Volg hier de lessen van Fabeldieren #2 !!

Les 1
Professor Hagrid:
'Welkom allemaal! De eerste les van het jaar alweer,' zegt hij terwijl hij de kinderen een knikje geeft.

'Vandaag gaan we het weer over 3 fabeldieren hebben:

Als eerste de bergtrol: De Bergtrol is een wezen en het grootst en agressiefst van alle Trollen en is kaal, met een bleekgrijze huid. Trollen zijn over het algemeen heel erg stom en Bergtrollen zijn dat dus ook heel erg. Trollen zijn eigenlijk alleen handig als je ze wilt gebruiken om te beveiligen of iemand te vermoorden.

Als tweede gaan we het hebben over de draken: Draken zijn angstaanjagend en ontzagwekkend als ze vliegen en vuur spuwen. Dreuzels herinneren ze alleen als beesten uit de Mythologie wat te danken is aan de Ministeries van Toverkunst die in veel landen onvermoeibaar werken om deze grote beesten verborgen te houden. Om ervoor te zorgen dat Dreuzels geen Draken kunnen zien, zijn er in onder andere Roemenië speciale Drakenreservaten aangemaakt.

Als derde gaan we het hebben over de zeeslangen: Hoewel ze er angstaanjagend uitzien, is er geen enkel geval bekend waarbij een Zeeslang een mens gedood zou hebben, ondanks hysterische Dreuzelverhalen over hun woestheid. De Zeeslang wordt ruim dertig meter lang, heeft een paardachtige kop en een lang, slangvormig lichaam, dat in lussen oprijst uit het water.

Dat waren de 3 fabeldieren, nu het huiswerk van elk fabeldier:
1. Waar komen bergtrollen oorspronkelijk vandaan.
2. Noem 3 verschillende soorten draken.
3. In welke zee/oceaan komen zeeslangen in voor?,' dit is het huiswerk voor de volgende les. Tot de volgende les!!!

(Wat moet je nu doen: zet in de comments:
1. (Antwoord van vraag 1)
2. (Antwoord van vraag 2)
3. (Antwoord van vraag 3)
Success!)

Reageer (5)

  • Gunderson

    1. Scandinavië
    2. De Groene huisdraak, De Hongaarse Hoornstaart en de Noorse bultrug.
    3. De Atlantische/Stille oceaan+de middellandse zee

    8 jaar geleden
  • Cookienomster

    1 De oorsprong van de bergtrol is uit Scandinavië
    2 de gewone groene huisdraak, de Hongaarse hoornstaart, Noorse Bultrug
    3 zeeslangen komen voor in de Atlantische Oceaan, de Stille Oceaan en de Middellandse Zee

    8 jaar geleden
  • Emily_

    1. De bergtrollen komen uit Scandinavië.
    2. Noorse bultrug, Oekraïenze IJzerbuik en de Roemeense Langhoorn
    3. de Atlantische en Stille Oceaan, en in de Middellandse Zee.

    8 jaar geleden
  • StarTrekkie

    1. Scandinavië.
    2. Peruaanse Addertand, Schotse Zwartkop, en de Hongaarse Hoornstaart.
    3. Zeeslangen komen voor in de Atlantische en Stille Oceaan, en in de Middellandse Zee.

    8 jaar geleden
  • British

    1. De bergtrol vindt zijn oorsprong in Scandinavië.
    2. De Hongaarse Hoornstaart, de Gewone Groene Huisdraak & de Chinese Zenger.
    3. Zeeslangen komen voor in de Atlantische en Stille Oceaan, en in de Middellandse Zee.

    - Ravenklauw

    8 jaar geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen