Volg hier de lessen van verweer tegen de zwarte kunsten!

Les 1:
Professor Sneep
Sneep komt binnen lopen en iedereen is stil. Hij schreef op het bord 'de cruciatusvloek'.
'Weet iemand wat deze vloek inhoud?' zegt professor Sneep scherp.
Cliodna steekt haar hand op 'ja professor'.
Sneep kijkt haar aan en geeft haar het woord.
'De Cruciatusvloek (Engels: Cruciatus Curse)?is een vloek, die wordt uitgesproken als "Crucio", deze spreuk veroorzaakt helse pijn'.
'Heel goed,' zegt professor Sneep.
' "Crucio" is Latijn en staat voor "Ik martel". Dus deze vloek martelt je. Dus extreme pijn.'

'Dit is 1 van de 3 Onvergeeflijke Vloeken, in de volgende 2 lessen gaan we de andere 2 vloeken bespreken,' zegt professor Sneep.

Hij pakt een boek en schrijft er iets in 'het huiswerk voor volgende week: zet in de comments wat de andere 2 vloeken zijn'.

(Deze 3 vloeken krijgen leerlingen in de 6de klas maar iedereen mag dit hier maken)


Les 2:
Professor Sneep:
'Vandaag de tweede spreuk van de Onvergeeflijke vloeken, Imperio je spreekt het uit als: im-PEER-ie-oh. Weet toevallig iemand wat deze vloek in houdt?,' zegt Sneep.

Paar leerlingen steken hun vinger op.
'Daisy? (HermelienLover),' zegt Sneep.

'De Imperio vloek : kan je zijn of haar tegenstander volledig onder controle krijgen. Hij of zij doet alles wat je wilt. Het is erg moeilijk om je ertegen te verzetten,' zegt Daisy
'Heel goed Daisy, 5 punten voor Griffoendor,' zegt Sneep terwijl hij scherp naar haar kijkt. 'Wie kan hem afmaken?,' vraagt jij.

Opeens heel veel leerlingen steken hun vinger op.
'Ja Lola,' (Smart_Idiot)zegt Sneep.

'De ontvanger van de vloek voelt zich vredig en licht als een veertje wanneer de vloek over hem of haar wordt uitgesproken, en voelt dus geen reden om weerstand te bieden,' zegt ze.
'Goedzo, 5 punten voor Ravenklauw,' zegt professor Sneep.

'De vloek is aan het begin heel krachtig maar na een tijdje kan de tegenstander zich tegen de vloek verzetten,' zegt professor Sneep.

'Huiswerk voor vandaag: wat heeft deze vloek met de Eerste Tovenaarsoorlog te maken? Zet het antwoord in de comments,' zegt Sneep.
'De volgende les de andere vloek,' zegt hij.

Reageer (9)

  • Cookienomster

    Veel dooddoeners spraken deze spreuk uit zodat ze mensen in hun macht kunnen hebben. Dit kan leiden tot de dood. Mensen weten niet meer wat ze doen (behalve een aantal die zich er tegen kunnen verzetten zoals Harry) je kan alles doen zonder het te weten. Dit leidde tot heel veel problemen bij het ministerie van toverkunst.

    -ravenclaw

    8 jaar geleden
  • Hermelienlover

    Het werdt gebreukt voor mensen die zich probeerde zich te verzeten. Zodat ze dingen doen voor Voldemort zonder het door te hebben. Veel mensen vermoorden dus familie en vrienden of vriendinnen zonder dat ze het door hadden

    Griffoendor

    8 jaar geleden
  • Gunderson

    Het werd veel gebruikt om mensen zich voor Voldemort te "bekeren" Maar heel veel mensen zeiden dat ze onder de Imperiusvloek waren en het was niet te controleren dus gingen veel mensen vrijuit.
    -Ravenklauw

    8 jaar geleden
  • Emily_

    Imperiusvloek: kun je gebruiken om iemand in je macht te krijgen.
    Avada Kedavra: is de vloek des doods..... je dood de gene

    8 jaar geleden
  • PotterHead4ever

    Imperio: om iemand in je macht te krijgen
    En
    Avada Kedavra: vloek des doods. Hiermee kan je iemand met 1 groene lichtflits doden.

    8 jaar geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen