Volg hier de lessen van kruidenkunde! #2

Les 1
Professor Stronk:
'Hoi allemaal, de eerste les van het jaar!,' zegt ze met een glimlach en loopt naar het bord die in het lokaal staat.

'Hoelang hebben we deze les nog?,' vraagt Evelyn.
'Dit is jullie laatste jaar kruidenkunde, volgend jaar krijgen jullie een ander vak in plaats van Kruidenkunde. Je kunt het nog wel als extra vak kiezen,' zegt professor Stronk.
Evelyn knikt en slaat haar boek open.

'Vandaag ga ik jullie wat vertellen over de Zilveren Roos. Een prachtige, maar ook magische bloem.
Zilveren Rozen zijn prachtige bloemen die overeenkomen met Dreuzelrozen. Ze kunnen zowel open als dicht zijn. Zilveren Rozen hebben een prachtige, heldergroene steel die hier en daar elegant kronkelt. De blaadjes zijn klein en sierlijk en zijn iets donkerder dan de steel. 
Maar de bloemkop van de roos is wat hem zo bijzonder maakt. Deze is namelijk van natuurlijk zilver. Dit komt omdat de bloem van de Zilveren Roos groeit in een nacht dat de volle maan schijnt en dus van maanlicht gemaakt is. Als de volle maan nog niet op de knop van de Zilveren Roos heeft geschenen, is de knop kleurloos en lelijk. Pas na de volle maan bereikt de Zilveren Roos haar echte schoonheid,' zegt professor Stronk.

'Het huiswerk is: noem 3 magische eigenschappen van de zilveren roos,' zegt ze.

(Wat moet je nu doen: zet de antwoorden in de comments het moet af zijn voor 13 augustus)

Reageer (3)

  • British

    1. De meeldraden van de Zilveren Roos hebben geneeskrachtige werking; ze hebben een zuiverende werking op open wonden en ontstekingen.
    2. Een zalf waar Zilveren Roosextract in gebruikt is, kan gebruikt worden als schoonheidsmiddel; het zou de huid een stralende teint geven.
    3. De maanstralen die op de kop van de Zilveren Roos vallen, worden opgeslagen in diens meeldraden.

    8 jaar geleden
  • Gunderson

    1. De meeldraden kunnen open wonden en ontstekingen genezen.
    2. Een zalfje met Zilveren Roos extract zou een stralende teint geven.
    3. De bloemblaadjes kunnen in (goed werkende) schoonheidsdrankjes gebruikt worden!

    8 jaar geleden
  • StarTrekkie

    -Zilveren bloemkop.
    -Bij volle maan wordt de bloem mooi.
    -De steel is echt heldergroen.

    Zo, ik heb gesproken. Sorry, ben chagrijnig. Slecht geslapen.

    8 jaar geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen