Foto bij #005

POV: Gabriel

Kom op Lesly, jij bent de snitch van Johny dus hier weet jij meer van.' Zegt Jake ongeduldig.
We stonden nu al een kwartier te praten met deze junk maar er was nog geen stom woord uitgekomen aangezien hij stomdronken is. Opeens rinkelt mijn telefoon. Op het schermpje verschijnt Piper haar naam.
'Hey Pipes, heb je de beelden?' Vraag ik als ik heb opgenomen.
'Gab luister ik...' Haar stem klinkt gejaagd en op de achtergrond hoor ik iemand iets in het Russisch schreeuwen.
'Pipes?' Bezorgt luister ik.
Dan schalt er een kreet van pijn door de telefoon. Piper!
'Piper!' Schreeuw ik door de telefoon.
'Gabriel!' Haar stem klinkt vol pijn en gesmoord.
Een luide klik, de verbinding is verbroken.
'Fuck fuck fuck!' Ik ren naar de auto en Jake komt me achterna.
'Wat is er?' Vraagt hij bezorgt terwijl ik wegscheur, Lesly verbijsterd achterlatend.
'Pipes zit in de problemen.' Snel leg ik uit wat ik had gehoord.
'Ik bel een ambo.' Zegt Jake snel.
Hij zet zijn telefoon aan en vloekt dan.
'Kut, ze heeft mij ook geprobeerd te bellen.' Gromt hij.
Snel belt hij een ambo en versterking en ik slip de parkeerplaats van de beach club op. We springen de auto uit en doen een kogelvrij vest aan. Met getrokken pistolen rennen we naar binnen.
'Waar is je baas?' Vragen we aan een geschrokken serveerster.
Met een trillende vinger wijst ze de weg en we stormen naar achteren. We komen in een kamer met de bewakingsbeelden, ze staan op zwart.
'Jake.' Hij kijkt naar het bloed wat ik op de grond aanwijs.
Zijn gezicht vertrekt even maar dan horen we een maar al te bekende stem vervloekingen schreeuwen in het Russisch.
'Idioty , ryvok , mudak. Vy zaputalis' s nepravil'nym devushki!!'
Oftewel, te grof om te herhalen. Er volgt een kreet van pijn. Jake gebaart dat hij naar binnen gaat en dat ik hem moet dekken. Ik knik ten teken dat ik hem heb begrepen.
'Stomme Russen, jullie zijn zo goed als dood! Jullie hebben de verkeerde voor je!' Gilt Piper woest in de kamer.
Na nog een kreet van pijn is het doodstil. Jake telt af op zijn vingers en dan stormen we naar binnen. De deur slaat met een klap tegen de muur.

'Special agents!' Schreeuw ik zo hard ik kan.
Uit mijn ooghoek zie ik iemand naar zijn pistool grijpen en ik schiet op zijn been en hij schreeuwt het uit.
'De eerst volgende die beweegt krijgt een kogel door zijn hoofd!' Schreeuwt Jake.
Al het geluid verstomt, een paar schaars geklede meisjes schieten weg.
'Op de grond.' Snauw ik tegen iedereen.
Als makke lammetjes gaan ze liggen.
Dan horen we gekreun en ik zie Piper liggen. Dan valt de versterking binnen die de mannen boeien. Snel rennen Jake en ik naar Piper maar net voor we bij haar zijn stapt er een man uit de hoek en grijpt Piper vast. De loop van zijn glimmende wapen tegen haar slaap gedrukt.
'Geen beweging of jullie geliefde collega heeft er een gat in haar hoofd bij.' Gromt hij.
Piper is lijkbleek en ze heeft een grove snee boven haar wenkbrauw. Er sijpelt wat bloed uit haar mond maar ondanks alles staan haar ogen helder en alert en ze probeert los te komen. De man grinnikt even.
'Ze is wel een vechter.' Zegt hij met zijn zware Russische accent. 'De 1e keer moesten we haar 2 schokken geven voor ze out ging en de tweede keer moesten we het 5 keer doen.' Vervolgt hij terwijl hij veelbetekenend naar de taser kijkt die op de grond ligt en Piper grijpt haar kans.
Ze bijt in zijn hand en hij laat haar los. Als een lappenpop zakt ze op de grond en Jake en ik schieten tegelijk op de man. Met een luid gegorchel valt hij op de grond en dan is het stil. Zijn lege ogen staren doods de kamer in. We rennen naar Piper, ze haalt wat moeizaam adem maar ze leeft en ze heeft ook nog de kracht om boos te worden op Jake.
'Ik heb je godverdomme gebeld!' Zegt ze schor terwijl ze hem verwijtend aankijkt.
Jake buigt zijn hoofd.
'Ik weet het. Sorry Pipes.' Mompelt hij beschaamd.
'Help me even overeind.' Zucht ze dan.
'Wacht nou even tot de ambo er is.' Zeg ik bezorgt.
Ze rolt met haar ogen.
'Waarom? Ik leef toch nog?' Vraagt ze geïrriteerd.
Grijnzend pakken we haar uitgestoken handen en we trekken haar voorzichtig omhoog. Langzaam helpen we haar naar buiten en net op dat moment komt de ambulance aangereden. De verplegers komen naar ons toegerend met een brancard en ze willen een nek kraag bij Piper omdoen.
'Dat is niet nodig.' Gromt ze.
'Laat ons ons werk doen.' Sust 1 van de verpleegsters.
Ik hoor vanaf hier hoe Piper met haar tanden knarst en met een rood hoofd van schaamte op de brancard gaat liggen.
'We zullen je uit het ziekenhuis bevrijden.' Grinnik ik.
Ik krijg een giftige blik en als blikken konden doden zou ik nu gestrekt op de grond liggen. De ambulance broeder doet de deur dicht en de ambulance gaat met gierende sirenes opweg naar het ziekenhuis.
'Kom, laten we ook gaan voor Piper een verpleger om zeep helpt.' Grijnst Jake.
Ik schiet in de lach en stap in de auto en we rijden achter de ambo aan.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen