Volg hier de lessen van het tweede jaar op Hogwarts!

Elk jaar volgt deze lessen dus klas 1, klas 2, enz.

Les 1:
Professor Slakhoorn:
'Goedemorgen allemaal! Ik ben professor Slakhoorn, ik ben jullie nieuwe toverdrank leraar,' zegt hij.
Professor Slakhoorn kijkt de leerlingen aan en gaat door met zijn verhaal.
'Vandaag gaan we een speciale drank maken, liefdesdrank. Deze toverdrank is zeer sterk. Je kunt dit zelf niet maken. Want alle benodigheden heeft professor Sneep,' zegt professor Slakhoorn. Hij pakt het boek en slaat het open 'pagina 52,' zegt hij.

'Meneer Slakhoorn?,' zegt Lola (MusicIsLife12).
'Ja wat is er Lola,' zegt professor Slakhoorn.
'Ik heb die pagina niet,' zegt ze. Slakhoorn denkt na 'pak maar een nieuw boek uit de kast'. Lola knikt en loopt naar de kast.

Huh? Iemand heeft dus het recept voor de liefdesdrank uit Lola's boek gescheurd..

'Dit is het respect:

1. Breng 500 ml water aan de kook.
2. Voeg 7 bloemblaadjes van een rode roos toe aan het water.
3. Voeg 5 druppels viooltjesessentie (je weet wel, van viooltjes, die bloemen) toe en roer 12x tegen de klok in.
4. Voeg 4 kruidnagels toe en laat het gedurende 12 minuten op een laag vuur staan.
5. Roer elke 3 minuten 3x met de klok mee.
Breng het mengsel weer aan de kook en laat het 6. 7 minuten koken, zonder te roeren.
7. Voeg twee slagpennen (of vleugelpennen) en 4 donsveren van een kanarie toe.
8. Zet het vuur weer laag en laat het mengsel 10 minuten staan, zonder te roeren.
9. Voeg 3 salamanderogen toe.
10. Haal het mengsel van het vuur en roer tegen de klok in totdat de toverdrank is afgekoeld ,' leest professor Slakhoorn voor.

'Deze keer doe ik het toverdrankje niet voor,' zegt professor Slakhoorn.
De leerlingen jammeren.
'Zijn er nog vragen?,' zegt hij.
Evelyn (PotterHead4ever) steekt haar vinger op.
'Ja Evelyn?'.
'Wie als eerste de liefdesdrank goed heeft gemaakt mag je het drankje dan houden?,' vraagt ze met veel verwachting.
'Nee Evelyn, deze liefdesdrank is veel te sterk,' zegt professor Slakhoorn.
De meiden jammeren.

'Aan de slag en het huiswerk voor volgende week is: zet in de comments hoe het gegaan is, wat er goed ging en wat er mis ging en ik wil dat jullie een klein verhaaltje schrijven waarom je geen liefdesdrank mag geberuiken, succes allemaal!'.


Les 2
Professor Slakhoorn
'Welkom bij de les toverdranken, vandaag gaan we een wisseldrank maken. Hierbij ook: doe het niet na in je vrije tijd. Vandaag hebben jullie een blokuur dus ik dacht dat dit de perfecte toverdrank zou zijn.
Voor dat jullie beginnen wil ik dat jullie een naamkaartje maken en op je mantel plakt. En ik wil dat jullie groepjes maken van 2 (zet in de comments met wie je gaat).

Dit is het recept van de wisseldrank:
1. Doe drie blaadjes van de Fluxweed (plant, Latijnse naam: Sisymbrium Sophia) – geplukt met volle maan – in je ketel.
2. Voeg twee stengels varkensgras toe.
3. Roer drie keer met de klok mee.
4. Laat je drank 80 minuten sudderen.
5. Voeg 4 bloedzuigers toe aan je toverdrank.
6. Doe twee schepjes gaasvliegjes in een vijzel. Stamp de gaasvliegjes tot poeder, en stop dit in je ketel.
7. Verwarm je ketel ongeveer 30 seconde op een laag vuur.
8. Voeg drie stukken boomslanghuid toe.
9. Maal de hoorn van een tweehoorn fijn in een vijzel. Voeg van dit poeder een schep toe aan je toverdrank.
10. Verwarm je drank 20 seconde op een hoog vuur.
11. Laat je drank 24 uur sudderen.
12. Voeg nog wat extra gaasvliegjes toe voor een goed resultaat.
13. Roer drie keer tegen de klok in.
14. Je Wisseldrank is nu bijna klaar. Schenk de drank in een beker (of meerdere bekers, als meerdere mensen van gedaante willen wisselen).
15. Stop het deel van de persoon in wie je wilt veranderen in je beker.
16. Je Wisseldrank is nu klaar om te drinken. Drink het, en je zult voor één uur veranderen in een ander persoon.

'Jullie lezen het voor 1 uur! Aan het eind van het eerste uur drink je je het wisseldrankje die je zelf hebt gemaakt. Je gebruikt 2 haren van de andere persoon in je groepje. Daarom ook dat naam kaartje, dan weet ik wie wie is. Je mag pas de klas uit als je weer terug veranderd bent in je zelf en als je je wisseldrank hebt ingeleverd,' zegt Slakhoorn.

'O ja ik het 2e uur gaan jullie bezig met het huiswerk. Het huiswerk is:
1. Noem de 6 ingrediënten volgens het boek voor de wisseldrank.
2. Het is daarom wel belangrijk dat je als laatste ingrediënt een deel van die persoon aan je toverdrank toevoegt, wat kun je allemaal toevoegen. Noem 3 voorbeelden.,'
Dat is het huiswerk. Succes!

(Wat moet je doen: zet in de comments hoe het ging, wat er goed en mis ging. En zet in de comments het huiswerk. Heb je het huiswerk af en is het goed? Dan krijf je 5 punten erbij voor jouw afdeling) ZET ER OOK BIJ IN WELKE AFDELING JE ZIT)

Reageer (17)

  • lyra_belacqua

    heeey xfreyax. ja dit is mijn eerste les.
    leuk dat je samen met mij een team vormt
    het ging bijna mis want ik wou twee schepjes van de gemalen tweehoorn er in doen maar gelukkig was xfreyax er. anders had ik echt een S gehad
    ik zit ook ik Griffoendor ja

    8 jaar geleden
  • Evatjeeee

    Heey lyra_belacqua is dit je eerste les? Samen?

    3 bladeren van de fluxweed
    Gaasvliegjes
    Bloedzuigers
    Boomslanghuid
    Varkensgras
    Hoorn van tweehoog
    Extra: een stukje van iemand waar je in wilt veranderen
    2. Haar, teen nagel of een wimper.

    Ik zit in Grifoendor en lyra_belacqua ook

    8 jaar geleden
  • _SuRvIvOr_

    Ik ben van Slytherin en werk met Lavender Brown samen
    1. Doet drie blaadjes van de Fluxweed (plant, Latijnse naam: Sisymbrium Sophia) – geplukt met volle maan – in je ketel.
    2. Voegt twee stengels varkensgras toe.
    3. Roert drie keer met de klok mee.
    4. Laat mijn drank 80 minuten sudderen.
    5. Voegt 4 bloedzuigers toe aan je toverdrank.
    6. Doet twee schepjes gaasvliegjes in een vijzel. Stampt de gaasvliegjes tot poeder, en stop dit in mijn ketel.
    7. Verwarm mijn ketel ongeveer 30 seconde op een laag vuur.
    8. Voegt drie stukken boomslanghuid toe.
    9. Maalt de hoorn van een tweehoorn fijn in een vijzel. Voegt van dit poeder een schep toe aan je toverdrank.
    10. Verwarm mijn drank 20 seconde op een hoog vuur.
    11. Laat mijn drank 24 uur sudderen.
    12. Voegt nog wat extra gaasvliegjes toe voor een goed resultaat.
    13. Roert drie keer tegen de klok in.
    14. Je Wisseldrank is nu bijna klaar. Schenkt de drank in een beker (of meerdere bekers, als meerdere mensen van gedaante willen wisselen).
    15. Stopt het deel van de persoon in wie je wilt veranderen in je beker.
    16. Je Wisseldrank is nu klaar om te drinken. Drink het, en je zult voor één uur veranderen in een ander persoon.

    8 jaar geleden
  • Emily_

    Ojah ik ben Ravenklauw!

    Jaaa is goed Hermelienlover!

    8 jaar geleden
  • StarTrekkie

    Fluxweed, bloedzuigers, gaasvliegjes, boomslanghuid, varkensgras en een hoorn van een Tweehoorn.

    1. Haren.
    2. Wimpers.
    3.Nagels.

    Ik zit in Gryffoendor.

    Het ging bijna mis, maar toen Katie Bell mij ging helpen, toen ging het weer beter.

    8 jaar geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen