De koude maand oktober was ook in een andere plek te voelen. In Wiltshire, Engeland. Hier stond het statige huis van de familie Malfoy. De bladeren van de bomen die rondom het huis stonden, kleurden rood en bruin. In het huis was het duister. Er stonden twee gedaantes dicht bij elkaar. Ze bespraken een belangrijke kwestie. 'My Lord,' klonk een monotone stem. 'Snape, ik neem aan dat je meer weet dan de vorige keer, dat je hier was?' zei de andere stem. De stem was koud, en kil. Zonder enige emoties. Hij was een duistere tovenaar. Vroeger was hij bekend als Tom Riddle. Maar nu is hij bekent onder een andere naam. Lord Voldemort. 'Uiteraard, My Lord, ik weet wie ze is.' Snape was even stil, maar Voldemort wenkte dat hij door moest gaan. 'Nu ik haar een paar weken bestudeerd heb, weet ik het zeker. Ze zit op Hogwarts, in Slytherin.' 'Natuurlijk zit ze in Slytherin.' Er klonk een lichte ondertoon van woede, maar Snape negeerde dit. 'Dumbledore dacht haar te beschermen door haar een andere naam te geven, een schuilnaam.' 'En wat mag die naam wel niet zijn dan?' vroeg Voldemort ongeduldig. 'Haar naam is Sarah Delaney.' De mond van Voldemort krulde om tot iets wat een lach had kunnen zijn, maar dat was het niet. 'Sarah Delaney,' zei hij bedenkelijk, terwijl hij zich omdraaide, en op zijn stoel ging zitten. 'Weet Sarah, dat zij mijn dochter is.' 'Dumbledore heeft over U verteld, en over uw vroegere-' 'Spreek niet over Ariëlla, Severus!' Voldemort klonk woedend. Snape boog zijn hoofd. 'Mijn excuses, My Lord, ik dacht dat U het wilde weten. Dat U alles wilde weten, over Sarah.' Voldemort's woede leek te zakken, en hij vervolgde kalm. 'Wat weet jij nog meer over Sarah?' 'Ze trekt op met Draco Malfoy.' 'Ah, Draco, Draco Malfoy,' zei Voldemort grijnzend, 'in dat geval, zal het niet lang duren voordat Sarah terug keert.' Snape boog wederom zijn hoofd. De rest van het gesprek ging over de vorderingen van Draco Malfoy. Lord Voldemort was zowel tevreden, als ontevreden. Hij was niet ontevreden over het feit hoe Draco leed onder zijn opdracht. Maar hij was ontevreden over de de vorderingen. Hij moest opschieten. En aan het eind van het schooljaar, zou Dumbledore dood zijn. Voldemort grijnsde, en hij stuurde Snape weg.

Reageer (2)

  • hellwolfcosplay

    Nice
    Snel verder

    8 jaar geleden
  • scarletwitch

    Mooi geschreven! (: Ik vind het altijd leuk als je stukjes online zet (:

    8 jaar geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen