deel 5

Godelinda word eens wakker zei haar moeder toen ze aan haar dochter schudde. Godelinda deed haar ogen open. Kom eens mee zei moeder. Godelinda keek haar moeder verbaast aan. Wat is er dan moeder vroeg ze. Haar moeder knikte naar de deur. Godelinda keek er na. Ze keek niet begrijpend naar haar moeder. Kom nu maar mee fluisterede haar moeder. Godelinda knikte. Als de wagt de deur open doet, laat ik me op de grond vallen. en dan loop jij snel weg en pakt zijn sleutels.Godelinda knikte. En dan kom je terug om mij te halen zei moeder nog. Godelinda ging weer liggen ze moets namelijk net doen of ze sliep. En haar moeder liep wat open neer. Na een tijd kwam de bewaker pas om te kijken of alles goed was. Hij deed de zware deur open. Moeder keek op. Ales goed hier zie ik zei de bewaker. Hij wou zich net op draaien toen moeder zich liet vallen. Godelinda deed slaperig haar ogen open. Moeder riep ze geschrokken uit. de bewaker keek wat dom. Godelinda ging naast haar moeder zitten. Wat is er gebeurd vroeg ze. De bewaker trok zijn schouders op. Hoe moet ik dat weten zei hij met een verbaast gezicht. De bewaker bukte zich over moeder heen. Godelinda ging naast hem zitten en pakte ongemerkt de sleutels van zijn riem. Meschien is ze uit gehongerd zei ze toen ze een paar stappen naar achter deed. Dat is ze dan zelf schuld zei de bewaker zonder op te kijken. Godelinda stond nu voor de deur en liep snel naar buiten. ze rende weg. Waar moest ze heen gaan. Ze keek bang rond en zag een ton staan. Ze sprong er in. Godelinda hoorde de bewaker dichterbij komen. Waar ben je vuile heks riep hij kwaad. Godelinda hield haar andem in. Hij liep voor bij. Hoe lang moest ze wachten voor ze moeder kon gaan halen. meschien tot de avond. Ze keek door een speelt in de ton. Het was nog ligt buiten, rond de middag zou het nu zijn.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen