Volg hier de lessen van bezweringen!

Les 1:
Professor Banning:
'Goedemorgen bij de eerste les van het nieuwe jaar! Zoals normaal gaan ik jullie weer 3 spreuken leren! Vandaag zijn dat de 3 toverspreuken van de spreuk lumos! Iedereen kent lumos de spreuk van het kleine lichtje uit je toverstok. Vandaag ga ik jullie de andere 3 spreuken leren!,' zegt prof. Banning.

'Als eertse lumos duo: deze spreuk zorgt voor een fel licht uit je toverstaf.
De tweede spreuk lumos maxima: deze zorgt voor een zeer fel licht uit je toverstaf.
En als laaste lumos solem: deze zorgt voor één heel felle lichtflits uit de punt van je toverstaf.,'

Zo dat zijn de 3 andere lumos spreuken!' Zegt prof. Banning.

(Zet in de comments of de spreuken heel goed gingen of juist heel slecht!)

'Het huiswerk voor volgende week is: zoek wat maximus en solem betekend!,'

Huiswerk af voor 7 augustus!


Les 2
Professor Banning
'Welkom allemaal vandaag hebben jullie weer een nieuwe les van bezweringen. Vandaag weer 3 spreuken! Allemaal verschillende spreuken. Hier zijn de 3 spreuken:

De eerste spreuk= Bijziendheidsbezwering: bezwering die het gezichtsvermogen aantast. Vooral bedoeld tegen draken, hun ogen zijn hun zwakste punt.

De tweede spreuk= Cave iniminicum: beschermende spreuk om vijanden weg te houden. "Cave" is Latijn voor 'oppassen' en "inimicum" is Latijn voor 'vijanden'.

De derde spreuk= Detentio: spreuk die touwen uit de toverstok tovert en iemand dan vastbindt.
"detentie" is 'gevangenschap.

'Dat waren de drie spreuken voor deze keer, huisewerk= noem 3 andere spreuken met omschrijving!! Heb je het goed? Dan krijg je 5 punten erbij, zet je afdeling dus bij je huiswerk!

Reageer (8)

  • Evatjeeee

    Expeliarmus= een ontwapenings spreuk waarbij je de toverstaf uit iemands handen blaast
    Reducto is een gruizel spreuk waarmee je vaste voorwerpen mee kan verwoesten.
    Protego een afweer vloek om vijanden op afstand te houden

    Ik zit in Griffoendor

    8 jaar geleden
  • Hermelienlover

    1. Protego afweer spreuk waarmee je de spreuk van de vijand tegenhoud.
    2. Wingardium leviosa : zweef spreuk met een zwaai en tik beweging.
    3. Expeliarmus : ontwapening spreuk waarmee je de toverstok van je vijand uit zijn handen blaast.

    Ik zit in gryfoendor

    8 jaar geleden
  • Emily_

    Maximus betekend zeer groot
    Solem betekend de zon

    De spreuken gingen goed! Lumos maxima ging allesn in het begin niet zo goed.

    8 jaar geleden
  • Gryffindorx

    Alles ging wel goed eigenlijk.
    Solem: de zon
    Maximus: zeer groot

    8 jaar geleden
  • hogwartsgirl_

    Jullie krijgen nog moeilijkere spreuken, fit waren inkomers voor het nieuwe jaar. En deze moesten geleerd worden.

    8 jaar geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen