn stem.
Op de achtergrond hoor ik Jake schreeuwen.
'Gab luister ik...' De man die ik onder schot hou roept iets in het Russisch en ik vertaal het te laat.
'Pipes?' Gabriel klinkt bezorgd.
Voor ik iets terug kan zeggen voel ik hoe een taser een enorme stroom schok door mijn lichaam jaagt. Met een kreet van pijn val ik op de grond, mijn pistool word weggetrapt en mijn telefoon schuift ook weg.
'Gabriel!' Gil ik maar dan staat er iemand op mijn telefoon en verpletterd hem.
Langzaam krabbel ik overeind.
'Jezus, die bitch weet wel van vol houden.' Hoor ik iemand grinniken.
Voor de 2e keer voel ik een schok van de taser waardoor ik weer val, dit keer met mijn hoofd op de punt van de balie en dan op de grond. Het lijkt wel of mijn schedel scheurt en de sterretjes breiden zich uit tot grote zwarte vlekken. Ik knipper wanhopig met mijn ogen om bij bewustzijn te blijven. Op de achtergrond word er in het Russisch gepraat.
'Neem haar mee.' Vertaal ik.
Dan voel ik hoe ik het zwarte in word getrokken. De pijn verdwijnt en er daalt een soort loomheid over me heen. Misschien was dit wel beter zo. Nee! Zo mocht ik niet gaan denken!

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen