Foto bij 7. Een gewonde kat!!

Dit is Dennevacht

Waterstroom en Mauro wouden net door de doorgang van het kamp lopen, toen er ineens een Schildpadpoes uit de rots kwam rennen. Er zaten diepe bijt sporen in haar poot, haar flank was aan flarden gescheurd, en haar gevlekte vacht zat helemaal onder het bloed.. 'Dennevacht!! Wat is er gebeurt!?' Riep Sintelster. Dennenvacht deed haar mond open, maar net toen ze wat wou zeggen viel ze neer. Meteen rende de medicijnkat-Twinkelvacht naar de verwonde poes toe. 'Twinkelvacht, is het ernstig?' Vroeg Sintelster. Twinkelvacht keek naar Dennevacht, een keek toen de leider aan. 'Ja, het is erg ernstig. Ze kan het niet meer overleven vrees ik.' Alle katten waren stil. Het enige wat Mauro hoorde was het gefluister van de wind. Sintelster snuffelde aan de Schildpadpoes. 'Je hebt gelijk Twinkelvacht, we kunnen niks meer voor haar doen.' Zei ze. 'Alle katten van de Bladclan die oud genoeg zijn om hun eigen prooi te vangen, willen jullie hier komen voor een clanvergadering!!' vanaf alle kanten kwamen katten aanlopen. Sintelster sprong op een hoge rots. Ze vertelde het verhaal aan de clan; 'Dennevacht is daarnet overleden. We weten niet hoe ze is gedood, maar ik vermoed dat het de zwerfkatten zijn geweest.. ' Er kwam allemaal gejammer vanaf beneden, maar Sintelster ging verder met haar verhaal. 'Ik weet dat het niet leuk is, Dennevacht was een goede, behulpzaame en lieve krijger. Iedereen zal haar erg missen. Sterrenclan, neem haar goed op!!' Mauro vroeg aan Waterstroom; 'Wat is de sterrenclan??' Waarop Waterstroom antwoordde; 'Niet nu Mauro! Dat leg ik je zo wel uit!' Sintelster hoorde ze praten, maar negerde ze. 'De Clanvergadering is afgelopen, we gaan het zo nog verder bespreken, maar je krijgt nu de gelegenheid om afscheid te nemen, en samen te tongen.' Ze sprong van de rots af en ging naar Dennevacht toe. Er kwamen nog heel veel andere katten naar het levenloze lichaam van Dennevacht toe om afscheid te nemen. Waterstroom ging eerst aan Mauro uitleggen wat de Sterrenclan is; 'De Sterrenclan is de clan die waakt over het hele bos. Alle katten van de clans gaan naar de sterrenclan als ze goed hebben geleefd. Dennevacht heeft goed geleefd, dus ze gaat als het goed is naar de Sterrenclan. Poesiepoezen zoals jij, geloven niet in de Sterrenclan. Daarom vinden de meeste katten jou niet aardig. Maar ik vind het geen probleem, hoor. En Sintelster, de leider van de Bladclan maakt er ook geen probleem van.' Mauro vond het maar raar en oneerlijk van de andere katten. 'Maar poesiepoezen kunnen toch ook trouw zijn aan de Sterrenclan!? Ik vind het oneerlijk!' Zei hij. 'Dat is het ook.' Zei Waterstroom.

Reageer (1)


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen