deel 6

Toen het donker werd kroop Godelinda uit de ton om haar moeder te bevrijden. Ze deed de deur open. Moeder zat in een hoekje gekropen. Moeder kom je mee vroeg Godelinda toen ze naast haar moeder zat. Moeder knikte en stond op. We moeten snel zijn zei moeder. Godelinda knikte en liep achter har moeder aan. Ze gooide de sluitels in een ton. Moeder liep voorop. Moeder weet u de weg wel vroeg Godelinda. Moeder knikte ik laat me leiden door mijn gevoel zei ze toen nog. Godelinda liep achter haar moeder aan. Het was donker maar toch vond moeder de weg. Ze liepen dicht tegen de muur zo dat niemand hun kon zien en liepen heel zagt. Moeder pakte de hand van Godelinda vast. Volg mij maar meisje zei ze nog eens. Ze sloegen een gang in . Wacht kom hier zei moeder en trok haar tegen de muur aan. Er komen mensen zei ze . Godelinda deed een hand voor haar mond, zo hoorden ze haar niet ademen. Moeder sloeg een arm om haar dochter heen. Rustig maar zei ze nog zacht. De mensen liepen voor bij zonder naar hun kant te kijken. Moeder trok Godelinda weer mee. Nu moeten we een lange trap op en dan zijn we bijna buiten zei moeder. Godelinda zuchte. Bijna weer bij de frisse lucht dacht ze blij. Maar dan begon de allende pas goed. Moeder hield nog Godelinda's hand vast en trok haar mee.Godelinda kneep in moeders hand. Buk en kom hier zitten zei moeder zacht. Ze kropen in een inham in de muur. Er liepen weer mensen langs. Na een paar minuten kropen ze naar de deur. Moeder voelde aan de klink die ging gewoon omlaag. Je zou toch verwachten als ze wisten dat er 2 gevangenen waren ontsnapt dat ze de deuren zouden afsluiten. Moeder dieuwde Godelinda naar buiten. Nu moeten we doorlopen zei ze. Godelinda liep braaf achter haar moeder aan. We gaan morge 2 paarden halen en dan gaan we zei moeder. Godelinda knikte. Wat doen we nu vroeg ze. Volg me nu maar gewoon ik weet wat ik doe zei moeder. Ze liepen het bos in waar Godelinda ook gelopen had. Hier is een grot en daar gaan we vannacht zitten. Morgen vroeg gaan we optijd weer weg zei moeder. Godelinda liep als eerste de grot in. Moeder liep vlak achter haar aan. Ga maar heel van achter liggen zei ze tegen haar dogter. Je weet toch heel zeker dat er geen beest of zo in zit he Vroeg Godelinda. Jaja loop nu maar door zei moeder. Moeder ging naast Godelinda zitten en ze deden de cape om, anders was het te koud. Godelinda viel meteen in slaap van vermoeitheid.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen