deel 4


Na een tijdje werd moeder wakker. Ze keek suf rond. Godelinda was naast haar in slaap gevallen. Ze keek verdrietig naar haar dochter. Wat had ze gedaan. Arme meid zo jong en dan al al die ellende. Ze voelde zich echt schuldig. Godelinda zuchte in haar slaap. Moeder draaide haar hoofd weg. Ze wou dat ze alles anders had aan gepakt. Godelinda deed haar ogen open. Moeder bent je al lang wakker vroeg ze. Moeder schudde haar hoofd. Ze keek naar de grond. Wat is er toch moeder. Het is echt niet u schuld he, ik ben niet meteen weg gegaan zei Godelinda. Je snapt me niet he Linda kind zei moeder en keek Godelinda aan. Het is mijn schuld dat ze ons hebben op gepakt, niet die van vader. Die van mij hoor je mij. Moeder sloeg haar hoofd naar de grond. Door mij is vader dood. Godelinda sloeg een arm om haar moeder heen. Je hebt gedaan wat jij dacht dat goed was. en iedereen maakt foute voegde ze eraan toe. Moeder keek haar dochter aan. ze lachte even zwak. Als ik het kon deed ik alles anders zei de nog. Godelinda stond op en liep naar het traliegat en keek er door heen. De zon was al onder aan het gaan. Ze draaide zich om en liep naar de deur. Hoe kan ik er uitkomen. Hier wil ik niet mijn hele leven blijven dacht ze. Moeder wat gaat er met ons gebeuren vroeg ze opeens. Moeder zuchte. we worden verbrand wegens hekserj. Godelinda draaide zich meteen om. Waarom ik heb niks gedaan. Neen maar jij bent mijn dochtet en dat is het zelvde. Godelinda liep een rondje. Kind ga zitten en loop niet zo rond. Maar ik wil nog niet dood zei Godelinda kwaad. Denk je dat ik het leuk vind vroeg moeder. Godelinda keek omlaag neen. Kom eens hier meisje zei moeder en klopte naast zich op de grond. Ik wil proberen te onsnappen. Of we nu dood gaan of eerst proberen te ontsnappen zei moeder. Godelinda keek haar moeder aan. dat dacht ik ook. Stil zei haar moeder. Godelinda keek haar moeder geschokken aan. Ga nog maar wat slapen zei haar moeder toen. Godelinda knikte en legde zich neer op de grond. Ze deed net of ze sliep. Moeder liep wat onrustig rond. die was aan het denken hoe ze konden onsnappen. Maar Godelinda wist haast zeker dat het niet ging lukken. Maar moeder had gelijk, wat hadden ze te verliezen. Niets meer de doodstraf kregen ze toch al. Maar wat moesten ze doen als het wel lukte. Ze zouden achtervolgt worden tot de dood. Dat wist Godelinda zeker.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen