deel 7

Moeder maakte Godelinda vroeg wakker. Kom we moeten gaan. We gaan eerst 2 paarden zoeken zei moeder. Godelinda vreef de slaap uit haar ogen. Waar wil je die eigelijk halen we hebben geen geld zei Godelinda. Moeder deed een vinger voor haar mond. Volg me maar zei ze en ze kropen de grod weer uit. Godelinda deed haar cape weer om. Na een paar minuten kwamen ze bij de rand van het bos. Ze liep naar een huis. Kom door de heg heen zei moeder. en stil zijn zei ze nog. Godelinda knikte. Moeder liep naar een stal. Er stonden wel 5 paarden in de stal. Godelinda keek haar moeder met grote ogen aan. Gaan we stelen vroeg ze toen zacht. Moeder keek kwaat stt zei ze toen. Moeder liep naar binnen. We moeten het wel zonder zadel doen, ik pak alleen nog 2 hoofdstellen mee zei moeder. Godelinda keek naar buiten of niemand kwam. Linda pak dan een paard zei moeder aandringend. Godelinda draaide zich om en keek de rij af. Ze liep naar een klein wit paardje. Ik neem deze wel zei ze toen. Moeder trok een wenkrbrouw op. ik zou die zwarte pakken als ik jou was zei moeder. Godelinda trok haar schouders op. Oke als jij dat beter vind. Moeder Deed het paard een hoofdstel om. Hou je hem even vast zei moeder. Godelinda nam de teugels aan. Moeder deed een hoofstel om bij een bont paard, wit met bruine vlekken. Kom mee zei moeder en ze liepen de stal uit en achter langs de stal. De zon scheen in hun gezicht. Het gras was nog nat van de douw. Het werd vandaag weer een warme dag. Ze liepen weer in het bos. We lopen eerst een stukje en dan gaan we op de paarden zei moeder. Godelinda knikte. De paarden liepen gehoorzaam mee. Ze liepen nog een stuk en gingen toen op de paarden zitten. Moeder moest Godelinda helpen om op te stappen. Godelinda en moeder konden al paardrijden. ze deden het vroeger veel. De zon scheen af entoe door de bomen heen. Godelinda genoot van de wind door haar haren. Linda we gaan een beetje sneller zei moeder. We moeten zo snel mogelijk een eind weg zijn zei moeder nog. Godelinda knikte, dat is het beste he zei ze toen.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen